Toon posts:

2 gebruikers, 1 alle rechten, ander enkel internet en 1 MAP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mede-Hobby-Knutselaars,

Aangezien de volgende vraag voor iemand anders hier simpel is, en in er niet uit kom, even in dit topic.

Ik heb 1 PC en wil zelf admin zijn, en de gast mag 1 MAP kunnen benaderen en internet mogelijkheden hebben.
Hoe kan ik dit dan het beste aanpakken ?

Thanks ! _/-\o_

Sjaakie

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

dag SjaakdeLaat,

Ik zie datje hier nieuw bent - Welkom op GoT :)
Nu zou ik je nog een aantal tips willen geven zodat je je huidige topic nog aan kan passen, en ook later op GoT in de gaten kan houden.
  • Op GoT vinden wij het belangrijk dat je zelf eerst wat uit probeert, en wat zoekt voordat je een topic opent. Aan de ene kant geeft dit ons namelijk de indruk dat je er zelf ook moeite voor doet, aan de andere kant voorkomt het dat wij oplossingen voorstellen die jij al lang geprobeerd hebt.
  • Probeer in je topic zoveel mogelijk relevante informatie te geven. Denk hierbij aan welk operating systeem je draait, welke browser je gebruikt en eigenlijk zo'n beetje alles waarvan jij denkt - goh, dat kunnen ze vast niet zelf weten ;)
  • Kies een duidelijke topictitel. Je topic titel is duidelijk genoeg - alleen ontbreekt het OS nog even in je topic titel. Laat me even weten welk OS het is, dan pas ik die nog even aan :)
Verder wens ik je veel plezier op GoT :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:48
Sjaak,

Het beste kun je 1 gebruiker administrator maken en de andere gewoon gebruiker. Als gebruiker heb je standaard heel weinig rechten en heb je alleen toegang om te schrijven in je "Mijn documenten"-directory.

Mocht je een directory op de C-schijf willen gebruiker moet _jij_ die als administrator aanmaken en dan rechten toekennen aan die gebruiker.

Internet toegang heeft iedereen in principe.

Gebruikers die alleen gebruiker zijn hebben geen rechten in systeembewerkingstools e.d., dus dat is opzich best veilig.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Elevator : Bedankt voor je warm onthaal !
Zal de richtlijnen, die overigens wel logisch zijn :) ) in mijn achterhoofd knopen !
ddc schreef op 22 januari 2004 @ 22:36:
Sjaak,

Het beste kun je 1 gebruiker administrator maken en de andere gewoon gebruiker. Als gebruiker heb je standaard heel weinig rechten en heb je alleen toegang om te schrijven in je "Mijn documenten"-directory.

Mocht je een directory op de C-schijf willen gebruiker moet _jij_ die als administrator aanmaken en dan rechten toekennen aan die gebruiker.

Internet toegang heeft iedereen in principe.

Gebruikers die alleen gebruiker zijn hebben geen rechten in systeembewerkingstools e.d., dus dat is opzich best veilig.

Succes!
Ook voor deze tip mijn dank, en ga weer een paar uurtjes verder speuren ;)