Toon posts:

[alg/dos] Imagen vanaf een cd*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had even een vraag,

Wij zijn nu bezig met het maken van een image voor laptops. hierop staat windows XP office en nog wat andere programma's

De image is nu klaar, deze zijn op het netwerk geplaatst.

Nu willen wij via een bootable cd deze image ophalen en terugzetten op de laptops.

We zitten echter met 1 klein probleempje.
Het is namelijk noodzakelijk dat er ingelogd wordt op het netwerk, doormiddel van uiteraard een gebruikersnaam en wachtwoord.

Hierna wordt er vanaf het netwerk data overgezet op de cd, maar dit kan uiteraard niet, omdat deze alleen lezen is, hoe kunnen wij dit oplossen, zodat wij wel kunnen inloggen en de image kunnen terugplaatsen.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:38
Welke data dient er dan overgezet te worden van het netwerk?

Hier wordt ook geboot vanop cd om een image terug te zetten vanop een ghostcast-server, werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
We zijn het nog even aan het onderzoeken,
Maar als wij het unique computernummer intikken, wil hij iets terugschrijven, en als hij van de DHCP een ipnummer ontvangt.

Wij zijn dus nog even aan het kijken wat hij precies terugschrijft.

• Fire69
Werken jullie met een ramdisk? Ik weet niet 100% hoe de cd hier werkt, maar er wordt eerst een ramdisk aangemaakt, daar worden alle tools naartoe gekopieerd en dan wordt het netwerkgedeelte pas ingeladen.

Verwijderd

daar zij n kant en klare oplossingen voor. bootable netwerk cd-roms. als je daarmee boot, kun je inloggen op je domein, enmap je gewoon naar je netwerkschijf, en kan je de ghost laden.
www.nu2.nu.
daar staan ze allemaal! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 10:31 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 14:46

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zorg dat je Ghost Corporate krijgt (of hoe heet die versie ook maar weer) en start Multicast. Host een Multicast server met een sessie naam.

Maak bootable ghost diskettes aan en boot hiervan. Wel even checken op het volgende:

1. Zorgen dat er een dhcp server draait
2. Zorg dat de laptop op het netwerk aangesloten is
3. Boot van af floppy
4. Geef de sessie naam aan
5. Klik de start button op je Multicast server (Ghost Server)
6. Nu word de image overgepompt en geinstalleerd

Klaar is het valkje! :)

[ Voor 18% gewijzigd door Falcon op 23-01-2004 10:20 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Fire69
Ja, zo gaat het hier ook ongeveer, alleen met een cdtje omdat er wel nog meer dingen vanuit dos moeten kunnen, ntfs gebruiken en zo bv. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 23-01-2004 10:26 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas nog even een topic titel aan zodat er een soort van tag instaat. De 2 files die je bedoelt zijn volgens mij de DHCP config, en de pwl file die je nodig hebt.

Ik denk ook dat een ramdisk de oplossing is :)
Pagina: 1