Ik kan geen software vinden waarmee ik direct een fax kan doorsturen naar een andere fax. Wel heb ik fax2mail en mail2fax software gevonden, maar dat vind ik niet echt een fatsoenlijke oplossing. *21 werkt niet omdat het niet een normaal kpn netwerk betreft.
Mischien even erbij vertellen wat voor soort lijn je thuis hebt, ISDN of Analoog of er een telefooncentrale tussen zit en bij welke provider je zit ed.
Gewoon zoveel mogelijk info proberen te geven.
Gewoon zoveel mogelijk info proberen te geven.
Never underestimate the power of stupid people in large groups.
het is geen normaal netwerk, maar een beveiligd telefoonnetwerk dat compleet losstaat van het bestaande netwerk. het is een zakelijke oplossing, niet prive
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 10:26 ]
Kan je nou niet wat meer info geven?
Vanwaar wil je faxen? Gewoon speciale software, via outlook, gewone faxmachine, ....
Vanwaar wil je faxen? Gewoon speciale software, via outlook, gewone faxmachine, ....
Je stuurt, toch altijd een van fax naar fax? , volgens mij doet de telefooncentrale van kp geen bewerkingen op dat signaal hoor. Als binnen dat interne telefoonnetwerk iedereen gewoon een nummer heeft en met elkaar kan bellen moet faxen ook lukken ...
Of zit er in jullie bedrijf helemaal geen telefooncentrale? Je kan natuurlijk ook zo'n consument telefoon centraletje aanschaffen en die dan tussen de faxen hangen..
Of zit er in jullie bedrijf helemaal geen telefooncentrale? Je kan natuurlijk ook zo'n consument telefoon centraletje aanschaffen en die dan tussen de faxen hangen..
[ Voor 27% gewijzigd door djexplo op 23-01-2004 10:35 ]
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
miessie, geef alsjeblieft duidelijk en uitgebreid info over wat je nou precies wilt en geef uitleg over de situatie zoals die daar is. Zonder dat kunnen we alleen maar raden wat je bedoelt.
Lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #topicstart
Lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #topicstart
• Leg je probleem goed uit. Hetgeen jij zegt is namelijk het enige dat anderen van jouw probleem weten. Hoe meer (relevante) informatie je geeft, hoe beter je geholpen kunt worden
• Noem eventueel terzake doende omstandigheden en feiten (gebruikt OS, hardware etc).
Het gaat om een beveiligde verbinding (noodnet), dat bedoelt is voor gebruik bij calamiteiten (oorlog, rampen ed). Nu is daarop een fax aangesloten, maar in het weekend is er niemand die die fax leest. Er is nu gekozen om een pc neer te zetten die deze fax verwerkt en in het weekend doorstuurt naar een fax bij iemand thuis zodat die toch gelezen wordt. Het probleem is nu dat er geen fysieke verbinding mag zijn tussen het noodnet en het openbare net. De pc moet de fax doorsturen via een 56k lijn, omdat deze normaal gesproken nooit gebruikt wordt. Ik heb symantec Winfax Pro bekeken, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Even voor de duidelijkheid, door het gescheiden netwerk kan *21 niet worden gebruikt, zoals men normaliter dus wel zou doen.
Je vermeld niet op wat voor soort verbinding en fax de faxen binnenkomen.
Indien je de binnenkomende faxen digitaal op de PC kan krijgen moet dit een koud kunstje zijn. Een simpel script kan deze dan dmv WinFax of een ander fatsoenlijk faxprogramma wel doorsturen.
Indien je de binnenkomende faxen digitaal op de PC kan krijgen moet dit een koud kunstje zijn. Een simpel script kan deze dan dmv WinFax of een ander fatsoenlijk faxprogramma wel doorsturen.
ik heb vermeld dat de pc wordt aangesloten op het noodnet, en dat de fax per analoog modem moeten worden verstuurd. Ik heb inmiddels al een oplossing via WinfaxPro.ixi schreef op 23 januari 2004 @ 11:24:
Je vermeld niet op wat voor soort verbinding en fax de faxen binnenkomen.
Pagina: 1