Toon posts:

[Xp Home] Na OC Windows ijlt?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik was net bezig met het overklokken van mijn cpu. Nix aan t handje totdat t nie meer wil. Dus ik computer uit, weer aan en dan zou ie door de mooie recoveru optie van asus weer op normale snelheid lopen. Niet dus! kreeg paar meldingen over dat de bios niet gelezen kon worden, checkum failure. Ik dus baluh.
No jah, dan maar pc uit, spanning eraf, na een tijdje weer opstarten en ik kom de bios weer in. bios weer mooi op default waardes gezet en booten maar. Kom ik in XP zegt ie dat ik windows moet activeren :S Dit terwijl ik dit paar maanden geleden al heb gedaan. Ik skiet dus in de lach en probeer t te activeren, aangezien ik een licentie heb zou t gewoon moeten doen, maar vorige keer had ik ook al probleem dat ik al vaker had geformateerd en dan is meneer Bill niet in staat te activeren, dus ff bellen met klanten service en t was toen opgelost.
Maar daar had ik nu geen zin in, ik dus weer pc uit, spanning eraf en t hele verhaal, en ik kom warempel windows weer in. Maar nu zie ik terwijl ik dit tiep dat ik windows over 9 dagen moet activeren. Heeft meneer Bill ergens een foutje zitten? Ik vind dit wel erg vreemd en ga zo ff met de support desk bellen.
Iemand dit al vaker meegemaakt?

[22:47:26] <+Intelligence> Operating System: (Windows XP Home Edition, Service Pack 1 (5.1 - 2600)) ¤ Installed: (XP was installed 3wks 9hrs 19mins 6secs, to C:\WINDOWS) ¤ Uptime: (11m 26s)

Net met de activitation help desk gebeld, ze zijn maar geopend tot 22:00 :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 22:51 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Doet internet activatie het niet dan?

edit:
(ow wacht ff, je hebt al te vaak geactiveerd) laat maar dan :)

[ Voor 56% gewijzigd door Illegal_Alien op 22-01-2004 22:59 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Nopes, krijg ik ook de melding dat ik te vaak geactiveerd heb.

Dit is heel apart, had t venster geopend m te kijken of ik telefonisch kon, niet gedaan dus sluit t venster weer. Maar normaal staat er in t start menu een linkje zodat je kunt activeren, maar die staat er niet meer :S
Ik zal eens ff rebooten om te kijken wat ie zegt

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 23:00 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Je had een bestandje zover ik weet dat als je die copieerd dat je dan niet meer hoeft te activeren :? Dont shoot me als ik het verkeert heb...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Eh misschien heb je met je bios reset (Defaults laden) de klok wel gereset en staat die nu op 1 januari 1900 :D
Lijkt me niet geheel onlogisch..check dat eens even :P

Leave only footprints, take only memories

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik weet niet precies hoe die activatie technisch gezien werkt, maar het is ieg software. Als ie dan nu moeilijk gaat doen is misschien de betreffende file brak. Doe eens chkdsk/scandisk/etc,

Omdat ie nu opeens 9 dagen zegt, moet ik zo maar aan de tijd en datum denken. Staan die nog wel goed na het pielen met je bios?

Verwijderd

Topicstarter
Jeps, datum staat goed, heb nu na die activeringspoging gereboot en krijg weer melding dat ik over 9 dagen moet activeren

Verwijderd

Na het overklokken wel eerst ff memtest86 gedraaid ipv direct in windoos booten?

Kans is groot dit 'gehannes' veroorzaakt wordt door een licht instabiel systeem. Bijv een reepje mem dat net niet helemaal goed werkt omdat ie net tever geklokt is en dus verkeerde data teruggeeft.

// indien dit zo is is de enige oplossing windoos opnieuw er zetten, met klooien kan je het wellicht ook fiksen, maar dan kom je wel weer iets anders tegen dat ook toevallig verneukt is.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 23:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik draai nu weer helemaal standaart snelheid dus daar lijkt het me niet dat het aan ligt.
Zal morgen direct weer ff mr Bill bellen :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 23:39:
ik draai nu weer helemaal standaart snelheid dus daar lijkt het me niet dat het aan ligt.
Zal morgen direct weer ff mr Bill bellen :D
Je hebt ook kans dat windows een configuratie/registratie bestand heeft verneukt door het overklokken. Dus installeer eerst windoos ff vers, desnoods gewoon op een andere partie en kijk of het daar ook niet werkt. :)

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Is het ook niet legaal om gewoon zoon activatie crack te gebruiken als je gewoon een legale versie hebt van zinloos XP ? :?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Mja, windows vind waarschijnlijk gewoon dat er met overclocken oid iets te vaak iets veranderd is aan de harware oid en dan moet je steeds activeren ja.
En als je dat te vaak hebt gedaan, dan kan dat niet meer online en moet je idd bellen.

Maar om hier nou een topic voor te openen voor je überhaupt hebt gebeld snap ik niet helemaal...
Er is nml. in mijn ogen nog geen probleem.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.