Toon posts:

Geen submappen onder imap?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens onze leverancier van de server is het niet mogelijk om onder IMAP subappen in je structuur aan te brengen.

klopt dat?

Wanneer wij inloggen met squirrelmail op onze email, dan geeft squirrelmail wel de optie om een submap aan te maken onder een bepaalde map. Alleen staat het volgens mij geblokeerd.

kan dit een instelling zijn?

We draaien overigens redhat.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
imap protocol ondersteunt submappen.
squirrelmail ook.
maar misschien julllie imap server niet of zijn subfolders op die imapserver weggeconfigd of misschien in squirrelmail.
(squirrelmail is alleen php-webfrontend voor imapserver en staat er dus los van)

Verwijderd

Als de namspace goed staat en door de client wordt overgenomen behoor je altijd submappen onder imap folders aan te kunnen maken. Dat is immers ook een van de voordelen van imap.

Tijd om eens met de leverancier te overleggen lijkt me zo.

Verwijderd

Topicstarter
namspace?
hier moet je me even helpen?

Mensen willen bijvoorbeeld in de map verzondern items nog een paar submappen voor 2002 - 2003 en 2004 aanmaken. Dat zegmaar.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 10:12 ]

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Het is afhankelijk hoe je mail word opgeslagen op de hardisk.

Als dit in het maildir formaat for gedaan kan je subfolder maken met daarin andere folders en emails.

Als je gebruik maakt van het mbox formaat kan je subfolder aanmaken die OF andere folders bevat OF emails bevat (niet beide dus).

zover ik weet is het trouwens altijd mogenlijk om subfolders aan te maken, alleen met het mbox formaat wordt je beperkt wat je daarin kwijt kan.

Weet uit me hoofd niet welke formaat qmail ondersteund.

Zover ik kan zien ondersteund qmail (alleen?) maildir, zie:
http://www.qmail.org/qmail-manual-html/man5/maildir.html

Dus ik zou nog is goed vragen aan je leverancier waarom dit niet kan.

[ Voor 18% gewijzigd door Seth4Chaos op 23-01-2004 08:40 . Reden: URL toegevoegd ]

Mistakes are proof that you are trying...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
Als het goed is moet dit geen enkel probleem zijn. Dus vraag maar eens of er een goede reden voor is dat ze het uitgeschakeld hebben. Het kan natuurlijk zijn dat het ergens anders problemen gaf, maar dat lijkt me apart.

• klaasbaas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02-2024
Ik draai ook qmail op mijn mailserver (e-smith) en kan alleen onder de inbox geen submappen aanmaken.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Klopt, sommige IMAP server kunnen dat idd niet. Cyrus IMAP kan het bijvoorbeeld wel.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

deepspace schreef op 23 januari 2004 @ 10:48:
Klopt, sommige IMAP server kunnen dat idd niet. Cyrus IMAP kan het bijvoorbeeld wel.
ftp://ftp.rfc-editor.org/in-notes/rfc3501.txt

Hierarchie is zeg maar een redelijk belangrijk onderdeel van IMAP. Lekker server heb je als dat niet ondersteunt wordt :o
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 08:27:
namspace?
hier moet je me even helpen?
Namespace wil zeggen dat je de juiste locatie te pakken hebt op de imap-server.
Normaliter behoort deze door de client automatisch verkregen te worden via de server. Sommige clients gaan er echter niet erg goed mee om (MS OE bijvoorbeeld).

Bij Courier Imap is de namespace bijvoorbeeld INBOX.

Verder zie ik hier ineens allemaal mensen gaan praten over qmail etc. Dat is een smtp server. We hebben het hier over imap en niet over smtp ;)
Pagina: 1