Toon posts:

Automatisch renderen 3dsMAX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He hallo,

Ik wil dit weekend mijn 3dsMax filmpjes diek ik heb gemaakt automatisch laten renderen. Dus een soort van batch ofzo. Kan dat en met welk proggeltje zou dit mogelijk zijn?

Alvast bedankt voorde reacties.

Greetz, Don

Verwijderd

paar keer max opstarten en alles tegelijk laten renderen? maakt niet zoveel uit dat het dan trager gaat als het toch een weekend mag duren

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Ik weet niet hoe je kunt batch-renderen in MAX, maar ik weet wel dat meerdere renders tegelijk aanzetten waarschijnlijk niet goed gaat zijn voor je rendertijd. Kwa processor zou het dan gewoon 2x zo traag moeten gaan, wat dus niks uitmaakt, want anders moet je twee keer renderen. Maar het is maar de vraag of je wel genoeg RAM hebt hiervoor. Is MAX hierdoor veel extra moet gaan swappen, stort je renderperformance totaal in.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Als je een ruime hoeveelheid RAM hebt moet dit volgens mij wel kunnen door max meerdere keren op te starten.
Ik heb dit zelf wel een tijdje gedaan met een animatie met veel poly's (500.000, veel particles enzo) dit icm 1gb ram werkte voor mij altijd perfect. Ik zette hem gewoon voor het slapen gaan aan en liet hem dan de hele nacht lekker pruttelen.
De rendertijden waren dan per frame ongeveer 225% van het normaal (met 2 shots tegelijk renderen) valt best wel mee dus.

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Whatever happened to distributed rendering?? Gewoon met Backburner servertje starten en je anims in de queue zetten. Kunnen ook gewoon verschillende scenes zijn. Dan rendert ie gewoon alles achter elkaar en heb je geen probs met performance-drops.

Of???....

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=
En dan vind je hier:
http://www.scriptspot.com...owseType=Render&Sort=Name
"Batch Renderer"
Lets you setup and execute batch render queue. For each rendering job you can configure rendered scene, scene´s camera, start/end frame, renderer type (production/draft) and output file.
Written by Jarek Dukat. Click for homepage.

iets met neplinkjes enzo *fluit*

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Dexter heeft gelijk... ik doe het dikwijls zo en het lukt goed bij mij. Zorg er misschien wel voor dat je taken niet onmiddellijk beginnen te renderen, want dan is het niet meer aangenaam werken. Bij de instellingen kun dit ergens aanvinken. Als je het niet zou vinden, dan laat je maar iets weten dan zoek ik heb wel even juist uit...
Pagina: 1