RAID1 array zonder dataverlies aansluiten aan ander mobo?

Pagina: 1
Acties:

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-03 20:13
Ik heb afgelopen week 2 seagate barricudas 7200.7 160GB Sata schijfjes gekocht :) Heb deze in een raid1 (mirror) array, heb hier mijn hele mp3 collectie (veel zelf geript) + school spullen etc opstaan dus wil het graag veilig en raid5 is weer net ietsjes te duur. Ik gebruik de onboard controller op mijn Asus a7n8x deluxe. Het werkte eigenlijk allemaal goed, mijn werkwijze:
* drivers op diskette zetten
* op f6 rammen tijdens windows 2000 setup
* en het werkte al, geen instabiliteits problemen gehad etc ;)

Nu was ik van plan binnen een maand of een Asus PC-DL Deluxe of een Asus K8V Deluxe (ligt eraan hoe het financieel gaat lukken) te kopen. Alleen nu vraag ik me 1 ding af, kan ik die harddisks zo op de controller op dat nieuwe moederbord aansluiten, of wordt het dan weer een heel gezeik om die array weer opnieuw werkend te krijgen?

[ Voor 7% gewijzigd door robbert op 22-01-2004 17:49 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
De werkwijze die je daar noemt is een standaardhandeling en je hebt daarnaast ook nog een op zichzelf staand vraagje .. Jouw posting hoorde derhalve niet in de [rml][ Ervaringen] opgeloste SATA (RAID) config-problemen[/rml] (lees ook de blauwe tekst in de startpost aldaar .. ). Ik heb hem maar in een nieuw topic gezet.

Wat betreft jouw array-move van ene controller naar andere controller: het antwoord staat elders in de RAID FAQ. Het linkje is te vinden onderaan de inhoudsopgave van de FAQ van dit subforum B)