Toon posts:

[OC] Zalman ZM80C-HP, met addonfan, op 9600Pro: flut!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hola,

Ik heb het volgende probleem al een tijdje maar wil het nou wel eens oplossen ;)

Ik heb dus de Zalman ZM80C-HP gekocht, een tijdje terug:

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0311/ZM80C-HP/ZM80C-HP+OP2_b.gif

Dit is de opvolger van de bekende ZM80A (die gouden versie). Deze stond bekend als een prima koeler, dus ik dacht dat de ZM80C-HP nog beter zou zijn. De C-HP biedt ook de optie om er een extra fan bij te zetten, zoals op de pic te zien is.

Nu hab ik daarbij een Sapphire Radeon 9600 Pro 128mb gekocht. Deze was 160 euro, wat op zich al prima valueformoney was, maar je kon hem ook nog eens goe overklokken, dat valt overal op internet te lezen.

Van standaard 400/300 kon hij, zonder iets aan de koeling te doen, vaak zonder problemen naar 500/350. Dat leek mij wel wat :9~

Zodra ik de kaart binnen had, heb ik gelijk de ZM80C-HP erop gezet, met fan en al. Daarom weet ik dus niet hoever ik met de originele sink/fan gekomen zou zijn. Maar ik ga er vanuit dat dit niet veel zal verschillen van de diversie reviews, die dus rond de 500/350 haalen.

Helaas kan hij niet verder dan 450 core, daarboven wordt hij op de lange termijn instabiel en vanaf 465 mhz zie ik heel veel artifacts in 3dmark03 (zwarte stipjes in de wolken). Het geheugen heb ik uitgerust met kleine Revoltec koellichaampjes, en daarmee kom ik redelijk dicht bij de 445, maar dat moet ik nog eens goed testen.

Dit valt me toch vies tegen van de ZM80C-HP. Mijn kasttemperatuur is meestal 29-31 graden, dat is niet erg warm. Verder wordt het koellichaam TOTAAL niet warm. Niet eens lauw. Koud! De heatpipe is zelfs ijskoud. Ik weet zeker dat het ding goed en strak op de core zit. Ik heb redelijk wat (bijgeleverde) koelpasta gebruikt tussen alle onderdelen, maar dit goed uitgesmeerd dus niet te dik. Nu is de core van de 9600 op 0.13 micron gebakken, en staat het ding bekend om de geringe hitteproductie, maar KOUD???

Wat klopt hier niet?

Overige relevante specs:

Abit KR7A-Raid
Athlon XP1700+ Tbred @2100 Mhz
512mb PC2100
WinXPSP2, Cat4.10, Dx9.0b

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 16:00

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
tja overclocken is geen garantie dat je ook altijd dezelfde snelheden haalt..

ik heb zelf ook een 9600 pro trouwens, en binnenkort ook zalman koeler.. zal mijn resultaten dan eens posten (het ding is nu al onstabiel met standaardkoeler)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Tsjah, haal de fan er maar eens af, dan zul je zien dat ie verre van koud wordt =)

edit:

Dit is bij mijn 9500Pro wel zo, de 9600Pro produceert idd veel minder warmte ;) Maar als de heatpipe zonder fan na een 3dmark of 2 nog nie warm wordt zou ik me gaan afvragen of ie wel helemaal goed contact maakt :X

[ Voor 60% gewijzigd door Pakjebakmeel op 23-01-2004 01:57 ]

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:42
Ik heb 2x een Club3D 9600 pro gehad en heb momenteel een Hercules 9600 pro. De Club 3D kaarten kwamen niet verder dan 450~460 core en m'n Hercules kwam met standaard koeler tot 486 core en nu met water kan ik benchen op 500, maar dit is niet stabiel. 500MHz voor een pro is zeker geen richtlijn(ook ik dacht makkelijk de 500+ te halen door het lezen van allerlei reviews).

iRacing Profiel

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 01:19:
Hola,

Ik heb het volgende probleem al een tijdje maar wil het nou wel eens oplossen ;)

Van standaard 400/300 kon hij, zonder iets aan de koeling te doen, vaak zonder problemen naar 500/350. Dat leek mij wel wat :9~ dat is nog geen garantie dat die van jouw ook zo snel gaat

Zodra ik de kaart binnen had, heb ik gelijk de ZM80C-HP erop gezet, met fan en al. Daarom weet ik dus niet hoever ik met de originele sink/fan gekomen zou zijn. Maar ik ga er vanuit dat dit niet veel zal verschillen van de diversie reviews, die dus rond de 500/350 haalen. zie hierboven

Dit valt me toch vies tegen van de ZM80C-HP. Mijn kasttemperatuur is meestal 29-31 graden, dat is niet erg warm. Verder wordt het koellichaam TOTAAL niet warm. Niet eens lauw. Koud! De heatpipe is zelfs ijskoud. Ik weet zeker dat het ding goed en strak op de core zit. Ik heb redelijk wat (bijgeleverde) koelpasta gebruikt tussen alle onderdelen, maar dit goed uitgesmeerd dus niet te dik. Nu is de core van de 9600 op 0.13 micron gebakken, en staat het ding bekend om de geringe hitteproductie, maar KOUD???

Wat klopt hier niet?
ligt dus niet aan de koeler... ligt eerder aan de gebruiker die de koeler geplaatst heeft... De heatpipe moet het heetste zijn van alle componenten... en de 'koelplaten' moeten even warm zijn aan allebei de kanten. Te strak vast zetten is ook niet goed... vast = vast. TE veel koelpasta is ook niet goed... ik heb voor mijn 9800se @ pro AS3 gebruikt.... ik heb het wel 2 keer opnieuw moeten doen, omdat de eerste keer werdt ie ook niet warm. success

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:08
ik heb hem toevallig voor een GF4 ti 4600 gehaalt maar echt dat ding wordt bloed heet als de fan uitstaat.

Doe ik die fan aan dan wordt die lauw maar die heatpipe blijft warm niet meer heet maar warm.

Denk echt dat je iets gemist hebt. Haal hem uitelkaar en probeer het opnieuw en doe dit echt volgens het boekje :)

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Zet je fan eens -uit- worden de platen dan wél warm?
Zo nee, of niet echt heet.. dan moet je écht je koelpasta vernieuwen.

Gebruik gewoon artic silver 3 of 5. Dat is beter dan die zalman prut.
Die platen moeten zónder fan gewoon flink warm worden, zo niet dan is de montage gewoon ergens niet goed :X

//edit Rddr was me voor//
//sileX ook B) //

[ Voor 8% gewijzigd door Race Eend op 23-01-2004 09:19 ]

Verwijderd

Zit er op zo'n 9600 kaart ook een metalen rand rond de gpu? Zo ja, rust de koeler dan niet hierop ipv op de gpu?

• SileX
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 11:39:
Zit er op zo'n 9600 kaart ook een metalen rand rond de gpu? Zo ja, rust de koeler dan niet hierop ipv op de gpu?
zou ook nog kunnen ja.... ik heb op mijn kaart ook een shim zitten, maar toch maakt het koelblok contact het de gpu

Verwijderd

SileX schreef op 23 januari 2004 @ 11:52:
[...]

zou ook nog kunnen ja.... ik heb op mijn kaart ook een shim zitten, maar toch maakt het koelblok contact het de gpu
Volgens mij is daar rekening mee gehouden bij de zalman. Er zit volgens mij een soort "verhoging" op de plaats waar de koeler op de core rust. Daardoor maakt de koeler net geen contact met de shim, maar alleen met de core. (net als de standaardkoeler trouwens)

Andere oplossing (ben ik zelf geen voorstander van) is de shim verwijderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 11:59 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Een zalman koeler (voor cpu of gpu) is nou eenmaal niet ontwikkelt om mee te overklokken.
Die dingen zijn alleen ontwikkeld om je systeem stiller te maken.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

damster schreef op 23 januari 2004 @ 12:01:
Een zalman koeler (voor cpu of gpu) is nou eenmaal niet ontwikkelt om mee te overklokken.
Die dingen zijn alleen ontwikkeld om je systeem stiller te maken.
De ZM80C-HP blijkt anders bij correcte montage prima te koelen. Ik kan mijn core zelfs 40MHz verder overclocken nu dan toen er nog de originele stock-cooler op zat, van 430 naar 470MHz. Zie ook mijn post in [rml][ OC] Sapphire 9800XT icm Zalman ZM80C + ZM Fan[/rml].

Dit topic lijkt overigens wel wat op met ZM80C-HP with ZM-OP1 is mijn RADEON 9800 pro stuk! in VB. Daar klaagt een user dat zijn 9800 Pro is overleden omdat de ZM80C-HP een slecht stuk hardware zou zijn. Ik heb het idee namelijk dat ook in dit geval de installatie niet 100% correct is gegaan, waardoor de koeler niet de prestaties die hij kan neerzetten, behaalt. Lijkt me dat de topicstarter hier even op z'n gemak de boel moet demonteren en opnieuw installeren.

edit:
Verder wordt het koellichaam TOTAAL niet warm. Niet eens lauw. Koud! De heatpipe is zelfs ijskoud.
Ik doel dus vooral op dit stuk. Heatpipe en koellichamen die niet warm tot heet worden = foute installatie.

[ Voor 10% gewijzigd door Remy op 23-01-2004 12:10 ]

LinkedIn
Instagram

• Gondor
  • Laatst online: 08:31
Ik heb een 9700pro met ZM80C-HP. Ik heb deze wel 5 keer |:( opnieuw geinstallerd.

Het boekje laat je het anders doen dan hun demo op hun site 8)7

Eerste keer zoals ze het op hun site demonstreren.Onderste blok liet mijn vingers zweten, heatpipe en bovenste plate waren minder warm. Daarna heb ik het op allerlei manieren geprobeerd. Nog minder-meer koelpasta, meer-minder uitsmeren etc. Zonder enig verschil, iedere keer het zelfde onderste plate heel heet, heatpipe en bovenste plate minder.

Wat ze op hun site doen lijkt mij logischer. Want in het boekje moet je op de heatpipe en op de bijhoorende plate smeren (pag. 13 en pag. 14) dat is het enige wat ik niet heb geprobeerd.

Heeft het nut om het voor de 6. keer opnieuw te installeren exact volgens het boekje dus aan beide kanten smeren :?

PS. Ik heb op de core Arctic Silver 5 gesmeerd en de rest met zalman pasta. Voor deze 5 keer heb ik nog geen 1 van de bij geleverde tube gebruikt (80% wel).

edit:
Ik hoop dat dit niet onder topic kaping valt O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Gondor op 23-01-2004 13:05 ]

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:27

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Der Vati

Toch is er niks mis met het product. 'Replace user' past hier wel ;). De koelblokken MOETEN warm worden. Wanneer dit niet gebeurd, dan heb JIJ het fout geinstalleerd. Geen fout dus van zalman, maar verkeerde installatie. Het hele systeem draait juist om warmtegeleiding en het dus warm worden van de blokken.

Niet lullig bedoelt naar jou hoor, maar je hebt toch iets fout gedaan en je zoekt het probleem in de verkeerde hoek. Doe het precies volgens het boekje en controleer een paar keer of ALLES gedaan is volgens het boekje. Zoals je aan de reacties ziet gaat het niet snel in 1 keer goed en ik heb zelf ook 1 ding fout gedaan met monteren terwijl ik het boekje erbij had.

Succes :) !

Ik ben meer dan tevreden met mijn ZM80A en een 92MM fan er zelf voor gezet. Werkt super :)

[ Voor 11% gewijzigd door We Are Borg op 23-01-2004 13:52 ]

Verwijderd

ik heb mijn sapphire radeon 9600 pro 128 mb zonder extra koeling dus alleen het kleine fannetje op de gpu en niks op geheugen op 507 / 336 stabiel...

(misschien moet je je agp op 66mhz locken en meer volt?)

Epox 8RDA+ rev1.1
AMD Athlon XP2800+ @ 2430MHZ @ 11 x 220 @ 2.000v
Thermalright SLK900U - Nidec 120mm FAN
Revoltec Heatsinks @ NorthBridge, Vreg, Mosfets
Zalman ZM-NB47J @ SouthBridge
Corsair TWINX 2x256 PC3200LLPT v1.2 (Winbond CH5) @ 11-2-2-2 @ 2.77v
WD Caviar WD400 40GB ATA100
Maxtor DiamondMax9 120GB ATA133 8MB Cache
Sapphire ATI Radeon 9600 Pro Atlantis, 128MB @ 507 / 336 @ 1.7v
Enermax 465AX GFM 460Watt PSU
Plextor PLEXWRITER Premium 52x
iCute Temp Monitor Dual LCD Display
Windows XP Professional
Catalyst 4.1
DirectX 9.0b

Scores:

PiFast: 58.25
3D Mark 2001SE 330: 14199
3D Mark 2003 340: 4070

• SileX
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 13:52:
ik heb mijn sapphire radeon 9600 pro 128 mb zonder extra koeling dus alleen het kleine fannetje op de gpu en niks op geheugen op 507 / 336 stabiel...

Epox 8RDA+ rev1.1
Windows XP Professional
Catalyst 4.1
DirectX 9.0b

Scores:

leuke info, en met je specs showen... maar dit helpt de TS dus echt niet...

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:07
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 13:52:

Epox 8RDA+ rev1.1
Windows XP Professional
Catalyst 4.1
DirectX 9.0b

Scores:

offtopic
Wil je ffies contact met mij opnemen? ephymerous AT xs4all.nl

Danku :)

XXXVI

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:27
Ik hebbut geval zelf ook op mijn pro, en niets te klagen, je moet alleen wel erg hebben dat je dus ook koelprut tussen de heatpipe en die platen doet, dat scheelt namelijk oook nogal :)

en tjah, bij mij wordt die kaart met 1.8 vcore met XT bios te warm (pc vastlopen, geen artifacts). maar dat komt mede door bovenstaande, hij wil gewoon te veel, ik zou met WC of peltiers moeten aankomen wil ik dit normaal kunnen koelen.

En zoals al eerder gezegd: voor overclocken ís geen garantie :)

Verwijderd

Topicstarter
We Are Borg schreef op 23 januari 2004 @ 13:51:

Toch is er niks mis met het product. 'Replace user' past hier wel ;).
Weet ik, uit eigen ervaring maar vooral sinds ik bij een computerwinkel werk. 9 van de 10 keer is het een incapabele gebruiker. :)

Ik heb echt alles volgens het boekje gedaan, erg langzaam bovendien en tussen iedere stap controleren of alles goed vast zat en contact maakte.

Waarschijnlijk is het inderdaad zo dat het ding niet goed contact maakt met de GPU. Dat kan niet anders, want zelfs nu ik de fan uit heb gezet en een potje 3dmark03 heb gedraaid, stijgt de temperatuur niet.

Andere koelpasta gebruiken zal een graad schelen, maar met het bijgeleverde spul moet het uiteraard ook werken. Ik zal er nog eens mee knoeien vanavond laat en post mijn bevindingen tzt wel, bedankt voor de suggesties iig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nog eens opnieuw in elkaar gezet. Dit keer niet de Zalman pasta gebruikt maar wat zilverkleurig spul wat ik nog had van een Spire koeler.

Met fan (op 7v trouwens steeds) is het ding nog altijd koud, zonder fan wordt hij na lange tijd heel, heel, heel erg lauw...

Overklokprestaties zijn nog altijd zaad. Tenminste, vergeleken met mijn verwachtingen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 17:15 ]

Verwijderd

ik heb hier dat blok op een 9700 non pro zitten. en die word gewoon heet naar een paar uur gamen. nu word een 9600pro ook helemaal niet heet. ik had er laast eentje daar heb ik 3 uur generals mee zitten doen. met standaart koeling. en dat ding was gewoon nog koud. dus het is wel normaal dat het blok gewoon lauw blijft. ik ga wel zon fan halen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 18:27:
ik heb hier dat blok op een 9700 non pro zitten. en die word gewoon heet naar een paar uur gamen. nu word een 9600pro ook helemaal niet heet. ik had er laast eentje daar heb ik 3 uur generals mee zitten doen. met standaart koeling. en dat ding was gewoon nog koud. dus het is wel normaal dat het blok gewoon lauw blijft. ik ga wel zon fan halen
Nou lijkt me duidelijk genoeg, denk dat ik dan maar tevreden moet zijn met 460/340.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 21:51:
[...]

Nou lijkt me duidelijk genoeg, denk dat ik dan maar tevreden moet zijn met 460/340.
Als ik jouw was zal ik artic silver kopen.
Daarna de cooler er nog een keer goed op zetten.

Daarna kom je vast hoger.

Ik heb een hercules 9600pro
Waarmee ik eerst niet hoger kon dan 450/ 350
Heb de standaard cooler er afgehaald schoongemaakt met aceton.
Daarna een dun laagje artic siler3 erop en ik haal nu 530 stabiel.
Met standaard cooler.

(dus het is echt wel een kwestie van warmte)

Het geheugen heb ik nog niks aan gedaan.
Er zitten al ramzinks op , en ik heb nog geen zin gehad om ze er af te halen.

Maar ik weet zeker als ik ze eraf haal.
Daarna schoonmaak en een dun laagje artic silver tussen smeer.
Dat ik veel hogere mem resultaten haal.

Verwijderd

Ik heb deze koeler op mijn gf ti 4200 turbo met vmod, en ik zweer je, dit ding is uber, ik heb em om 2 uur snachts erop gezet, maat wel met de benodigde nauwgezetheid, en precies volgens het boekje. Ik heb er een casefan naast hangen dus dat koelt lekker. Om over de hitte te praten, als je dat ding goed aansluit, wat jij dus duidelijk niet hebt, wordt ie echt loeiheet zonder fan, toen ik me comp aanhad, zonder casefans aan, nie eens 3dmark ofzo, en ik keek in de kast, voelde ik de heatsink van 5 cm op mijn gezicht stralen, als een klein oventje, met fans aan issie amper lauw. Oftwel als je het goed doet, koelt ie echt heel goed, ik zou het gewoon nog es proberen :D
Succes, je moet gewoon heel secuur werken en niet meteen tevreden zijn als het schroefje vastzit maar gewoon zorgen dat de blokken precies hetzelfde zijn uitgelijnd, de heatpipe goed zit (scheef dus) etc.

Grtz

edit: en dit met de standaard zalman prut, wat dus goed werkt, sterker nog, dat spul heb ik ook maar tussen me proc gesmeerd, (offtopic: zal as5 me nog verder helpen met koelen van mijn proc?)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 11:41 ]

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
De koelpasta is niet zo héél belangrijk, 't is meer hoe je hem erop smeert. Verder heb ik nog ooit eens gehoord dat bij zo'n ZM80C-HP de heatpipe kapot was ofzoiets, waardoor'ie niet goed koelde... 'T kan dus best zijn dat't aan de koeler ligt.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

Ik heb hier de vorige versie van zm80c HP.

De koellichamen worden boven en onder bijna even warm.

Zonder airflow op de zalman koeler heeft de core een temp van 60 graden.
Met 2 fans in de zijpaneel die de zalman een beetje koelen.
Word de core stressed 43 graden max.

Het gaat hier om een gf4ti4200.
temps worden uitgelezen via een sensor van een aerogate 2.
van core 250mhz naar 300mhz is geen enkel probleem.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb nu ook de ZM80C-HP op m'n Radeon 9700, en ben er best tevreden over :)
Met de standaard koeler kon ik op maximaal 340Mhz 3DMark2003 draaien, met spellen liep ie altijd na een tijdje vast als ik boven de 300Mhz zat. Nu draai ik 3DMark op 368Mhz(powerstrip wil niet hoger ;)), zonder problemen. De heatsinks worden lekker warm, zo'n 40 graden schat ik. Ik heb geen speciale addon fan, maar de casefan van m'n Xaser III kast heeft dezelfde werking.

De installatie heb ik volgens het boekje gedaan, maar ik heb AS3 gebruikt als koelpasta en ik heb ook meer pasta gebruikt dan aangegeven stond. Ik heb de heatsink op de GPU helemaal van een laagje voorzien, net zoals beide zijden van de heatpipe.

Hij zal ongetwijfeld warmer worden na een tijdje gamen, maar dat moet ik nog testen. Ook moet ik maar eens een ander OC programma gaan gebruiken ;)

🖥️ | 🚗

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
mijn ZM80a wordt netjes aan beiden kanten warm, ik had teveel pasta gesmeerd, blokjes roterend de pasta er tussenuit gedraaid en vast gezet
in 1x perfecto

• Gondor
  • Laatst online: 08:31
Hmmm. Dan heb ik voor niets zo mijn best gedaan om zo min mogelijk pasta te gebruiken :X

Dus past die heatpipe eigenlijk niet precies in die grove van de plates en moet je dat met meer pasta dicht krijgen :?

Ok, als ik wat tijd en zin heb ga ik het voor de 6. keer opnieuw doen |:( nu met meeeer pasta op heatpipe.
edit:
Weet iemand of Zalman aandelen heeft van een pasta bedrijf? :P

[ Voor 11% gewijzigd door Gondor op 25-01-2004 22:52 ]

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Verwijderd

Hmmmmmmmmmm, vreemd allemaal. Het ziet er naar uit dat de spacer het probleem is. Teveel of slechte pasta zorgt voor mindere koelprestaties, maar zonder fan moeten de sinks beiden wel warm worden. Als er een te slecht contact is met de core, dan blijft alles koud, maar ploft de core en dat doet ie bij jou ook niet. Zalman verwijst echter wel naar de spacer en hoe dit op te lossen: met extra pasta. Probeer dit eens!
Overigens kunnen de rubberen ringetjes er ook voor zorgen dat er onvoldoende druk op de core is. Draai de blokken zo strak op de kaart, dat de ringetjes platgedrukt worden. Dan weet je zeker dat daar geen probleem zit.
Ik heb 'm hier op een 9800Pro gehad, maar het ding straalde zonder fan zoveel warmte af, dat de CPU-temp 4 graden steeg.
Je kan de heatpipe trouwens makkelijk testen. Houd 'm aan het ene uiteinde vast tussen je vingers en hou het andere einde onder een kokendhete kraan. Brand je je vingers, dan is ie goed. Blijft het koud, dan is de heatpipe niet goed O-)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb heus niet lekker zitten kliederen met pasta ofzo hoor :P
Gewoon een dun laagje, net zoals bijv. op de core van een processor.
Feit is wel dat ie goed koelt, want ik kan nu tot 380Mhz coresnelheid gaan :)
Daarboven krijg ik last van rondvliegende pixels(geen artifacts), en op 400Mhz gaat het zelfs richting checkers.

🖥️ | 🚗

Pagina: 1