Toon posts:

Program Access ISA Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al ruim een half jaar gebruik in Windows2000Server i.c.m. ISA server 2000. Werkt perfect, lekker vlot allemaal. Alleen is er een ding dat ik mis. Dat is namelijk dat het toelaten van programma's lastiger is dan bij personal firewalls welke een melding geven wanneer een programma graag online wilt. Je denied of allowed dat dan.
Op www.isaserver.org is er wel een kopje access control (plug-ins) maar die is leeg. Verder heb ik ook al gezocht, maar eigenlijk kom ik niet verder dan de client installeren van ISA server. Dat heb ik gedaan, maar dat geeft niet de functionaliteit die ik graag zou willen. Is er iemand die hiervoor een oplossing weet? Het mag ook andere software zijn.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat mis je nou precies???

ISA gooi je op een losse server die een x aantal clients bedient, dan zou ik geen popups willen hebben als een client een progje probeert te gebruiken. Dus het is heel logisch dat dit niet met popups etc werkt.

Personal firewalls zijn voor 1 pc. Dus als een programma verbinding zoekt is de kans groot dat er iemand naar het beeldscherm kijkt dus kan er wel een popup getoond worden.

Oftewel ISA Server moet je zoeken naar poortnrs etc en deze dan vrijgeven voor de client. Werkt niet met popups enzo ( hoop ik tenminste zou wel leuk zijn, kijk je eens op een server zie je 1500 popups van clients die met kazaa op inet willen komen.)

• relaxteb
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 15:16
logs lezen van de isa server als een programma internet access probeerde te krijgen.
voor internet access buiten de internet explorer kan je :

- isa gebruiken door clients een default gateway te geven en securenat uit te voeren
- je kan ook de firewall client installeren (dan geen gateway nodig)

maar dit is niet eg pns denk ik ?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:08

Tylen

Neem mij niet te serieus

Dit kan niet.
Je moet uitzoeken welke poorten het programma gebruikt en deze opvoeren in isa..

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie dus alle replys die ongeveer hetzelfde zeggen :P
ISA is een server firewall, geen hobbybob SoHo scriptje wat vraagt of een niet toegestane proggel toch nog wel erdoor mag 8)7

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Volgens mij zie je een heel erg groot deel van de configuratie van ISA Server over het hoofd; 'Protocol Rules' :o Een wereld van mogelijkheden. Speel er eens mee!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 08:46:
Volgens mij zie je een heel erg groot deel van de configuratie van ISA Server over het hoofd; 'Protocol Rules' :o Een wereld van mogelijkheden. Speel er eens mee!
Klopt! Maak eens wat Protocol definitions aan en allow deze in de Protocol rules!

Wel een beetje basic imho. Heb je toch geen gekke pop-up wizard voor nodig :?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat erom dat er vanaf client side een programma doorgeeft aan ISA server dat er een request wordt gedaan van bijvoorbeeld een programma dat internet access wil.
Sygate heeft volgens mij wel zo'n soort mogelijkheid. Voor zover ik het weet heeft ISA die mogelijkheid niet en werkt het d.m.v. het instellen van protocol rules (wat ik nu ook doe en wat Jeroen_Tielen ook al aangaf). Alleen is het voor sommige programma's nog een heel gezoek welke poorten je moet hebben.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Elk zichzelf respecterende firewall werkt op die manier.
Wil je popupjes, wizzardjes en andere pruts dan zul je idd voor zo'n teletubby vuurgipswandje moeten gaan en niet met ISA werken ;)
Met een beetje zoeken ben je er trouwens meestal bininen 5 minuten achter welke porten en protocollen je app babbelt.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1