fan van videokaart

Pagina: 1
Acties:

• MDVej
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10-2025
ik zat daarstrax achter mijn pc en ik d8 wat maakt dat ding toch een herrie. Ik heb vervolgens onderzocht waar het door kwam en het bleek mijn leadtek winfast ti 4200 videokaart te zijn.

Ik heb vervolgens de ventilator eraf gehaald en wat stof verwijder en deze weer terug gezet zoals hij zat... alleen nu maakt ie dus nog meer herrie.

Nu is mijn vraag, is die ventilator wel noodzakelijk? Er zit toch een ongelooflijk groot koelblok op en die ventilator stelt eigenlijk weinig voor..

Iemand met suggesties?

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Is denk ik gewoon een kwestie van uitproberen. De ventilator op mijn Radeon8500 is onlangs ook gestorven. Zonder werkt ie nog steeds als een zonnetje.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Koop een mooi Zalman koelblok voor je VGA :)
Kost wat, maar wel geheel stil.. en nog redelijke koelprestaties ook.
Overigens zou ik niet de fan van deze kaart af slopen, hij heeft wel goede koeling nodig!

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Mijn VGA-fan maakte ook een teringgeluid, maar ik heb gewoon dat fannetje eraf gehaald, en toen het 'molentje' eraf geschroeft. Aan de onderkant zit wellicht een stikker en als je die eraf peutert dan kom je in een kleine ruimte waar een draaiend onderdeel zit. Als je dat dan ff goed insmeert dan draait die fan weer heel soepeltjes rond :P

• MDVej
ik wou 'm er ook niet af sloopen, gewoon ff de fan disablen :P

Verwijderd

El Cid schreef op 22 januari 2004 @ 22:38:
Is denk ik gewoon een kwestie van uitproberen. De ventilator op mijn Radeon8500 is onlangs ook gestorven. Zonder werkt ie nog steeds als een zonnetje.
met ati durf ik het ook wel aan maar nvidia zou ik goed de temp in de gaten houden

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 15:07
Als je een 8cm fan erop laat blazen op 5 volt is ie ook voldoende gekoeld, en muisstil. Maar je moet wel iets vinden om em te monteren :*) lekker tweaken dus.

Zorg gewoon ervoor dat ie voldoende airflow heeft, dat kun je best testen door even aan de heatsink te komen, als je je vingers er niet op kunt houden is ie te warm...

[ Voor 36% gewijzigd door naftebakje op 22-01-2004 22:46 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• MDVej
pff daar heb ik geen ruimte meer voor in mn kast...

ik heb 'm nu ff uit geschakeld, ff kijken maar hoe warm 't zal worden....

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

Begin hetzelfde probleem te krijgen met mijn Leadtek Winfast A250, het is niet echt een herrie, ik heb er alleen last van als de PC net van koude start opstart dat hij beetje ratelt.

Ik kom het tegenwoordig erg vaak tegen dat ventilatoren van videokaarten/mobo's steeds gaar worden, wat dat betreft vind ik dat sommige fabrikanten wel te cheap zijn geweest op dit punt.

Sommige ventilatoren hebben onder de ronde stikker een ruimte om 'bij de as te komen', eventueel zou je dat kunnen proberen te druppelen met naaimachine olie of kogellager.

Als je nog garantie hebt, zou ik eerst naar de winkelier toe gaan ... ;)

BF2 stats Systemen

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-07 18:06

Ryceck

Constants and Variables

Ik had dus een Radeon 9700PRO waar de fan ook herrie maakte en toen niets meer deed. Maar zonder fan deed dat dingedus echt niet meer, nahjah behalve uitvallen en non-stop artifacts spugen. Na enig gedoe is dit dus het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0311/ZM80C-HP/ZM80C-HP+OP2_b.gif

Als het dan kapot gaat moet je het ook goed vervangen he :Y) :Y)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Mijn ti 4200 draait prima zonder fan. Ook met zware spellen.
Pagina: 1