Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[HD] Stiller maken Part II

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-11 19:15
Benodigdheden:

2 a 3 5.25 inch sloten
1 fan
Icydock 525
4 elastiekjes
4 veiligheidspelden
en wat fantasie :P

1. Plaats eerst de HD in de Icydock (gebruik daarbij de handleiding want je moet ook je hdd ledje doorknopen) daarna de temperatuur sensors op een plek die je wilt en boot je pc om te kijken of het werkt ;)

2. Zorg dat je een 5.25 inch slot vrij hebt erboven en knoop 4 elastiekjes aan je fan (1 op elke hoek) dan maak je de elastiekjes met de 4 veiligheidsspelden aan je kast vast (dus in die schroefgaatjes).

3. Zet evt de fan op de fancontroller zodat je de rpm's kan regelen.

En be amazed de fan hoor je niet en je hd zakt zeker met 10 a 15 graden doordat er constant ca 1.5 cm erboven lucht op de hd wordt geblazen! :)

Mijn WD1200 JB was 48 graden en nu maar 35 met full load _/-\o_

Totale kosten € 37.98 (excl. fan die had ik al)
Icy Dock : http://www.eynstein.nl/a/3032.html

[ Voor 6% gewijzigd door HyperDevil op 22-01-2004 23:02 ]

Verwijderd

pics :P Idee klinkt goed

• HyperDevil
Afbeeldingslocatie: http://www.lj-ict.com/images/DSCF0006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lj-ict.com/images/DSCF0007.jpg

Let op de Temps :)

• Farinelli
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-11 22:59
Goed idee, alleen met meerdere HD's krijg je wel ruimteproblemen

• HyperDevil
Je kan het natuurlijk ook in de kast zelf doen ! (hoeft niet alleen in een 5.25 inch slot) >:)

Verwijderd

Ik heb nog een aantal 3.25 slots vrij boven mijn hdd
misschien daar nog een x een fan in gooien (of gewoon ervoor, misschien handiger, gelijk extra intake)

• HyperDevil
Mijn idee heb je in ieder geval geen geluid!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Stiller maken en jij gaat er een fan bij hangen 8)7

Kan je dan niet beter gewoon dat ding waar je je schijf in hebt gepropt aan die elastiekjes hangen, dan weet je zeker dat er geen resonanties meer van je schijf afkomen en zal het wel stiller worden.

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 23:19
Kan je dan niet beter gewoon dat ding waar je je schijf in hebt gepropt aan die elastiekjes hangen, dan weet je zeker dat er geen resonanties meer van je schijf afkomen en zal het wel stiller worden.
Ja ook lekker, knappen spontaan die elastiekjes een keer door het gewicht............... :'(

(begrijp niet dat iedereen hier zijn hdd's in elastiek wil hangen, gebruik dan een ouwe binnenband o.i.d.)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Ik weet niet wat voor elastiek jij denkt dat ik bedoel hoor, ik doel op die grote brede dingen die die postbode's hebben. Als je daar 4 van die dingen gebruikt om zo'n klein kastje op te hangen kan dat echt niet fout gaan. Die dingen zijn superstevig en met 4 stuks heb je zekerheid genoeg dat ie niet kan vallen.

• EmielC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 12:15
Ga ik morgen eens uitproberen, mijn HD maakt toch al te veel geluid... :S

• HyperDevil
Mij HD maakt nu geen geluid meer omdat die icydock een acoustische ontkoppelaar is + die fan hang daar gewoon in de lucht dus die hoor je ook niet meer omdat hij in principe de kast niet aanraakt :*)

• NitroTec
  • Laatst online: 30-10 11:28
Je verkomt idd gewoon het contact geluid...........mmm goed id idd !!!

Dont work hard, just party!

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11 10:13
b-gone schreef op 22 januari 2004 @ 23:41:
[...]

Ja ook lekker, knappen spontaan die elastiekjes een keer door het gewicht............... :'(
(begrijp niet dat iedereen hier zijn hdd's in elastiek wil hangen, gebruik dan een ouwe binnenband o.i.d.)
zo'n oude binnenband is vaak poreus en kan ook snel scheuren, en die is niet super makkelijk te bevestigen, gebruik dan postelastieken die zijn lekker stevig en niet zo snel poreus, let wel op dat je ze eens in de zoveel tijd vervangt anders worden ze misschien wel poreus en ligt je hd ineens op de bodem van je kast :X 8)7

• HyperDevil
Dan heb ik wel wat voor je als je het niet leuk vind om elastieken te gebruiken!
Dat zijn die rubberen balkjes naast je HD [rml]HyperDevil in "[ Harddisk] Ultra Stil Maken!"[/rml] :P
Helpen zeker 50%

[ Voor 8% gewijzigd door HyperDevil op 23-01-2004 11:40 ]

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Duivenseboy schreef op 23 januari 2004 @ 11:26:
[...]

zo'n oude binnenband is vaak poreus en kan ook snel scheuren, en die is niet super makkelijk te bevestigen, gebruik dan postelastieken die zijn lekker stevig en niet zo snel poreus, let wel op dat je ze eens in de zoveel tijd vervangt anders worden ze misschien wel poreus en ligt je hd ineens op de bodem van je kast :X 8)7
Denk dat het omgekeerde eerder het geval is. Fietsbandrubber wordt echt niet snel poreus of heb je daar slechte ervaringen mee. Ik heb al heel vaak poreus elastiek gezien maar nog nooit een binnenband, maar dit is natuurlijk niet echt objectief.
Veel beter is nog dat witte brede elastiek wat ook in kleding zit ==> combi van elastiek en weefsel.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• RubenJ
  • Laatst online: 17-11 10:13
@ Disciplus-Simplex, daar heb ik idd slechte ervaring mee ja :+
op de fiets naar school en dan een lekke band krijgen, het laatste stukje lopen
en dan 's middags eerst ff band oppompen en na 500 meter is ie weer leeg, dus om de 500 meter band oppompen (en dat over een afstand van +/- 9 km)
dan thuis de band willen plakken en er dan achterkomen dat de hele band poreus is en overal lekt :?

maar nu weer ff ontopic, ik zou de hd persoonlijk in post elastieken hangen,
dus de post elastieken aan beide kanten vast maken en dan de HD ertussen hangen

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 23:19
Ander idee:

1)Koop transparante sanitairkit
2)Vervolgens regel je een rietje (van die dikke cocktaildingen)
3)Spuit rietje vol en laat de kit uitharden
4)Rietje overdwars inknippen en volledig openscheuren
5)Kant-en-klare siliconen-strip
6)Knoop erin en ophangen

(een poreuze binnenband van een auto :? :? Nog nooit gezien! )

Verwijderd

Hebben auto's binnenbanden? Sinds wanneer?

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:01
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 13:48:
Hebben auto's binnenbanden? Sinds wanneer?
offtopic:
Kan beter vragen, wanneer ze voor het laatst gebruikt werden :+

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-11 20:40

Sosabowski

nerd

Dat was nog voor jouwn tijd dat auto's binnenbanden hadden :P (en mijne ook)

TS, leuk idee maar naar mijn idee is het koelen van je HD aan de bovenkant niet echt zinvol. De onderkant en vooral de printplaat worden nl het warmst.

Over de HD ophangen zijn de meningen verdeeld. Nadelen: weinig warmte overdracht aan de behuizing en de HD trilt veel meer omdat hij niet vast zit.

offtopic:
mijn auto heeft nog binnenbanden!! Zie Sig!

[ Voor 9% gewijzigd door Sosabowski op 23-01-2004 13:56 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:19
voor de mensen die een hd in de stiekies willen hangen ipv de koeler...

let er wel op dat als elastieken op spanning blijven staan (en een hd is helaas niet zo ligt) dat ze 1. binnen een maand uitgerekt zijn en je hd dus waarschijnlijk ergens op de grond hangt. en punt 2 elastieken kunnen slecht tegen warmte als ze op spanning staan, dat versnelt het poreus worden heel snel.

ik zou het eerst ff testen hang een gewicht aan een elastiek voor de verwarming en kijk hoelang hij het trekt voordat je je hele kast gaat verbouwen

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:12
Ik heb mijn harddisk ondersteboven (met de printplaat boven) op de bodem van mijn kast gelegd. De bodem wordt nu lekker warm dus de harddisk wordt prima gekoeld (40*C).
Is dat eigenlijk schadelijk, een harddisk ondersteboven laten draaien?

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Verwijderd

ik heb sinds een maand een dell comnputer thuisen ook op me werk. Wat me opvalt is dat je die harddiskds zo wie zo helemaal niet hoort. Is dit een bepaald type dan of zo?? er zitten helemaal geen extra dingen omheen.
Ook in mijn dell 8300 zie ik alleen het lampje. HArddisk hoor je totaal niet, zelfs niet met je oor tegen de kast.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 14:21:
ik heb sinds een maand een dell comnputer thuisen ook op me werk. Wat me opvalt is dat je die harddiskds zo wie zo helemaal niet hoort. Is dit een bepaald type dan of zo?? er zitten helemaal geen extra dingen omheen.
Ook in mijn dell 8300 zie ik alleen het lampje. HArddisk hoor je totaal niet, zelfs niet met je oor tegen de kast.
Misschien staan ze in 'silent' modus, sommige hdd's hebben een optie om de leeskoppen stiller te maken, dit gaat wel ten koste van prestaties.

• pierre-oord
  • Laatst online: 25-11 17:45
Waar ik me vaak aan erger is niet de leeskoppen maar gewoon het draaigeluid. M'n samsung schijven SATA zijn echt heerlijk stil, en nog is snel ook volgens een test laatst :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

heeft er iemand misschien ervaring met een van deze producten?

http://www.silentmaxx.de/festplatten_entkoppler.php

Dan bedoel ik met name die eerste en die vierde (silentmaxx®-HD-Dämmung en LEY Festplatten).

Die eerste schijnt haast beter te zijn als die LEY, maar is wel half zo duur. Ik vraag me ook af of ook zin heeft additionele koeling (lees: fan) te gebruiken als je je HD in een van deze dingen stopt.

De LEY is trouwens oa verkrijgbaar bij Challenge Computers, die silentmaxx kon ik niet vinden hier in Nederland.

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

is een ide hd van 200 gig 7200rpm maar gaat als de brandweer hoor.
Ook al die sektop pc-tjes op kantoor werken als een speer en geluidsstil. Alleen ventilatoren hoorbaar aan de achterkant.

/edit

ging hie rom de harddisks die in dell computers zitten, o.a. in mijn dell8300 dat ding is o wie zo al totaal geluidsloos

/edit

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 12:38 ]

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Die stieken heeeel erg snel vervangen, postbode stieken zijn érg poreus en het lijkt me niet de bedoeling dat je HDD in je kast naar beneden komt! Beter kun je 'echt' rubber of silliconen gebruiken, die worden niet poreus,, :7

• sw_reijnders
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08-2022
Waarom laten jullie dat hele elastieken gebeuren niet achterwegen.

Ik heb 2 maxtor 80 gig (7200 rpm) schijven en om de zijkanten van mijn harddisks heb ik verwarmingsbuis-isolatie (15 mm) geklemd. Tussen de harddisks zit nog wat ruimte zodat ze de warmte wat kwijt kunnen. En ze ziten vast met Tie-rips vast in een 5,25"slot.

De buis-isolatie kost €1,95 per meter bij de karwei en werkt perfect.
En ik hoor ze totaal niet.

Verwijderd

Misch kan je die fan beter aan touw hangen dat geeft volgens mij ook niet zoveel trilling door en is ook nog veel sterker

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
ik heb sinds gisteren mijn 2 HD's aan de blacknoise noiseblocker swing gehangen. ( 4 rubberen ophangstukjes die je HD loskoppelen van je kast)
Deze doen erg goed hun werk, ik hoor me HD alleen nog ratelen en niet me hele kast. (dat ratelen kan je weinig aan doen, aangezien dat dat gewoon geluid is dat je HD maakt)
Ik heb 1 setje gebruikt (4 stuks) en me 2e HD heb ik aan de 1e HD opgehangen via meccano (plastice stukje :) )

• Chainsaw
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-11 16:41
ik heb hier een WD800JB, die is van zichzelf al enorm stil sterker, ik hoor em niet, ook niet als ie bezig is met koppen heen en weer slingeren.
ligt los op een matje "eier"schuimrubber (van die punten) maar daar werd ie wel wat warm op.

toen ff een oude PIII koeler van z'n heatsink af gehaald.
dat zijn van die zwarte framepjes met de fan in het midde en uitstekende pootjes naar bebeden (die normaal de heatsink vasthouden) nou op die pootjes staat de fan dan weer op m'n HD, ook los maar schuift niks.
die ff op een zalman regelaar gezet op 5V en ook weer superstil.

kosten: 0,0 pleuro
geluid: 0
Pagina: 1