Toon posts:

[VMware] Overzetten op ander systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een VM-Ware 'besturingssysteem' draaien op m'n oude computer. Het Virtuele systeem is een SME-server. Dit is een gemodificeerde Linux (Red Hat dacht ik).

Nu mijn vraag: kan ik de bestanden die VM-Ware (Versie 4.0.2 build-5592) aanmaakt voor het virtuele systeem gewoon kopieren naar m'n nieuwe computer? En dan vervolgens VM-Ware op m'n nieuwe comp. installeren om daarna die data-bestanden van VM-ware terug te zetten?

Krijg ik dan gedonder met hardware-componenten of gaat dit gewoon goed? Iemand ervaring hier mee?

edit:

VM-ware maakt de volgende data-bestanden aan:
Linux.vmdk
nvram
SME 5.6dev.vmx
SME 5.6dev.vmx.lcl
vmware.log

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

als het goed is moet het werken, want je hardware is het zelfde voor je linux versie want die emuleert VMWARE

Multimonitor is relax :P

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
De VM-Ware images kun je gewoon op elke machine gebruiken waar VMWare op geinstalleerd is.. je guestOS kijkt namelijk niet naar de hardware in je hostsysteem maar naar de geemuleerde hardware in je virtualmachine (VMWare)...

[edit]
En ja ik heb ervaring ermee want ik jat alle images die een collega maakt.. >:) Scheelt werk..

[ Voor 20% gewijzigd door Krypt op 22-01-2004 23:13 ]

Pvouput live

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nee ik heb het nog nooit geprobeerd, ja ik ben bekend met VMWare. Ik kan me niet voorstellen dat dat verkeerd gaat, alle (belangrijke) hardware is virtueel, dus zou het gewoon moeten werken.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Het enige wat VMWare niet emuleert is je processor, dus draai even /bin/uname -r en kijk welke processor er genoemt is, zolang je nieuwe processor deze processorinstructies gebruikt kun je prima upgraden zonder problemen. Als er bijv. iets over athlon getoont wordt met bovenstaand commando, en je gaat naar een P4, dan moet je een andere kernel installeren.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• moto-moi

moto-moi

Mike Jarod schreef op 22 januari 2004 @ 23:11:
Nee ik heb het nog nooit geprobeerd, ja ik ben bekend met VMWare. Ik kan me niet voorstellen dat dat verkeerd gaat, alle (belangrijke) hardware is virtueel, dus zou het gewoon moeten werken.
de processor lijkt me toch wel een van de belangrijkere dingen, en laat hij die nou es niet emuleren
En een Athlon kernel op een P4 lijkt me nou niet bepaald handig, to say the least ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... over die kernel, dat zal kloten worden denk ik, want:
1. ik heb geen zak verstand van Linux :) Ik gebruik het alleen maar als ontwikkelomgeving.
2. ik ga van een AMD Athlon 1700 naar een Intel Pentium IV 2.6

Weten jullie echt zeker dat de hardware verder niet uitmaakt? Als ik die SME-server namelijk opstart zie ik wel dingen voorbij als m'n (exacte type) geluidskaart enzo. Naja, ik probeer het gewoon eerst... met behoud van het oude systeem. Scheelt alleen ontzettend veel werk om de images te hergebruiken :)

Had ik trouwens al verteld dat ik ontzettend blij ben met m'n nieuwe systeem ;)

• moto-moi

moto-moi

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 23:21:
1. ik heb geen zak verstand van Linux :) Ik gebruik het alleen maar als ontwikkelomgeving.
2. ik ga van een AMD Athlon 1700 naar een Intel Pentium IV 2.6
Mjah, dan moet je zeker weten dat je een 386 kernel even installeerd, en daarna, als je de eerste keer boot op die P4, een P4 kernel erin stoppen.
Weten jullie echt zeker dat de hardware verder niet uitmaakt? Als ik die SME-server namelijk opstart zie ik wel dingen voorbij als m'n (exacte type) geluidskaart enzo. Naja, ik probeer het gewoon eerst... met behoud van het oude systeem. Scheelt alleen ontzettend veel werk om de images te hergebruiken :)
Heb je al op die link geklikt die ik zonet gaf ? Daar staat in welke hardware VMWare emuleert, en welke niet ;)
Had ik trouwens al verteld dat ik ontzettend blij ben met m'n nieuwe systeem ;)
Eh, nee ? :+

Verwijderd

Topicstarter
Ben ontzettend blij :)

Mensen, bedankt... ik ga alle databases wel even exporteren, bestanden kopieren en mezelf veel werk op de hals halen... kernels compilen enzo is niet voor deze jongen weggelegd...

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 23:21:
Heb een tijdje SME server gedraait en een oudere E-Smith versie, deze draait een standaard i386 kernel, dus wat dit betreft zit je wel goed. :)

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Topicstarter
Kleintje81 schreef op 23 januari 2004 @ 04:36:
[...]
Heb een tijdje SME server gedraait en een oudere E-Smith versie, deze draait een standaard i386 kernel, dus wat dit betreft zit je wel goed. :)
Oh, naja, ik kan het dus altijd even proberen. Niet geschoten is altijd mis zeg ik altijd maar weer.
Pagina: 1