Toon posts:

AMD 2800+ Barton Core vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen, ik vroeg me dit even af, ik heb een 2800+ Barton core,
dit is te vergelijken met een pentium 2,8 ghz (ja ik weet dat het eigenlijk bijna niet te vergelijken valt, pentium is heel wat anders) maar nu heb ik hem op 2333 mhz lopen en vroeg ik mij af met wat voor pentium hij nu te vergelijken valt ??

(please geen reply's van dat valt niet te vergelijken, ik weet het kan ook bijna niet)

Groeten Edo

Verwijderd

de 2800+ verliest het met een 2.8Ghz maar nu je hem oc-ed hebt kun je hem denk ik wel vergekijken met een 2.8ghz á 2.9ghz mar dat licht ook aan je specs.
post ze ff.{deze schatting ligt puur aan wat je doet met je pc dus denk niet dat een 2.8 overal hetzelfde presteerd} :)

Verwijderd

Doe anders een keer een 3DMark ofzo en kijk dan met welke Intel CPU je overeen komt met je score. Dan moet je natuurlijk wel een uitzoeken met dezelfde VGA kaart en het zelfde geheugen.

Verwijderd

Had je eens moeten kijken bij tommeken hé >:) => Tom's Hardware bedoel ik.

=> http://www.tomshardware.com/cpu/20031223/cpu-guide-14.html

Kijk hier eens, een hele waaier aan benchmarks tussen de verschillende CPU's.

Je kunt ze natuurlijk niet 100% vergelijken, je zit met verschillende moederborden en dus chipsets.

Verwijderd

doe ff de pcmark2004 benchmark. kan kun je het wel zien >:)
in grote lijnen dan{pcmark2004 is iets Te geoptimaliseerd voor HT.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
sisoft sandraa wil d8 ook heel prima , kan je direct zien waamee hij te vergelijken is

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
AMD 2800+ Barton Core (met nog een standaard koeler)
ASUS A7V600 Mobo
+2 extra 80mm koelers,
512mb ram pc 3200

dit is dus mijn configuratie, dvd zooi en vid kaart weggelaten natuurlijk..

Verwijderd

Sisoft Sandra wil niet werken jongens, Sisoft gaat er bij Hypertrading vanuit dat je een prestatie winst van 200% hebt.

En natuurlijk is dat nooit mogelijk.

Volgens Sisoft is zelfs mijn eigen Athlon 64 3200+ inferieur aan mijn Athlon XP 2800+.

En dat is gewoon omdat hij op 2,0 GHz draait ipv 2,1 van mijn Athlon XP.

Hij telt de Instructions Per Cycle dus niet.

Verwijderd

p.s ik denk dat je een Pentium 4 3,1 GHz vergelijkbaar apparaatje hebt gecreerd :D

Verwijderd

Topicstarter
wow, dat klinkt echt relaxt :D

• _soh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 20:14

_soh

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 22:48:
hey mensen, ik vroeg me dit even af, ik heb een 2800+ Barton core,
dit is te vergelijken met een pentium 2,8 ghz (ja ik weet dat het eigenlijk bijna niet te vergelijken valt, pentium is heel wat anders) maar nu heb ik hem op 2333 mhz lopen en vroeg ik mij af met wat voor pentium hij nu te vergelijken valt ??
Mag ik nog even vragen hoe je hem op 2333 hebt gekregen? Issie geunlocked soms? (dacht dat dat nog niet mogelijk was voor Barton). Of heb je de frequency zo hoog getrapt? dus... x ... ?

Lightning_crew

Verwijderd

een Barton 3200+ loopt op 2,2GHz (200 FSB)
dus reken maar uit...
Een P4 is trouwens alleen maar erg veel sneller in specifieke programmas (benchmarks? :P) met HT een SSE2 instructies.
Als jij een spelletje wilt spelen kun je deze gewoon vergelijken met een P4 3.2

En met welk type pentium 4 wil je vergelijken? 800FSB of 533FSB, met of zonder HT, 512kB of 2MB cache? Beetje nutteloos. Er wordt zooooveel gesteggeld met benchmarks. En je weet meestal niet door wie ze gesponsord worden (Bapco Sysmark dus wel; door intel dus).

/me is misschien wel een beetje benchmarkmoe

de 2700+ is gelocked
zal dus wel 11,5x203 zijn neem ik aan
Ik heb zelf een 2500+ die op 11x200 loopt nu. 220FSB doet ie ook maar dan moet ik de V-core teveel opschroeven en wordt ie te warm naar mijn zin (hij is bedoeld om aan te laten staan en dan vind ik dat zonde van de stroom).

Dat ie stabiel loopt is belangrijker dan het laatste restje snelheid eruit te persen!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 23:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja met m'n asus moederbord is het mogelijk om de multiplier zo hoog te zetten als je wilt, en hij kan nog hoger, alleen dat probeer ik wel een keer met een dikkere koeler

Verwijderd

asl ie echt unlocked is probeer dan de multiplier zo laag mogelijk te houden bij zo hoog mogelijke FSB

• _soh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 20:14

_soh

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 23:24:
ja met m'n asus moederbord is het mogelijk om de multiplier zo hoog te zetten als je wilt, en hij kan nog hoger, alleen dat probeer ik wel een keer met een dikkere koeler
Als ik een tip mag geven... Ga voor Artic goedje 5 met een Vulcano extreme 12 (met toerenregelaar). Zo kan ik stiller dan mijn standaard cooler (AMD) verslagen schrijven (@ 2000 toeren) en die hard coolen @ bijna 6000 toeren. Tenzij je voor watercooling wilt gaan natuurlijk, maar naar mijn weten zijn alleen de dure setjes goed voor goede resultaten.

Lightning_crew

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de tip, zal er eens naar rondkijken,

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pff, lees eens wat reviews of doe wat benchmarks. Dan pas heb je vergelijkingsmateriaal.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.