Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[php] uit welk land komen ze??

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je van een bezoeker aan je site zien uit welk land ze komen.
Ik bedoel zoiets als bij altavista: krijg je een Nederlandse Popup, dat moeten ze toch ergens uit aflezen?

Iemand enig idee?

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Euh...referer? (host)

zoals: zonnet.nl...

.NL rippen en voila..

Verwijderd

Daarvoor moet je een server variable uitlezen in je PHP of ASP code.

Zoek maar op Server Variables. Er zijn sites die als voorbeeld de hele lijst uitspuggen.
Ik weet ze nl. niet uit mijn hoofd

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:37

servies

Veni Vidi Servici

Wordt vaak uit de taalinstelling gehaald. niet uit de dns-name (die is toch in een groot gedeelte van de gevallen niet bruikbaar)
variabele = $HTTP_ACCEPT_LANGUAGE

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er ook tabellen voor dat je aan de hand van de ip range de provider kan achterhalen?

Of de route achterhalen, zoals met een visualroute ofzo? Met een traceroute, kan je wel de route achterhalen (met alle servers etc, maar niet meer info over die servers, en dat heb ik juist nodig. Precies zoals dat in Visual route kan worden weergegeven... :-))

edit:
Stukje over Visual route

Verwijderd

Op dinsdag 12 december 2000 10:34 schreef Config het volgende:
Euh...referer? (host)

zoals: zonnet.nl...

.NL rippen en voila..
Pfff :P

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
En wat bedoel je daar nou weer mee voxell?

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-11 10:21
Eerste wat je moet doen is naar die $HTTP_ACCEPT_LANGUAGE kijken.. 'k heb een tijdje in Noorwegen gezeten en als je nog geen Noors kent en je ineens iets als www.ibm.com in het Noors op je scherm krijgt is dat verrekte lastig ;)

Volgende wat je kan doen is naar het IP adres kijken, resolven en naar het TLD kijken heeft niet veel nut, als iemand b.v. van IBM af komt resolved het naar iets als ibm.com, terwijl ze heeeel ergens anders zitten.

IP adressen zijn verdeeld per regio. Ongeveer ieder land heeft eigen blokken IP adressen toegewezen gekregen.

Er zijn een hoop kant en klare scripts die haarfijn voor je uit kunnen zoeken waar een bepaald IP adres thuis hoort.

Kijk om een idee te krijgen b.v. eens op www.ripe.net/cgi-bin/whois?query=195.109.169.3&.submit=Query+verzenden. Daar zie je dat 195.109.169.3 in NL zit terwijl een resolve SE5001.PINKELEPHANT.NET geeft...

Zoek dus ff op internet, zijn al een hoop mensen geweest die dit soort spul gemaakt hebben...

Succes >:)

Verwijderd

Topicstarter
thnx a lot :-)
Pagina: 1