Toon posts:

[java] chinese unicode tekens gebruiken *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil in mijn applicatie een chinese teken laten zien. Nou kan je hier gewoon unicode voor gebruiken b.v /u0040 is een @ teken.
Nou heb ik de font Arial Unicode MS. Deze bevatten ook chinese tekens. Met MsOffice XP kan je van elke teken de unicode opvragen met de Insert-Symbol tool. Bij de @ symbol staat er dus 0040. Maar bij een chinese teken staat:

9F50 <-- als ik deze gebruik dan laat mijn app een vierkantje zien. Dus hij kent hem niet. Ik weet dat er hier nog iets bij moet komen te staan. In MSoffice is dat ALT+x. Ik kan deze font wel in HTML laten zien door bijvoorbeeld 哈 in te typen. Alleen Java kent dat eerste stukje dus niet: &#x

Hoe kan ik toch deze symbol laten zien in Java met een normale unicode character?
Dus /u"code"

Alvast bedankt.

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Zet die hexadecimale waarde 9F50 eens om naar de decimale equivalent en plak die eens achter de \u. Misschien dat het dan wel goed werkt?

Edit: dit werkt niet, aangezien Java toch Unicode in Hex verwacht. Ik denk dat het probleem dan is dat je Java applicatie toch niet het juiste font gebruikt.

[ Voor 38% gewijzigd door raoulduke op 23-01-2004 10:45 ]

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan het dan dat hij wel andere tekens uit deze font pakt? Alleen die met die alt+x teken niet.

Hij pakt trouwens ook gewoon arabic symbols

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 12:44 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

* titelfix
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 10:37:
Hoe kan ik toch deze symbol laten zien in Java met een normale unicode character?
Dus /u"code"
het is trouwens \u, maar ik denk dat dat een typfout is? Maar ik denk idd dat ie niet dat Arial Unicode MS lettertype pakt, stel die eens in

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 23-01-2004 15:36 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe doe ik dat? Ik heb al verschillende applicaties geprobeerd, die bijvoorbeeld mijn fonts laten zien die op mijn systeem zijn geinstalleerd met de getAllFonts(); functie.

Daarna heb ik een applicatie gevonden op www.chinesecomputing.com die alle fonts na gaat, en kijkt of hij een bepaalde unicode kan laten zien. Maar die vind hij dus ook niet. Ik heb naast de Arial Unicode font ook de Cyberbit geinstalleerd, maar nog steeds geen succes.

Ik ben er achter gekomen dat je tijdens de runtime bijvoorbeeld je app kan laten denken dat hij zeg maar op een chinees systeem draait. "Locale". En dat hij dat nodig heeft om chinese fonts te kunnen laten zien?

Maar dan snap ik nog steeds niet waarom ik wel "arabic" characters kan laten zien met unicode.

Verwijderd

Topicstarter
Is gelukt, ik heb de font.properties file aangepast uit de jre/lib. www.chinesecomputing.com

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 11:01 ]

Pagina: 1