Toon posts:

Wisecom WiFi netwerksetje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een draadloos netwerk setje op het spoor, met name een PCI wifi NIC, een PCMCIA NIC, plus een WiFi Access point, allen van het merk Wisecom.
Het setje is 22mbps en gebruikt de 802.11b standaard.
Waar ik me een beetje zorgen over maak is de kwaliteit ervan.
Hier in België kost de allergoedkoopste AP al makkelijk 85 euro ofzo, en dit setje kost in zijn geheel slechts 65 euro in Duitsland...
Maar wat voor een kwaliteit kan je verwachten van een AP + 2 NIC's voor 65 euro?
Misschien heeft dat ding een bereik van 3 meter ofzo ;)
Iemand al ervaring met spullen van wisecom?
Ik vind trouwens nergens hun website.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 23:30 . Reden: spelling ]

Verwijderd

Bereik zal wel meevallen denk ik, het is meer de snelheid. Die 22Mbit is een verkooptruc, dit is gewoon 11Mbit (Full-Duplex). Het is dus niet het bereik dat problemen oplevert maar de snelheid.
Als je een 54Mbit setje neemt heb je gewoon meer speling in het bereik dan met een 11Mbit setje.

Maar opzich zal het spul de €65 wel waard zijn denk ik :) Voor een beetje internetten is het wel genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat dacht ik ook JSS.
De snelheid maakt me eigenlijk niet veel uit, aangezien mijn internet verbinding maar een maximum snelheid heeft van 1.1mbit/sec.
Ik zal laten weten hoe het meevalt :-)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 08:38:
Bereik zal wel meevallen denk ik, het is meer de snelheid. Die 22Mbit is een verkooptruc, dit is gewoon 11Mbit (Full-Duplex). Het is dus niet het bereik dat problemen oplevert maar de snelheid.
Als je een 54Mbit setje neemt heb je gewoon meer speling in het bereik dan met een 11Mbit setje.

Maar opzich zal het spul de €65 wel waard zijn denk ik :) Voor een beetje internetten is het wel genoeg.
kleine correctie: 22mbit is te behalen door 2 kanalen te bundelen.

De dlink 22mbit apparatuur haalt op deze manier 1.2MB/sec hier, ruim 10 mbit effectief dus :)

Opzich is 65 euro nieteens zo heel weinig, ik heb laatst een PCMCIA kaart + AP (802.11g) gekocht voor 99 euro :) Feit dat er ook nog twee nics bijzitten maakt het wel wat goedkoper, maar het kan zeker wel :)

[ Voor 15% gewijzigd door Xandrios op 23-01-2004 16:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei, heeft 802.11g in mijn ogen al helemaal geen nut, aangezien mijn download speed slechts 1.1mbit bedraagt :-)
In Duitsland gaat een 802.11g AP over de toonbank voor zo'n 80 euro denkik.