Problemen met SATA schijf(ven) op SI3112A

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Ik heb een probleem met mijn Maxtor 120GB Diamond Max Plus 9 schijven SATA schijven op mijn Sillicon Image 3112A op mijn Abit NF7-S (met verlopen garantie :D)

Ik heb eerst een tijd met WinXP gewerkt en als ik toen de schijven in RAID wou zetten had ik altijd last van corruptie van bestanden van Windows. Dit lag dacht ik op dat moment aan de schijven, aangezien die niet hetzelfde serienummer hadden enzo.
Dan maar geen RAID dacht ik, dan heb ik ook een hogere veiligheid van mijn bestanden.
Zonder RAID werkte beide schijven wel dacht ik, alleen tijdens de benchmark van Sandra voor het bestandssysteem is mijn C-schijf wel iets langzamer dan de D-schijf, dacht daar eigenlijk niet zo snel aan een storing, maar Windows gebruikt er altijd bestanden, dus is ie meer in gebruik ofzo.
Later heb ik er windows 2000 op gezet, omdat dat betere OC resultaten zou leveren. Ik heb W2K SP4 met en zonder de Sillicon Image Driver Update geprobeerd. Heb nooit meer raid geprobeerd aangezien ik een volle D-schijf heb

Ondertussen merk ik steeds meer problemen op. Ondertussen kan ik van C-schijf naar D-schijf niet meer kopieren zonder corrupte bestanden over te zetten. Over de schijf bestanden verplaatsen maakt bij beide schijven niets uit. En gisteren had ik een crash van W2K dat ik bestanden (op de C-schijf) mistte :S. Kostte me een herinstallatie

Ik heb scandisk al laten lopen, die merkt niets fouts. Ook Powermax merkt op beide schijven geen fouten (moet nog een uitgebreide test doen.) Alleen wat er wel vreemd was is dat de C-schijf (laten we hem zo maar even noemen) op de primaire SATA poort niet werd gedetecteerd. De D-schijf op de secundaire SATA poort wel en als ik even snel C secundair aansloot merkte die hem wel op. De SATA (raid) bios detecteert na de post wel beide schijven :S.
Moet ook nog even de D-schijf primair aansluiten om te zien of het zo wel werkt.

Maar wat is er nou kapot/mis? Is het de schijf (of schijven) of begint de SATA controller (of gewoon het moederbord) het te begeven?

Ik zal dus snel ff de nog niet uitgevoerde tests uitvoeren en ze hierbij vermelden, heet iemand ondertussen ideeen? Aangezien ik nu al ongeveer 4GB kwijt ben aan corruptie!
Ik moet ook nog ff de bios flashen, maar heb gehoord dat er alleen maar meer problemen met SATA zijn gekomen vanaf bios D20 (gebruik zelf nu D17, heb ook al geprobeerd D18 en D19) En ik draai nu niet OCéd.

EDIT:
Heb even de D-schijf op de primaire SATA poort gegooid, dan leest Powermax hem ook niet :'( Is dit een powermax probleem if ligt het dan echt aan mijn controller.
Ook even vermelden dat ik verschillende SATA kabels heb getest.

[ Voor 5% gewijzigd door Smht op 23-01-2004 09:12 ]

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• Smht
even het spreekwoordelijke schopje

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb precies dezelfde problemen gehad als jij (op een totaal ander bord, maar wel met een Si3112 controller). Het probleem bleek niet oplosbaar en de fabrikant van het mobo wist ook geen oplossing. Ten einde raad de volgende workaround bedacht:
Op het mobo zat ook een Intel S-ATA controller. Daarvan kon echter niet geboot worden. Met een beta-BIOS van de fabrikant van het mobo was booten van de Intel wél mogelijk, dus de disk op de Intel controller aangesloten. Nu werkt alles als een zonnetje, al blijft de Si3112 ongebruikt.
Natuurlijk was het in deze situatie redelijk makkelijk omdat ik geen RAID gebruikte in dat systeem; het ging maar om één enkele schijf. Bovendien was de Intel S-ATA controller al op het bord aanwezig.
Eén ding is zeker: zo'n Si3112 komt er bij mij niet meer in. Ik hoor overigens van veel meer mensen klachten over dit probleem.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-03 12:51

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb dezelfde problemen gehad met een losse Sil3112 controller op een A7n8x.

Ik heb em uiteindelijk maar omgeruild voor een Promise want ik kreeg het niet opgelost.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• MasterFreak
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-02 18:02

MasterFreak

Zeker weten!

Onlangs heb ik hetzelfde probleem geconstateerd zie Data corruption bij kopieren tussen 2 HD's , ik heb een dag later de Promise Sata 150 TX2 gekocht voor 55 euro (de versie zonder raid) en ik heb geen problemen meer :). Tis alleen erg klote om GB's aan data kwijt te raken op zo'n lullige manier :(.

• Smht
Is dit probleem er ook bij Sillicon Image 3114 (4xSATA) chips. Want ik wil eigenlijk een DFI Infinity of Lanparty kopen met 4 SATA poorten.

Heeft iemand ook getest of dat ze met hun SI3112 niet met RAID konden werken en met hun nieuwe controller wel?
Want anders heb ik nog steeds ook een brakke schijf.

Wat is het goedkoopste SATA controller kaartje, want dan kan ik mijn moederbord eventueel nog lozen bij iemand. Zit namelijk geen garantie meer op het moederbord, door mijn schuld :(

offtopic:
anders wordt het waarschijnlijk een AMD Athlon 64 systeem met 2x VIA SATA en 4x SATA van een losse chip

• Smht
Ik wil graag nog een antwoord :'( ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat is het goedkoopste SATA controller kaartje
www.tweakers.net/pricewatch B)

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:19
De DFI Infinity en lanparty Ref A+ gebruiken bijde 3114.

K heb met zowel mijn ABIT zijn 3112 en DFI 3114 geen problemen met mijn maxtor D9+ schijven.

Wel eens gehad met westerndrigital 800JB maar die waren ook IDE. Daar lag het volgens mij aan de convertors. Of het mobo inmiddels wel ander nf7 plankje gehad maar toen nooit de IDE meer geprobeert.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-02 12:15
Smht schreef op 26 januari 2004 @ 09:46:
Ik wil graag nog een antwoord :'( ?
probeer eens deze laatste silicon drivers www.planet3dnow.de/cgi-bi...?category=2&id=1070993414
maar je moet wel XP helemaal opnieuw install. :|

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-02 13:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Er is volgens mij op NforceHQ ook druk gediscussieerd over dit probleem.
Voor zover ik weet moet dit problemm te verhelpen zijn met een sata bios update en de nieuwste drivers.
In ieder geval heb ik zelf op een NF7-S een IBM sata en een Maxtor PATA met serillel in non raid draaien en geen last van datacorruptie.

Leuke lamp, overigens !!

Verwijderd

hallo

ik heb geen verstand van raid setups, maar heb zelf een raar probleem

ik heb een Abit NF7-S met een AThlon tbred 1800+
nu heb ik aan mijn ide1 een maxtor 60gb 2mb 7k2rpm en een cdrom drive hangen
aan ide2 hangt mijn liteon dvd +/- rw

nu heb ik een maxtor 160GB SATA 8mb cash(6Y160M0)

probleem:

zodra ik deze sata schijf aan mijn systeem hang post hij normaal
maar zodra windows laad (op 60 gb ata hdd)wordt deze rete traag??
ik dacht in eerste instantsie dat het een bug in de bios versie was en heb het geflashed met ->
http://forum.abit-usa.com...ead.php?s=&threadid=33981

dit verhaal hielp ook helemaal niks steeds dezelfde blauwe indicatie blokjes van Winxp proSP1

nu heb ik vandaag de sata hdd getest op een asus board met dezelfde sataraid controller en hij werkte perfect dus aan de schijf ligt het niet

ik heb verschillende drivers voor de sillicon geprobeerd
verscheidene keren windows(ook win2k) proberen te installeren met en zonder ata schijven.

de schijf is gepartitioneerd in 1x 160 gb NTFS

ik hoop dat een geen mij zou kunnen helpen

Wish

nu heb ik vandaag de sata hdd getest op een asus board met dezelfde sataraid controller en hij werkte perfect dus aan de schijf ligt het niet

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 17:32 ]

• Smht
Smallblock schreef op 27 januari 2004 @ 15:47:
Voor zover ik weet moet dit problemm te verhelpen zijn met een sata bios update en de nieuwste drivers.
In ieder geval heb ik zelf op een NF7-S een IBM sata en een Maxtor PATA met serillel in non raid draaien en geen last van datacorruptie.
Kun je misschien een link geven naar dat topic, want daar wil ik wel meer over weten.
Ik wil namelijk niet upgraden, aangezien ik voor een Athlon 64 (939) op een nForce3 250 bordje wil zodra die beschikbaar komen.

• Shuriken

Shuriken

Smallblock schreef op 27 januari 2004 @ 15:47:
Ik heb alle discussies gevolgd. En alle bios update/drivers geprobeert. Maar ik kreeg het probleem niet verholpen.

• andriess
  • Niet online
offtopic:
Heb dezelfde Hardeschijf.... (6y160m0), maar dat ding kraakt echt als de Tering (net een diskettestation... Heb jij dat ook...? (alles is stil aan mn computer maar sinds gister niet meer....... :'()

[ Voor 5% gewijzigd door andriess op 29-01-2004 17:21 ]

• smallblock

smallblock

Smht schreef op 29 januari 2004 @ 07:46:
[...]

Kun je misschien een link geven naar dat topic, want daar wil ik wel meer over weten.
Ik wil namelijk niet upgraden, aangezien ik voor een Athlon 64 (939) op een nForce3 250 bordje wil zodra die beschikbaar komen.
Je zal ff moeten zoeken, ik heb geen linkje voor je...

Leuke lamp, overigens !!

• smallblock

smallblock

Shuriken schreef op 29 januari 2004 @ 10:28:
[...]

Ik heb alle discussies gevolgd. En alle bios update/drivers geprobeert. Maar ik kreeg het probleem niet verholpen.
En welke setup draaide jij ?

Leuke lamp, overigens !!

• Shuriken

Shuriken

Smallblock schreef op 30 januari 2004 @ 15:47:
[...]

En welke setup draaide jij ?
Ik draaide met een Asus A7N8X (non deluxe) met losse Sil3112 controller met laatste Silicon Image driver/bios (MB ook laatste bios)
Geen andere kaarten in het system aanwezig op AGP Ti4200 na.

Incombinatie met 2 x Hitachi 7K250 S-ata schijven (raid 0).

Ik draaide daarvoor op een Promise TX2 100 combo met 2 x 40 gb Maxtor. Nooit problemen mee gehad.

De Sil3112 leek in eerste instantie goed te draaien. Had wel wat kleine probleempjes. Na 3 weken kon ik geen OS meer opstarten. Corrupte array.

Kreeg het ook niet meer goed. Heb toen de losse controller omgeruild voor een promise en eindelijk geen problemen meer.

• papichulo
Shuriken schreef op 30 januari 2004 @ 16:27:
[...]

Ik draaide met een Asus A7N8X (non deluxe) met losse Sil3112 controller met laatste Silicon Image driver/bios (MB ook laatste bios)
Geen andere kaarten in het system aanwezig op AGP Ti4200 na.

Incombinatie met 2 x Hitachi 7K250 S-ata schijven (raid 0).

Ik draaide daarvoor op een Promise TX2 100 combo met 2 x 40 gb Maxtor. Nooit problemen mee gehad.

De Sil3112 leek in eerste instantie goed te draaien. Had wel wat kleine probleempjes. Na 3 weken kon ik geen OS meer opstarten. Corrupte array.

Kreeg het ook niet meer goed. Heb toen de losse controller omgeruild voor een promise en eindelijk geen problemen meer.
Ben je zeker dat je de laatste nieuwe silicon geinstall. hebt, zoja dan moet je ze wel samen met XP install. Zoniet moet je ze downloaden via de link die ik ervoor melde. Deze zijn de 1.0.0.40

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Ik heb op een Gigabyte nforce2 plank met sil3112a helemaal geen problemen met 2 maxtors 6y120M0's. Heb er al twee versleten en zelfs zonder problemen de raid0 array overgezet. Lag trouwens niet aan de sil3112a, maar aan verrotte bios chips.

Ik heb wel vaker gelezen dat het veroorzaakt wordt door het bios van de n7s. Maybe moet je dat topic in DOC: [rml][ Ervaringen] NF7-S / AN7 Madness!! (Deel 4)[/rml] eens lezen en of daar posten voor meer info :)

Verder kan het natuurlijk ook aan je eventuele te strakke memtimings lezen die vooral onder de via kt266a wel eens problemen opleverden met corrupte hdd data. tras op 5 dacht ik :) Is natuurlijk wel wat anders dan een nforce2, maar je weet nooit ;)

Powermax draait bij mij ook niet. Het vindt gewoon mijn sata schijven niet. Dus helaasch.

Ik draai met de driverupdate van Windowsupdate, die is van september. Op de site van Silicon Image was er geloof ik ook nog een te vinden.

Zie hier: http://12.24.47.40/display/2/kb/article.asp?aid=10469

Daar kun je de nieuwste driver downloaden van vorige week :) Dat is trouwens de support site van Silicon Image. Ben er gekomen via die site.

[ Voor 5% gewijzigd door AaroN op 30-01-2004 19:43 . Reden: vage naam site ]

JayGTeam (213177)

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb ook problemen met de SI3112A controller, ik heb 1 SATA Maxtor eraan hangen en 1 DVD/CD-RW combo via een converter. Als ik een CD wil bakken dat gaat dit prima, alleen blijkt later de CD corrupt te zijn, d.w.g. dat als ik er iets vanaf wil halen dat hij plotseling bestanden niet kan lezen. :(

Ik heb verschillende drivers geprobeerd, tot en met de laatste x.40 driver aan toe. Ook heb ik verschillende BIOS'sen geprobeerd en ook gemodde nieuwe BIOS'sen met daarin een ouder BIOS voor de SI3112A. Het helpt allemaal niks. :( Vervelende is dat Abit en Silicon Image zich in stilzwijgen hullen. Op de officiele ABIT forums barst het ook van de corruptie problemen maar deze worden standaard gesloten met het antwoord dat alles opgelost zou zijn vanaf BIOS D18. (staat ook in changelogs) Maar dit is dus helemaal niet zo.

[ Voor 47% gewijzigd door xabre16v op 30-01-2004 22:03 ]

• meibok
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

Si3112 is IMO een enorme zuigchip, ik heb er een op een a7n8x dlx

twee gloednieuwe hitachi 7k250's zouden tegelijkertijd overleden zijn, zelfs volgens de drive fitness test van hitachi. Windows XP was niet meer te booten.

Ik heb ze getest op een intel chip (op een P4C800-E) en ze zijn kerngezond, wat prutsen met XP repair heeft mijn data nog kunnen redden.

Grote fout van Asus om die chip niet beter te valideren.

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 18:07
Draait hier als een zonnetje op een a7n8x DLX met twee hitachi 7k250's. SATARaid driver versie 1.0.0.40. Heerlijk snel en nooit problemen. Mobo bios 1007 Uber.

• papichulo
Jaspov schreef op 31 januari 2004 @ 13:29:
Draait hier als een zonnetje op een a7n8x DLX met twee hitachi 7k250's. SATARaid driver versie 1.0.0.40. Heerlijk snel en nooit problemen. Mobo bios 1007 Uber.
Inderdaad, sinds ik ook die 1.0.0.40 drivers heb geinstalleerd, heb ik met mijn samsungs sata geen problemen meer.

Verwijderd

Zelfde probleem met Asus A7N8X-E v1.01 + Diamond Max PLus 120 GByte S-ATA disk. Heb gisteren BIOS geflashed naar de laatste versie op Asus site (v1008) in plaats van UberBIOS v1008. Alles is stabiel.

Btw. had ook probleem met 'keyboard not found'; unpluggen + opnieuw aansluiten was workaround. Ander keyboard zelfde probleem. Blijkt dat de "wake-up on keyboard" functie met jumper op het moederbord uitgezet moet worden.

Vooralsnog lijken mijn problemen opgelost (hoera!!)

Verwijderd

Balen! Problemen zijn nog steeds aanwezig. Alles leek in orde, echter na een keer of 5 rebooten komt scandisk weer met meldingen dat windows niet goed afgesloten is + berg corrupte bestanden.

Moederbord gaat terug naar leverancier; omruilen voor een Epox of zo....

Verwijderd

btw: keyboard problemen hadden te maken met jumper switch "wake up on keyboard". Deze kun je maar beter uit laten staan...

Verwijderd

Ik citeer even uit de release notes van bios 14:
Fixed SATA RAID-0 data corruption issue by adding a new option "EXT-P2P's Discard Time" in "integrated Peripherals". The default setting is "30 us"; which is recommended by NVidia. In case the problem is still there, try "1 ms" please.
Dit heb je natuurlijk al geprobeerd?

Verwijderd

bios 14 = voor ABIT moederborden.

Ik heb een Asus A7N8X-E Deluxe (Asus / Uber BIOS v1008) met Digital Image SIL3112a S-ATA controller met driver v1.0.0.40 op WinXP Professional in combinatie met Diamondmax 120 GByte 8mb 7200rpm vaste schijf.

Bij Asus hebben ze blijkbaar nog niet ontdekt wat ze bij Abit al wel weten...

Verwijderd

Ik heb ook eeen Asus A7N8X deluxe Sil3112 S-ATA controller, tot mijn vreugde werkt dit als een zonnetje :), nog nooit problemen gehad !

Dit in combinatie met 2 x 160GB Maxtor 8MB Cache Liquid !

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 12:47 ]

Verwijderd

Zijn er dan al Maxtor liquid bearing hard disks met S-ATA ?
Ik heb alleen nog maar IDE liquid bearings gezien ?
Waar kun je die halen + wat kosten ze ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk even op www.maxtor.com ..? De hele DMP9 serie bevat FDB motortjes B)
http://www.maxtor.com/en/...ndmax_plus_9/features.htm

• Smht
offtopic:
dat dit topic nog gebruikt wordt :D

Ik heb ondertussen een compleet dode NF7-S en om mijn hardeschijven toch te kunnen gebruiken heb ik snel een Conceptronic SATA controller met Sil3112A chipset gekocht (zonder raid).

Die kaart heb ik geinstalleerd op een A7N8X rev 1.04, en de problemen zijn weer terug. Systeem (waar ik net aan begon te wennen, al is ie van mijn pa :)) is net gecrasht, blijkbaar belangrijke bestanden corrupt geraakt van windows xp.

Ik wil nu een nieuwe niet Sillicon Image gebaseerde SATA kaart kopen. Heeft iemand een idee? Moet niet teveel kosten, en lieft RAID hebben. De opties zijn dan volgens pricewatch:

Promise FastTrak S150 TX2plus (2x SATA150, ATA133, PCI32/66)
Promise SATA150 TX4 (4x SATA150, PCI32/66)
- volgens pricewatch zijn deze kaarten zowel met als zonder raid te verkrijgen, klopt dat? en wat is dan het verschil tussen de kaarten? alleen firmware?
LSI MegaRAID SATA 150-2 (2x SATA150, PCI32/66)
Highpoint RocketRAID 1520 (2x SATA150, PCI32/66)
Adaptec AAR-1210SA (2x SATA150 RAID, PCI32/66)

Deze zitten rond de 60 euro op de TX4 met raid na, maar die is er dus ook zonder raid voor rond de 80 (als ik me niet vergis)
Dus iemand een idee?

[ Voor 10% gewijzigd door Smht op 26-02-2004 20:46 ]

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:50
Smht schreef op 26 februari 2004 @ 20:35:
offtopic:
dat dit topic nog gebruikt wordt :D

Promise FastTrak S150 TX2plus (2x SATA150, ATA133, PCI32/66)
Promise SATA150 TX4 (4x SATA150, PCI32/66)
- volgens pricewatch zijn deze kaarten zowel met als zonder raid te verkrijgen, klopt dat? en wat is dan het verschil tussen de kaarten? alleen firmware?
SATA 150TX4
Afbeeldingslocatie: http://www.promise.com/product/images/SATA150TX4_small
S150 TX2plus
Afbeeldingslocatie: http://www.promise.com/product/images/FT_TX2-web.jpg

Nee ik denk niet dat alleen de firmware verschilt.

Verwijderd

let HEEL goed op de Fasttrack S150TX Plus (raid controller) en de S150TX2 Plus (SerialATA+IDE controller)
pricewatch is een puinhoop wat betreft deze 2 controllers.

• Smht
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 22:32:
let HEEL goed op de Fasttrack S150TX Plus (raid controller) en de S150TX2 Plus (SerialATA+IDE controller)
pricewatch is een puinhoop wat betreft deze 2 controllers.
Zoiets had ik al, er is inderdaad een verschil tussen de Fastrak S150 TX2Plus en gewone S150 TX2Plus.
En er is ook een Fastrak S150 TX4 en een normale S150 TX4

Nu bedoelde ik dus eigenlijk met mijn vraag wat het verschil tussen die versies met en zonder raid is.
Dit is verder wel een goede kaart???

Verwijderd

nu heb ik de thread een beetje gevolgd .
Maar heb het niet goged gelezen denk ik , maar is die corruptie nu enkel onder raid of ook onder gewoon gebruik van de poorten.
Ikzelf heb een epox 8rda3+ en heb allesinds geen problemen met men satapoortjes heb ook een sil3112

• Smht
Ik had het op elke manier, zowel met als zonder raid.

Nu dus weer, met een pci-kaartje met dezelfde chip. Het enige voordeel aan die SI3112A chips is dus dat ze goedkoop zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 12:46:
Ik heb ook eeen Asus A7N8X deluxe Sil3112 S-ATA controller, tot mijn vreugde werkt dit als een zonnetje :), nog nooit problemen gehad !

Dit in combinatie met 2 x 160GB Maxtor 8MB Cache Liquid !
Dit is dus niet meer waar :P

mijn S-ATA Controller heeft het begeven op 27 Feb, om 07.00uur, pc aanzetten, helemaal niets meer, na alles te hebben geprobeerd, mobo terug gebracht, heb nu een Asus A7n8X E-Deluxe, wel weer met de Sil3112 , maar hopen dat het niet weer gebeurt :P

Verwijderd

Ik heb een asus A7N8X Deluxe Rev 2.0 in combinatie met een Maxtor 120GB Diamond Max Plus 9 SATA schijf en ik heb ook vaak last van corrupte bestanden!
Ik ben tot op heden er nooit achter gekomen waar het aan ligt, maar als ik dit topic lees dan heb ik wel zo'n donkerbruin vermoeden waar het aan zal liggen :P
Ik moet trouwens zeggen dat ik er de laatste weken geen last meer van heb. Eerst startte windows standaard op met scandisk, en vond ook vaak fouten. Maar dat is tegenwoordig een stuk minder.

Toch houd ik dit topic maar even goed in de gaten!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:18
Hoi,

ik heb het zelfde probleem met een 3112a op een gigabyte ga7vaxp ultra. Bij mij is het zo dat als de schijven koud zijn ( weekeind weg raam stukkie open) doet ie het pas na een paar keer opstarten als ie warm is.... dan doet ie het wel... heb 1x gehad dat ie corrupt was.

Nu zijn er nieuwe drivers op planet 3d
http://www.planet3dnow.de...?category=2&id=1080302411

net geinstalleerd en hopen dat het oplost is..

Nog 1 vraag.. ik wil het bios van de controller updatn maar die kan ik nergens vinden. zit bij abit ed in de mainbord bios maar bij giagyte niet.. waar kan ik die los halen op de site van sillicon image staat alleen die voor kaarten en niet voor moederbordjes...

Verwijderd

De SI3112A kan in 2 verschillende controllers worden veranderd:
*RAID
*Non-raid.

aangezien de RAID-bios en drivers nieuwer zijn, kan ik dan naar RAID flashen en mijn schijven eraan hangen zonder een array te maken en zonder data te verliezen?
De non-RAID versie zorgde voor datacorrupte, zoals bijvoorbeeld Chkdsk die niet voorbij fase 1 kwam als er een bestand kapot was, of de prullenbak die beschadigt is.

• Dezjay
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 13:17:
De SI3112A kan in 2 verschillende controllers worden veranderd:
*RAID
*Non-raid.
dit kun je toch gewoon instellen in je bios ? of is het een losse kaart?

Lijkt als je een 3112a controller hebt je die niet kunt flashen naar een raid.. zou beetje stom zijn want dan koop je een gewone flash je hem en heb je een raid..

Maar misschien kan het wel omdat je oude ata100 promise met 1 weerstandje en flash naar een raid kunt krijgen

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
Zelf ook die silcon sataraid chip. Geen leesfouten maar wel andere problemen(kraakgeluid en storing tvkaart best onoplosbaar).

Ik zou gewoon een andere sataraid controller kopen of mobo omruilen bij leverancier, die chip zal altijd blijven zuigen.

• Dezjay
Welke gebruik jij?

promie 150txplus ?
Pagina: 1