Toon posts:

Netwerk winXP -> win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op 1 computer winxp staan en op de ander win98. Deze 2 zijn verbonden d.m.v. een router en internet werkt op allebei de pc's goed.
Nu wil ik bestanden en printers delen.

Wanneer ik kijk bij netwerklocaties en klik op de netwerknaam "werkgroep" dan zie ik alleen de naam van de computer waar ik op zit en dus niet de andere computer.
Als ik zoek op computers binnen het netwerk en ik typ de naam in van de andere computer dan vindt ie de bestanden op de andere computer wel (de netwerknaam is ook juist).
Hoe kan het dat ik de andere computer niet zie in netwerklocaties?

Alvast bedankt.

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Tpn

bestands en printerdeling aan?
volgens mij was het zo iets

• Donuts
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 07:57
Zitten beide machines in dezelfde workgroup..?

Women who seek to be equal with men lack sense of reality

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:56

Outerspace

Admin General Chat
Bestand en printerindeling, de vinkjes aanklikken.

Zorgen dat jullie in dezelfde werkgroep zit..

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Printer en bestanden deling staat aan en ze zitten beide in de goede netwerkgroep, namelijk "werkgroep".

Wanneer ik dus zoek naar computers binnen het netwerk kan ik de andere computer wel vinden, maar alleen wanneer ik naar Netwerklocaties ga en ik klik op "Werkgroep" zie ik alleen de computer waar ik op zit.
Als ik op de andere computer (win98) zoek naar de naam van de computer waar winxp op staat dan kan ie de computer niet vinden. Dus van winxp -> win98 kan je hem wel vinden, maar andersom niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 11:18 ]

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 13:41
Heb je bij beide ook de manier van aanmelding voor windows hetzelfde staan? Bijvoorbeeld "Client voor Microsoft Netwerken"
Verder geen 2e protocollen lopen die in de weg zitten?

Edit:
Nog eentje.
De firewall op beide pc's goed ingesteld staan?

[ Voor 20% gewijzigd door J_Davelaar op 23-01-2004 11:38 ]

Was ik maar een punt dan was ik het einde

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij beide pc's alles goed staan en ik gebruik geen firewall (zit al in router).
Ik kan de andere computer dus gewoon niet vinden tussen netwerklocaties, maar als ik zoek naar computers binnen het netwerk dan vindt ie het wel.
Pagina: 1