802.11G AP kan met A en G tegelijk communiceren?

Pagina: 1
Acties:

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 13:18

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik kan met search geen antwoord vinden op deze vraag.

Ik heb twee 802.11a kaartjes in twee pc's.
Nu krijg ik in mijn laptop een 802.11g kaartje en wil ik dan ook maar een AP gaan aanschaffen (beetje internet delen enzo, echt netwerk)

Nu zie ik op verschillende sites dat de ene AP 'alleen' G ondersteunt terwijl anderen A en G ondersteunen en anderen weer A, B en G.

Nu snap ik het niet meer.

1. Ik dacht dat G backward compatible was en dus met A EN B overweg kon, klopt dit?

2. Als een AP 802.11G is, (en het ondersteund idd ook A zoals vorige vraag), is het dan vanzelfsprekend dat de AP tegelijk overweg kan met A en G 'clients', of moet dat er specifiek bij staan?

Als het ergens staat mag je me er ook heen wijzen, ben niet t elui om te lezen :)

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

Verwijderd

1. nee. G alleen met B

2. verschilt per AP. meestal kan het tegelijk, maar niet altijd.

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 13:18

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ok, het AP zal dus specifiek A en G moeten ondersteunen en dan nog tegelijk ook(B issie dan altijd begrijp ik).

Nu de vraag: welke?

Jaja, zoek maar in de pricewatch. Heb je enig idee hoeveel daar staat? :( En dan nog staat er niet specifiek bij wat ie kan.

Dus wordt mijn volgende vraag of iemand zelf ervaring heeft met een bepaalde ehm.. 'dual standard' (wow, flashback) AP?

Met een router ingebouwd zou leuk zijn...

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
Dlink heeft onder andere een AP die A en B ondersteund.

Reden dat G alleen backwards compatible is met B, is dat G&B op dezelfde frequentie werkt.
802.11A werkt op een veel hogere frequentie, wat dus inhoud dat er totaal andere hardware nodig is.

Een AP die A en G ondersteund bestaat dus eigenlijk ook uit twee losse AP's :)