[HTML] Div horizontal scrollbar bovenaan plaatsen.

Pagina: 1
Acties:

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Topicstarter
Beste tweakers.

Ik heb een <div>.

Nu mag deze variabel in lengte zijn en heeft dus geen vertical scrollbar nodig. Horizontaal wil ik wel een vaste lengte hebben en wanneer nodig een scrollbar. Mede omdat de webpagina heel lang kan worden wil ik de horizontale scrollbar van de div bovenaangeplaatst hebben.

Dit laatste, het bovenaan plaatsen van mijn horizontale scrollbar kan ik maar niet vinden. Ik heb gezocht op GoT, Google en W3Schools maar het antwoord is mij nog steeds niet duidelijk.

Het dient niet te worden opgenomen in een CSS, maar gewoon in de HTML pagina. Dit i.v.m. met de software waarbinnen het moet functioneren (als dynamic page in Oracle Portal).

Alvast heel erg bedantk voor de suggesties. :)

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Moet je met 2 divs van dezelfde breedte gaan werken. Dan moet je met JS bijhouden of de bovenste div (waar de scrollbar in staat) scrolled, en dan de onderste mee laten scrollen.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Topicstarter
daar is niet gewoon een align functie voor? Waarschijnlijk niet want daar heb ik al zeer veel mee zitten frotten.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

aardbeix15 schreef op 23 januari 2004 @ 09:04:
daar is niet gewoon een align functie voor? Waarschijnlijk niet want daar heb ik al zeer veel mee zitten frotten.
Nee, standaard in heel windows staan de scrollbalken rechts en onder.