Sinds een paar dagen heb ik van mijn stage een heuse echte server gekregen, namelijk een Dell PowerEdge 4100/200.
specs:
Dual Pentium Pro 200MHz
6x64MB EDO DRAM (DIMM) (384MB total)
AMI MegaRAID SCSI controller met 32MB onboard, Intel i960 chipset.
Adaptec AIC-7880 UW-SCSI controller onboard
Adaptec AIC-7860 UW-SCSI controller onboard
Intel Pro/100B NIC
Western Digital WDE 4GB 7200RPM SCSI-3 disk
Seagate 4GB 5400RPM SCSI-2 disk
Nu heb ik eindelijk de knoop doorgehakt om de de 2 WD schijven in RAID-0 te hangen en de Seagate als aparte zutdisk, en de tapestreamer unit als backup.
Alleen zit ik nu met het probleem of ik Microsoft Windows NT4.0 (Enterprise) Server moet nemen, of Microsoft Windows 2000 (Advanced) Server.
Wat ik met het systeem wil gaan doen:
- Domein Controller (Policies ed)
- DHCP server
- IIS (dont ask)
- FTP server
- Virusscanner server evt.
Deze dingen kunnen zowel met NT4.0 als met 2000.
Het voordeel van Windows 2000 is modernere interface, AD (of ik dit echt als voordeel moet zien?) en mischien betere aansluitng op de Windows 2000 Professional clients.
Alleen het nadeel is, dat ik het gevoel heb dat het niet helemaal soepeltjes loopt. Ik heb het vermoeden dat het EDO DRAM en de architectuur van de Pentium Pro een beetje tegenwerken.
Het voordeel van Windows NT4.0 is dat het lekker licht is en dus lekker soep loopt, wat ik vooral heel belangrijk vindt voor de datastream van en naar de SCSI schijven (die ik best matig vindt presteren in Windows 2000).
Ook heb ik niet echt die plug and play nodig van Windows 2000.
En omdat deze server in de tijd van NT4.0 is gemaakt lijkt mij dit een betere keuze, maar toch twijfel ik, ik heb al zowel NT4 als 2000 geprobeerd.
Van origine heeft er Microsoft Windows NT4.0 Terminal Server op gestaan.
Ik zou daarom het fijn vinden als jullie mij wat advies kunnen geven of tips.
specs:
Dual Pentium Pro 200MHz
6x64MB EDO DRAM (DIMM) (384MB total)
AMI MegaRAID SCSI controller met 32MB onboard, Intel i960 chipset.
Adaptec AIC-7880 UW-SCSI controller onboard
Adaptec AIC-7860 UW-SCSI controller onboard
Intel Pro/100B NIC
Seagate 4GB 5400RPM SCSI-2 disk
Nu heb ik eindelijk de knoop doorgehakt om de de 2 WD schijven in RAID-0 te hangen en de Seagate als aparte zutdisk, en de tapestreamer unit als backup.
Alleen zit ik nu met het probleem of ik Microsoft Windows NT4.0 (Enterprise) Server moet nemen, of Microsoft Windows 2000 (Advanced) Server.
Wat ik met het systeem wil gaan doen:
- Domein Controller (Policies ed)
- DHCP server
- IIS (dont ask)
- FTP server
- Virusscanner server evt.
Deze dingen kunnen zowel met NT4.0 als met 2000.
Het voordeel van Windows 2000 is modernere interface, AD (of ik dit echt als voordeel moet zien?) en mischien betere aansluitng op de Windows 2000 Professional clients.
Alleen het nadeel is, dat ik het gevoel heb dat het niet helemaal soepeltjes loopt. Ik heb het vermoeden dat het EDO DRAM en de architectuur van de Pentium Pro een beetje tegenwerken.
Het voordeel van Windows NT4.0 is dat het lekker licht is en dus lekker soep loopt, wat ik vooral heel belangrijk vindt voor de datastream van en naar de SCSI schijven (die ik best matig vindt presteren in Windows 2000).
Ook heb ik niet echt die plug and play nodig van Windows 2000.
En omdat deze server in de tijd van NT4.0 is gemaakt lijkt mij dit een betere keuze, maar toch twijfel ik, ik heb al zowel NT4 als 2000 geprobeerd.
Van origine heeft er Microsoft Windows NT4.0 Terminal Server op gestaan.
Ik zou daarom het fijn vinden als jullie mij wat advies kunnen geven of tips.
C:\>_