Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Chieftec Dragon icm ZM-2HC1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Chieftec Dragon DX-01BL-D.

Afbeeldingslocatie: http://shop.informatique.nl/pictures/351029.gif

Het gaat om de 5,25" bays: waar je normaal gesproken je cd-rom of dvd-rom spelers in zet. Bij de Dragon kast zitten er een soort stripjes bij, die je in een ander stripje kan wurmen. Deze hebben op het eind een clipje die ergens aanvast moet.

Hier zijn die stripjes afgebeeld: http://www.thetechlounge....ieftec_case/images/09.jpg

Nu heb ik laatst de ZM-2HC1 gekocht om mijn harddisk te koelen en stiller te maken. Deze moet je dan in een 5,25" bay vastzetten. Hier wat meer info over het ding: http://www.zalman.co.kr/english/product/zm2hc1.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0311/zm-2hc1/ZM-2HC1_b2.gif

Nu komt het probleem, ik heb dus netjes mn harde schijf in die ZM-2HC1 gemonteerd en ik wilde dus dat ding in die 5,25" bay vastzetten.. toen bleek dus dat dat ding te smal is om in de bay vast te zetten. De bays in die Dragon kast zijn zo gemaakt dat je die stripjes moet gebruiken. Nu kan ik wel die

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 21:37 ]

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

Nu komt het probleem, ik heb dus netjes mn harde schijf in die ZM-2HC1 gemonteerd en ik wilde dus dat ding in die 5,25" bay vastzetten.. toen bleek dus dat dat ding te smal is om in de bay vast te zetten. De bays in die Dragon kast zijn zo gemaakt dat je die stripjes moet gebruiken. Nu kan ik wel die ...
Ik heb het gevoel dat er nog een stukje achter moest, kan dat? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ibex op 22-01-2004 21:44 ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Verwijderd

lol khad hetzelfde gevoel ;)

Verwijderd

ech, dat ding gewoon in diezelfde hdd strips monteren? Lijkt mij dat een 5 1/5" apparaat gewoon standaardafmetingen heeften dat ding ook gewoon erin moet passen *op de Chieftec manier dan)

Verwijderd

Topicstarter
sh*t er had inderdaad nog een stukje achter gemoeten.... dat gebeurd als je gestoord wordt... :D

anyways, ik kan dus wel dat ding aan die stripjes hangen, maar dat is veels te zwaar voor die stripjes... ze buigen half door. ziet er niet bepaald stabiel uit.

• Ibex
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

Hmz, is het mogelijk een foto te maken van als de hele montage in je kast zit, ik heb niet zo echt een goed id wat je bedoeld.
Als ik het goed heb zouden het misschien die rubberen "voetjes" zijn die doorbuigen ofzo? niet gelezen, sorry

[ Voor 9% gewijzigd door Ibex op 22-01-2004 22:03 ]

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:23
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 22:00:
sh*t er had inderdaad nog een stukje achter gemoeten.... dat gebeurd als je gestoord wordt... :D

anyways, ik kan dus wel dat ding aan die stripjes hangen, maar dat is veels te zwaar voor die stripjes... ze buigen half door. ziet er niet bepaald stabiel uit.
Een tweaker maakt die stripjes toch steviger dan ;) ... of anders doe je um helemaal onderaan dat ding dan kan ie in ieder geval niet naar beneden vallen

• Ibex
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

code:
1
2
3
4
5
6
7
--+                               +--
  |                               |
 ++                               ++
 |                                 |
 ++-------------------------------++
  |                               |
  :                               :

misschien een idee om een soort van legboordjes te maken zoals de bovenstaande ascii-art illustreerd? 2 stukjes metaal oid in de groefjes leggen en dan de hele zooi erin schuiven met de 'rails' van chieftec zelf. De hdd kan dan in ieder geval steunen op iets.
wel vrees ik dat het dan misschien wat meer lawaai gaat maken :/

Verwijderd

Topicstarter
die stripjes zijn niet stevig genoeg om het gewicht van de schijf + ZM-2HC1 te dragen. nou ja, het gaat wel... maar het ziet er maar gevaarlijk uit en ik denk dat die stripjes het geluid weer verhogen van de schijf.

ik zoek dus iets om die stripjes te vervangen.. iets van rubber ofzo? :S weet niemand een goed idee?

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:41
Ik hem een soortgelijk ophangsysteem maar dan alleen anti-shock dus zonder heatpipes en de mijne zit idd gewoon aan die witte strips. Volgens mij kunnen ze dat wel hebben hoor, bij mij hangt ie iig zo al dik een jaar goed 8)

Verwijderd

Topicstarter
Ibex schreef op 22 januari 2004 @ 22:10:
wel vrees ik dat het dan misschien wat meer lawaai gaat maken :/
ja dat wil ik juist niet :( dan heb ik dat ding voor niets gekocht.. was duur :'(

Verwijderd

tis opzich wel een mooi systeem... ik wacht nog steeds op de eerste noise-prevention kit die in een HDD cage (2,5") past... daar is zon ding toch voor =S

• EmielC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 12:15
Je kunt hem ook aan elastiekjes ophangen zoals in een andere post hier ergens gezegd werd....

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

Wat ik zou doen: zoek een disposable oude CD/DVD-speler op en schroef daar de metalen kappen vanaf. Monteer in 1 van die kappen (de kap met de gaatjes voor die geleiders) je HDD/Zalmankoeler-constructie. Dan die strips erop en klaar.

Moet het OOK nog mooi zijn, dan wat tips:
-Het middenstuk (lijfplaat) van het metaal van de "oude-CD-rom-kap" leent zich uitstekend voor dremelen (dremel niet teveel, want dan wordt het te slap en ben je terug bij af). Verlichting erachter en dan heb je een soort mini-window in je kast (nog niet gezien btw).
-Spuit de "oude-CD-rom-kap" in dezelfde kleur als de kast of drive-strips (of hoe die dingen ook heten)
-In plaats van een frontje kan je op de "oude-CD-rom-kap" een stuk plexi monteren. Kan je van buiten je vette HDD-Zalman-constructie zien. Soort mini-window aan de voorkant (ook nog nooit gezien trouwens)

Het lijkt me zeer aanneembaar dat de vering van die drive-strips de extra breedte veroorzaakt van de "oude-CD-rom-kap" wel kunnen hebben, dat is maar 1.6 mm gok ik zo (2 * 0.8 mm alu-plaat).

* Twhomp vindt dit eigenlijk allemaal wel leuke ideeen: ook maar zo'n Zalman scoren :D)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Kun je niet gewoon langere schroefjes scoren om die extra breedte te overbruggen?

Of zeg ik nu iets heel doms?

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

idd nietecht slim ;)
de plastic rails waar de hdd koeler in moet worden opgehangen voodat hij in de case past buigen door. het heeft eigk niets met schroefjes te maken =)

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11 21:59
Hm.. Waarom heb je zo'n 2hc1 gekocht als in vragen mag? Een 80mm Papst kost de helft, en hoor je ook niet.
Bij die 2hc1 heb je alsnog fans nodig.. (zie [rml][ Cooling]Ervaringen Zalman 2HC1 HDD cooler?[/rml] ;))

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Bij dat ding zit toch zo'n sticker als template voor boorgaten?

Anders kun je proberen die gaten te boren en zo kun je je hd aan de onderkant vastzetten ipv aan de zijkanten (aan de onderkant van je zalman zitten namelijk ook schroefgaten). Zo kun je in principe je hd overal in je kast kwijt.

moet je wel ff kunnen boren natuurlijk :)

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Ik heb een Antec die op deze chieftec is gebaseerd. Wat ik deed was de cdrom in de 2de slot en de hddkoeler in de bovenste en em gewoon een beetje op die cdrom leggen (met alsnog die plastic dingen eraan). Ik heb een klein rubber laagje ertussen gedaan om het geluid te fixen.
Werkt perfect :P
Pagina: 1