index.html automatisch openen

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:42
Ik wil graag dat als er iemand op mijn ftp komt, dat automatisch index.html geopend wordt. Is dit mogelijk? Lijkt me wel.
VB: ik surf naar ftp://131.211.xxx.xxx (mijn IP dus) typ een password in en een accountname en voila: c:\index.html wordt geopend...

De got-search leverde me niet echt heel erg veel op en google nog veel minder...

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:13

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Nee, dit is niet mogelijk. Het FTP-protocol is puur bedoelt voor het transporteren van bestanden, niet voor het fungeren als HTTP-server.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:35
Kan niet bij een ftp, alleen bij een http server.

• Paultje3181
Das dan jammer... Dan moet ik met snelkoppelingen aan de slag :S

Hmmm, snelkoppelingen worden niet weergegeven... Hoe kan ik dan op een andere vaste partitie komen als dit niet lukt, behalve mapstructuur uitschakelen?

[ Voor 55% gewijzigd door Paultje3181 op 22-01-2004 22:54 ]

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Jij wilt dat mensen op jouw FTP-server via een linkje naar jouw andere partities kunnen? Lijkt me stug dat dat niet kan.

Onder *Nix kan je met symlinks werken. Onder Windows gebruikte ik vroeger Bulletproof, daarmee kon je snelkoppelingen maken en moest je een optie aanzetten, iets van "treat shortcuts as virtual directorys" ofzo. Het is al zo lang geleden ;)

• Paultje3181
tis al opgelost... Blijkbaar moet je met virtual links oid werken. Wel jammer dat je niet gewoon even een mooi html paginatje kunt maken om mee te werken als navigator

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Je browser rendert pagina's in http, en fungeert als ftp-client bij ftp. Een FTP-client laat gewoon de bestanden zien en niks anders.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.