Toon posts:

Waarom krijg k mijn radeon 9700 niet hoger??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel gek probleem, mijn radeon 9700 is stabiel op (core/mem) 360/275
en op 275/317,5 maar om een 1 of andere rare reden niet op 360/317,5 8)7
want dan krijg ik artifacts. Mn pc valt niet uit ofzo dus de voeding trekt t goed (Q-tec 400w)voltage van de kaart verhogen in de bios helpt niet en er zit nu een amd cooler op en de temp is rond de 30 graden + ram heatsinks.

Waar kan dit aan liggen??

Alvast bedankt

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:49
heeft denk ik te maken met de stroomgeleiding, de core en het geheugen krijgen een bepaald voltage, waar de pro meer stroom krijgt.

je kan een voltmod uitvoeren (geheel op eigen risico) hoe dat zit kan je wel in de search vinden.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Aantal dingetjes idd die je kunt proberen.

Haal ff zoveel mogelijk dingen los uit je kast. Cdrom's, floppydrive, evt soundcard etc. En ff met een open kast draaien. Dan ontlast je je voeding en kan je kijken hoe het daar mee zit. Hoe hoog/laag is je 3.3volt lijn eigenlijk?

Als dat allemaal niet werkt kan je idd een vmod uitproberen, het is niet echt moeilijk als je een goede soldeerbout hebt, en een vaste hand..

Verwijderd

Topicstarter
Turismo schreef op 23 januari 2004 @ 08:39:
heeft denk ik te maken met de stroomgeleiding, de core en het geheugen krijgen een bepaald voltage, waar de pro meer stroom krijgt.

je kan een voltmod uitvoeren (geheel op eigen risico) hoe dat zit kan je wel in de search vinden.
Maar het voltage zou toch gelijk moeten blijven alleen het wattage (dus wat hij verbruikt) zou dan toch hoger moeten worden?? want als ie wel op die snelheden apart stabiel draait is er volgens mij met het voltage niets mis...

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:49
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 09:06:
[...]

Maar het voltage zou toch gelijk moeten blijven alleen het wattage (dus wat hij verbruikt) zou dan toch hoger moeten worden?? want als ie wel op die snelheden apart stabiel draait is er volgens mij met het voltage niets mis...
ja dat is waar, beetje lastig uit te leggen.
Het board circuit geeft een vast voltage door aan de core en het geheugen, ongeacht de kloksnelheden, mijn vermoeden is dat het board zelf het stroom verdeeld naar de core en het geheugen, mischien trekken ze beiden net teveel als ze hoger geclocked zijn.

dit is mijn theorie maar, of het zo is weet ik natuurlijk niet.
Maar het moet logisch te verklaren zijn natuurlijk

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
nou, denk dat ik dat Turismo gelijk heeft, mij lijkt het gewoon dat beiden componenten teveel volt eisen waardoor de boel het niet meer trekt. Probeer de kaart te voltmodden, maar als het verkeerd gaat, ben je je kaart kwijt.

offtopic:
ik heb ook iets geks met mijn GF4TI4200, hij hangt helemaal vol met koeling, maar als ik em maar iets overclock gaat ie af en toe hangen voor een seconde of 4, en als ik em hoger clock, komt het vaker voor en duurt het hangen langer. what's wrong?

[ Voor 11% gewijzigd door LiquidT_NL op 23-01-2004 10:38 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Race Eend
//LiquidT_NL//

Ken je probleem idd, was ook zo met mijn ti4600.

Te hoog overklokken van de core is dat. Je kunt een vmod proberen om dit op te lossen. Wel riscie. :Y)

Agp voltage hoger zetten helpt overigens niet hiervoor.

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op 23 januari 2004 @ 10:37:
nou, denk dat ik dat Turismo gelijk heeft, mij lijkt het gewoon dat beiden componenten teveel volt eisen waardoor de boel het niet meer trekt. Probeer de kaart te voltmodden, maar als het verkeerd gaat, ben je je kaart kwijt.

offtopic:
ik heb ook iets geks met mijn GF4TI4200, hij hangt helemaal vol met koeling, maar als ik em maar iets overclock gaat ie af en toe hangen voor een seconde of 4, en als ik em hoger clock, komt het vaker voor en duurt het hangen langer. what's wrong?
yup, core vmodden, ~1.4K (lager komt OVP optreden) op een 8x AGP en ~0.3K op een 4X AGP for max results met luchtcooling (~340MHz) :)

Verwijderd

ik ben zelf ook bezig met overclocken van de radeon 9700 > pro...
Wat gelijk opviel is dat het geheugen vaak de bottleneck is, en je daardoor de glitches krijgt. Ik kan de core lekker ver opvoeren zonder problemen.

360-310 zou moeten werken, lukt hier ook zonder voltage mod etc.

• Race Eend
·°|(V)ayDay|°· schreef op 23 januari 2004 @ 12:05:
ik ben zelf ook bezig met overclocken van de radeon 9700 > pro...
Wat gelijk opviel is dat het geheugen vaak de bottleneck is, en je daardoor de glitches krijgt. Ik kan de core lekker ver opvoeren zonder problemen.

360-310 zou moeten werken, lukt hier ook zonder voltage mod etc.
Geheugen is ook de zwakke plek van de 9700 NP tov de Pro. De core is hetzelfde, alleen de core van de 9700pro zijn vaak van de iets betere yields. Maar dat verschilt zeer weinig.
Geheugen van een pro is 2.8 of 2.6ns en van een Non-pro 3.3 of 3.6ns

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-02 20:18
Ik heb dat ook. Heb een hercules 9700 nonpro, geflashed naar pro. max 360/351 of 396/342. Hoe lager m'n mem hoe hoger ik de core kan zetten. Heb hem ook al eens op 420/340 gehad. Maar 420/351 is echt geen optie, bij 369/351 geeft tie echt zware artifacts, op 396/342 kan ik uren gamen zonder probs.

Verwijderd

Hoe kom jij in vredesnaam op 340 memory clock??
ik heb een club3d radeon 9700, en heb niets gemod
Echter als ik mijn mem boven 310 laat lopen zie ik al glitches, en van een echt hete kast kan je niet spreken met 3 casefans?!

Zou het echt aan het type geheugen liggen op jouw hercules , want die club kom je niet veel verder mee :.

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-02 20:18
Ik heb hem geflashed met mufus bios zoals die heet. Op www.rage3d.com staat er veel over geschreven. Met de originele bios kwam ik tot 369/324, daarna geflashed en toen dus zelfs tot 360/351. De bios werkt alleen op Hynix en een ander merk chips, die weet ik niet meer. Er was ook 1 merk geheugen waar het totaal niet bij hielp. Nogmaals, als je niet bang bent om te flashen, kijk dan ff bij Rage3D. Let wel dat je de bios neemt met 277/270 clocks, of edit hem anders zodat tie niet meteen met 324/310 aan komt zetten, tenzij je kaart dat wel trekt.

BTW heb zelf geen voltmod of andere cooling toegepast, gewoon alles standaard

[ Voor 8% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 23-01-2004 13:08 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Race Eend schreef op 23 januari 2004 @ 11:32:
//LiquidT_NL//

Ken je probleem idd, was ook zo met mijn ti4600.

Te hoog overklokken van de core is dat. Je kunt een vmod proberen om dit op te lossen. Wel riscie. :Y)

Agp voltage hoger zetten helpt overigens niet hiervoor.
offtopic: 10 mhz wordt em al te veel...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
X-t-r-e-m-e schreef op 23 januari 2004 @ 13:06:
Ik heb hem geflashed met mufus bios zoals die heet. Op www.rage3d.com staat er veel over geschreven. Met de originele bios kwam ik tot 369/324, daarna geflashed en toen dus zelfs tot 360/351. De bios werkt alleen op Hynix en een ander merk chips, die weet ik niet meer. Er was ook 1 merk geheugen waar het totaal niet bij hielp. Nogmaals, als je niet bang bent om te flashen, kijk dan ff bij Rage3D. Let wel dat je de bios neemt met 277/270 clocks, of edit hem anders zodat tie niet meteen met 324/310 aan komt zetten, tenzij je kaart dat wel trekt.

BTW heb zelf geen voltmod of andere cooling toegepast, gewoon alles standaard
Bij mij draait hij wel 324/310 stabiel en zal zker deze bios ff proberen heb r al n stuk of 7 geprobeerd duzz....

Thnx als r nog mensen zijn met n andere bios graag want het verschild bij mij heel erg veel in wat de kaart presteerd en de overclock... (ik heb n radeon 9700np)

Verwijderd

ik krijg mijn geheugen niet hoger dan 317 hoe kan dit??
ik heb een 9700 pro en standaard loopt hij op 310.. ook al hou ik de core op standaard snelheden dan krig ik hem nie hoger..

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vorige topic is te vroeg gesloten want ik heb nu een radeon 9800tx bios op mn kaart geflashed:D tests moet ik nog uitvoeren :D
Pagina: 1