Toon posts:

[XP] Maximale aantal Connecties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af hoeveel connecties je maximaal kunt hebben naar het internet met Windows XP. Is er dan nog verschil in uitgaande connecties of inkomende connecties, en hoe kan je dit veranderen?

Verwijderd

hier stond niks ;)

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 00:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een programma runnen waar je heel veel connecties maakt naar andere cliënts ;). Maar op een gegeven moment stopt 'het' ermee en ik denk dus dat dit aan XP ligt. Mijn firewall of het programma zelf blokt het niet iig.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 00:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 00:20:
Ik vraag me af hoeveel connecties je maximaal kunt hebben naar het internet met Windows XP. Is er dan nog verschil in uitgaande connecties of inkomende connecties, en hoe kan je dit veranderen?
1. connecties kun je maken wat je wil volgens mij. Er zal wel een limiet aan zitten maar dat is niet relevant.

2. Connecties zijn niet inkomend of uitgaand. Verbindingen worden inderdaad opgebouwd door 1 zijde maar als er een verbinding is dan gaat er verkeer inkomend en uitgaand.

3. Wat je zoekt is routing. hoe geef ik een verbinding (bv. LAN of WAN) voorrang over de ander. Ik raad je aan om eens met netwerken te gaan stoeien en later met metrics. RFC's over TCP/IP lezen is een goeie (en saaie) methode om hier meer over te weten te komen.

ps. als je het hebt over hoeveel inkomende verbindingen XP tegelijk aan kan dan is je antwoord 5. Wil je meer moet je kijken naar Windows server versies.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 00:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 00:32:
[...]

1. connecties kun je maken wat je wil volgens mij. Er zal wel een limiet aan zitten maar dat is niet relevant.
Dat is dus juist wel relevant.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 00:32:
[...]

ps. als je het hebt over hoeveel inkomende verbindingen XP tegelijk aan kan dan is je antwoord 5. Wil je meer moet je kijken naar Windows server versies.
Hoe kan het dan dat mijn firewall veel meer verbindingen aangeeft? (Zowel inkomend als uitgaand) Zijn die verbindingen dan niet actief ofzo ?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vanuit mijn apache server onder windowsxp ondervond ik een max (redelijk kunnen bevestigen) van 10 "concurrent" verbindingen op een service/poort (niet zeker). Een makkelijke test is de netstat -n te gebrijken en te kijken naar de status. (established = concurrent).

idd is dan de kijk naar server versies een betere optie (tot 999 instelbaar uit mijn hoofd).

Ondertussen naar linux overgegaan, maar dat is bijzaak.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Hier staan wel wat leuke dingetjes over XP tweaks met het netwerk. Kijk eens naar TcpNumConnections...

http://www.askmarvin.ca/os/tcpxp.htm

Verwijderd

Is het aantal connecties niet in de orde van 65000?

Ik zie niet in wat een andere limiet zou zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 00:40:
Hier staan wel wat leuke dingetjes over XP tweaks met het netwerk. Kijk eens naar TcpNumConnections...

http://www.askmarvin.ca/os/tcpxp.htm
Kijk dat had ik nodig. Alleen om dat getal te veranderen moet je zo'n 'binair stelsel code' gebruiken toch :P ;)

Verwijderd

Het aantal is niet relevant omdat het niet bij een beperkt aantal stopt.
Je programma zal een beperking hebben zodat het zichzelf niet onder de voet loopt (overflow?). Het zal wachten tot hij volgens zijn parameters weer connecties mag maken.

Ik zou de documentatie van je programma er eens bij pakken. Hier zal vast wel een opmerking over bij staan. Windows zal je beperking denk ik niet zijn.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 00:31:
Ik heb een programma runnen waar je heel veel connecties maakt naar andere cliënts ;)
Misschien handig om ook even te melden welke applicatie dat is. Als dat een Emule is dan is het bekend dat ie onwijs veel connecties kan vreten waardoor bv je internet (lees router) niet lekker meer loopt. Wat bedoel je precies met "op een gegeven moment stopt 'het' ermee"?

[ Voor 5% gewijzigd door Mike Jarod op 23-01-2004 00:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 00:43:
[...]

Kijk dat had ik nodig. Alleen om dat getal te veranderen moet je zo'n 'binair stelsel code' gebruiken toch :P ;)
calc.exe :)

Verwijderd

Reactie op KarreMania:

correctie... Het is inderdaad 10... Windows 2000 is 5 volgens mij..

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 23 januari 2004 @ 00:46:
[...]
Misschien handig om ook even te melden welke applicatie dat is. Als dat een Emule is dan is het bekend dat ie onwijs veel connecties kan vreten waardoor bv je internet (lees router) niet lekker meer loopt. Wat bedoel je precies met "op een gegeven moment stopt 'het' ermee"?
Emule ja, maar dat kan Emule wel aan. Mijn max. connectoins staat op iets van 36000 ingesteld in Emule. Hij geeft bij sommige bronnen: 'Too Many Connections' terwijl de 36000 nog lang niet gehaald is. En ik wil niet surfen ofzo terwijl Emule aanstaat, ik wil gewoon meer sources op Emule hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 00:52 ]

• Mike Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 00:50:
Mijn max. connectoins staat op iets van 36000 ingesteld in Emule.
Kan je onderbouwen waar dat goed voor is :? Bij mij staat ie op 400 (standaard volgens mij 350) en het loopt allemaal perfect. Vind het wel een extreem groot getal, is dat niet gewoon het probleem :?

[ Voor 12% gewijzigd door Mike Jarod op 23-01-2004 00:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou heel simpel, ik heb meer downloads en populairdere :P

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 00:47:
Windows 2000 is 5 volgens mij..
Nope.
Computers that run Windows NT Workstation 4.0, Windows 2000 Professional, and Windows XP Professional are licensed for a maximum of 10 concurrent client incoming sessions. Computers that run Windows XP Home Edition are licensed for a maximum of 5 concurrent client incoming sessions. All logical drive, logical printer, and transport level connections combined from a single computer are one session.

[ Voor 6% gewijzigd door blackd op 23-01-2004 00:56 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Mike Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 00:53:
Nou heel simpel, ik heb meer downloads en populairdere :P
Goede onderbouwing :) Ik loop een beetje te searchen nu en kom nergens zulke achterlijk hoge getallen tegen voor de waarde. Afaik kan een standaard router voor thuisgebruik ook maar 255 concurrent connections aan, dus heb je ook niks aan dat getal. Maar ik weet geen details over je netwerk, dus die zou je nog even kunnen melden.
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 00:50:
ik wil gewoon meer sources op Emule hebben.
Op welke waarde staat Max sources per file?

Edit: kijk ook eens hier: http://www.emule-project.net/faq/faq_settings.htm

[ Voor 35% gewijzigd door Mike Jarod op 23-01-2004 01:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 37856 sources per file en ook 37856 connection limit. Dus dat is het probleem niet.
Ik heb @home breedband, (misschien dat die een bepaald limiet hebben voor het aantal sources?) een '3Com EtherLink XL 10/100 PCI' en zit direct met deze PC op het internet. Daarnaast draai ik nog een firewall, maar die blokkeert het niet...
Pagina: 1