Toon posts:

excel document in word verdraaien

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier office 2003, en moet een pva voor mijn afstuderen inleveren, nu zit ik met het probleem dat een in excel gemaakt blad te breed is voor word, nu weet ik dat je in word de pagina kan draaien, maar dit geeft niet het gewenste effect. Ik wil het excel document kunnen draaien. Maar hoe?

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 09:17

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Ik begrijp het niet helemaal? Wil je het in de lengte op het papier geprint hebben, of wil je het op zn kant in Word hebben ?

Voor optie 1: Kunt je instellen bij afdrukvoorbeeld -> instellen
Voor optie 2: Printscreen maken en dan in je favo tekenprogramma draaien en pasten in Word?

• TheXception
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Of je Excel-file transponeren....
(onder optie "Plakken Speciaal")

[ Voor 11% gewijzigd door TheXception op 23-01-2004 11:08 ]

"It's better to burn out, than to fade away"

• RTBravo

RTBravo

Dat kan ook, maar dan staat je data omgedraaid en moet je de tabel anders lezen. Als dat geen probleem is is dat een betere oplossing ja.

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat transponeren geeft dus echt hele rare effecten, de bedoeling is dus dat mijn gemaakt tijdtabel in excel, deze is dus breder dan normaal a4 formaat,geheel gedraaid in word 2003 wordt geplakt. Zodat de footer en header dus het zelfde blijven

Verwijderd

Topicstarter
een printscreen maken is natuurlijk wel een optie, alles is dit minder mooi, en niet meer bewerkbaar. Dit zou dus als noodoplossing geschikt zijn. Maar er moet hier toch een fatsoenlijke oplossing voor zijn?

• Karina5000
  • Laatst online: 20-04-2025
Als het gaat om het printen, kun je misschien proberen om bij de printopties te kiezen voor "scale to paper size".

Verwijderd

is
file-page setup-paper size-landscape + this point forward
in Word geen oplossing . (En dan terugdraaien bij de volgende pagina)

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is het dus niet, want dan staan de footers en headers verkeerd, Waarom is het niet gewoon mogelijk zoals een plaatje zo'n excel bestand te draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand moet dit toch weten?

• TheXception
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 11:12:
.... Zodat de footer en header dus het zelfde blijven
Wat bedoel je met header en footer? Kolomkoppen o.i.d.?

Het is voor anderen moeilijk voor te stellen hoe jij het resultaat wilt hebben als ze geen idee hebben hoe jouw file eruit ziet... 8)7

Misschien een screenshotje van je file? Beste is natuurlijk file zelf :P

• RTBravo

RTBravo

Nou een plaatje (ge-photoshopt ofsow) van hoe het resultaat moet zijn is misschien nog handiger, want iedereen weet inmiddels wel dat het om een Excel sheet en een Word document gaat en die zien er overal hetzelfde uit ;)

Verwijderd

Topicstarter
nou hier dus het plaatje, zo moet het dus niet, nu moet die tabel 90 graden gedraaid worden zodat het woord tijdsplanning evenwijdig loopt aan de linker rand van het a4.
En dan dus niet als plaatje met photoshop, want dat kan ik wel, maar dat je dit gewoon in word kan doen of in excel

p.s dit is ff snel gemaakt om voorbeeld te geven, ik weet van de rooie strepen :)
Afbeeldingslocatie: http://www.everdij.com/plaatjes/10.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 10:50 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als het niet kan in Word, dan maak je er toch eerst een plaatje van :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• TheXception
  • Niet online
En waarom is dit niet te transponeren?

Je kopieert alleen ff je planning, zonder de titel en zonder de afkortingen.
De plak je speciaal in een nieuw werkblad, met optie transponeren.

Daarna voeg je je titel en je afkortingen weer in.

De tekst die bij "Taken" e.d. staat, kun je dan altijd nog 90 graden draaien, dan blijven je kolommen netjes...

Suc-6

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

praktische oplossing, kost een handeling meer, maar scheelt een hoop gedoe :)

print het excel-geval 'landscape' en leg dat A4'tje terug in de papierbak, waarna je het word document (je praktisch lege pagina met enkel header en footer) nog een keer op het zelfde blad print.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:27

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

En nu wil ik dan graag een screenshot zien met de pagina instelling op "liggend" ! Want dat zou gewoon goed moeten gaan

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

The Real Falcon schreef op 27 januari 2004 @ 11:14:
En nu wil ik dan graag een screenshot zien met de pagina instelling op "liggend" ! Want dat zou gewoon goed moeten gaan
Waar denk je dat je header / footer komt ? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft wel wat grappigs, iedereen roept hier maar hoe het moet, maar zonder het ooit geprobeerd te hebben, nou hier zijn de screenshots dan, ps ik ben dankbaar dat jullie willen helpen, maar zo schiet ik er natuurlijk niet echt veel mee op

Afbeeldingslocatie: http://www.everdij.com/plaatjes/11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.everdij.com/plaatjes/12.jpg

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 11:52:
Het heeft wel wat grappigs, iedereen roept hier maar hoe het moet, maar zonder het ooit geprobeerd te hebben, nou hier zijn de screenshots dan, ps ik ben dankbaar dat jullie willen helpen, maar zo schiet ik er natuurlijk niet echt veel mee op

[afbeelding]
[afbeelding]
Je moet de tekst in de tabel selecteren. Dan hetzelfde doen om de boel als landscape instellen (i.p.v. portrait). Alleen je moet dan nog in dat pull down menuutje "Apply To" kiezen voor "selected text". Zoals je het nu hebt veranderd hij het hele document naar landscape, met "selected text" wordt echter alleen de pagina (of pagina's) waar de geselecteerde tekst op staa aangepast naar landscape, de rest blijft onveranderd.

Verwijderd

Topicstarter
Nee jammer genoeg werkt dat ook niet, dan draait word de pagina waar de geselcteerde tabel opstaat. En dan verdwijnen de header en footer van deze pagina

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Wat je wilt valt in de categorie 'kenniet'. Workarounds zijn er al wat gegeven, maar hier is er misschien nog een: draai de pagina in word; onderdruk de standaard kop- en voetteksten en maak in word l/r teksten (aan de korte zijden van je A4'tje) mbv gekantelde tekst(vakken).

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Het is zo dat Word objecten niet kan roteren.
Kan je niet eerst via CorelDraw er een afbeelding van maken, en die roteren, exporteren en weer in Word plakken?

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
Nou daar gaat die dan, heb ook nog even screenshot geplaatst. Het is mij niet gelukt om het echt als excel document te draaien. Ik heb echter wel een hele mooie oplossing gevonden. Geldt denk ik ook wel voor office xp ( heb zelf 2003)
het is mogelijk om welk gemaakt office document op te slaan als zeer hoge kwaliteit plaatje, niks gedoe met resoluties en schaal problemen. Je kan een document of selectie als file printen, net zoiets als pdf printer. Bij word 2003 en excel etc heet microsoft image document writer, staat onder afdrukken en printers. Vervolgens kan je gebieden selecteren die je dan als plaatje of als document weer in kan voegen in bv word.

Werkt echt perfect, ook zeer goed schaalbaar qua grote. en scherpte van tekst.

Afbeeldingslocatie: http://www.everdij.com/plaatjes/a.jpg
Pagina: 1