Het gelukkie

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• XxKr0n3xX
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vandaag toch maar een nieuwe kaart gaan kopen aangezien me GF4 MX440 nodig aan vervanging toe was de kaart presteerde niet meer in de huidige games zie Planetside, FFXI,NFSU etc.

Na wat onderzoek te hebben uitgevoerd kwam ik erachter dat het de Radeon 9600XT/TVD 128mb zou worden. Deze kwam goed uit de Toms Hardware guide tests en hier heb ik ook veel informatieve topics gelezen en veel tevreden mensen hier zien posten. Uiteraard is ook de Geforce fx5900xt me door het hoofd geschoten maar op een of andere manier werd ik meer door de Radeon aangetrokken.

Even voor de lol gaan kijken bij de grote electrazaak met rode logo's nabij de Amsterdam Arena. :D ik zal geen reclame maken.

Daar vond ik de Asus Radeon 9600XT/TVD 128 MB voor 229 euro.. oke de Mycom is 27 euro goedkoper maar om nou een parkeerbon op te gaan halen in de eeuwig drukke Ceintuurbaan of Kinkerstraat was niet mijn bedoeling en dat zou de kaart flink duur maken.

Dus ik pak hem op en loop naar een van de verkopers die toevallig in de buurt stond. De winkel in kwestie legt lege dozen in de schappen(tegen diefstal) en voor het kopen van dergelijke onderdelen moet je naar de verkoper toe lopen een bon uit laten draaien en deze bij de kassa afrekenen. De verkoper in kwestie gaat naar achteren om mijn Radeonnetje op te halen en verzocht mij even daar te wachten. Hij komt terug maakt de bon aan van 229 euro en ik loop al dromend naar de kassa om het bedrag af te rekenen ik waan me al in de FPS hemel:).

Eenmaal thuis gekomen pak ik de doos gretig uit en tot mijn verbazing zit er een hele andere kaart in!!!. Een met 2 koelers. Dus ik denk GVD! ze hebben me de Radeon 9600XT 256mb versie meegegeven.. eigenlijk er niet bij stilstaand dat Asus deze niet verkoopt maar juist Sapphire. Ik was pissig omdat ik wist dat de 128mb versie juist beter presteerde. D

Dus ik toch maar even in me machine geprikt totaal niet lettend op de verpakking om de kaart zelve heen om even te checken of ik het bij het juiste eind heb. Even win2k booten.. drivercd die bijgeleverd zit erin gepropt. Komt de autorun van de cd naar boven.. Ati Radeon 9800 series driver installation utility.....

Klop Klop mijn hart slaat over... dat kan toch niet? Dus ik kijk nog eens goed naar de kaart.... en daar staat een stickertje op de onderzijde... en ik lees alleen maar 9800XT 256!!!!!

Ik snel de drivers geinstalleerd en jahoor ze hebben me een Radeon 9800XT mee gegeven! YAHOOOOOO!!! Mijn geluk kon niet op! Het weekend is officieel purrrrfect verklaard.
Hmmm das een 500 euro kaart voor 229 euro..

Dankuwel M..iam..kt :D

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Tof mazzeltje, denk dat de fabrikant em verkeerd verpakt heeft. kost ze wel knaken mja. :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

u lucky bastard ;)

nja. waarom maak ik nooit zoiets mee? (krijg wel zo 1500 euro vanuit het niets op me bank maja) hf with it :)

• XxKr0n3xX
  • Niet online
Nou de dozen zijn leeg bij de mediamarkt en hij moest hem achter dus gaan vullen.

Ik heb ook 5 games erbij plus de halflife 2 coupon, maar ook de reference card van zowel de R9600XT als de R9800XT..

Verwijderd

Mazzelaar :D Lekker hoor. Dat soort dingen heb ik nou nooit. Ik heb juist altijd dat iets voor 50% in de uitverkoop gaat een week nadat ik het gekocht heb. :( bij wijze van spreke dan

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
ikzelf zou de kaart gewoon terugdragen en het eerlijk zeggen, heb zelf ook al eens foutje gemaakt in de winkel en ik kan niet beschrijven hoe blij ik was dat de klant een half uurtje later kwam melden dat hij me nog 400 euro schuldig was

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 04:13

PommeFritz

...geen friet

Ik dacht al, waarom zit er een 9600 in mijn doos, er staat toch 9800 op :o
;)

[ Voor 7% gewijzigd door PommeFritz op 22-01-2004 21:44 ]

FireFox - neem het web in eigen hand

Verwijderd

Robbedoeske schreef op 22 januari 2004 @ 21:43:
ikzelf zou de kaart gewoon terugdragen en het eerlijk zeggen, heb zelf ook al eens foutje gemaakt in de winkel en ik kan niet beschrijven hoe blij ik was dat de klant een half uurtje later kwam melden dat hij me nog 400 euro schuldig was
Ja ik zou waarschijnlijk heel erg twijfelen, want je verdient er wel 200 euro mee, maar andere kant is het ook niet helemaal "eerlijk". Ik zou daar wel even over moeten nadenken...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 21:44:
[...]

Ja ik zou waarschijnlijk heel erg twijfelen, want je verdient er wel 200 euro mee, maar andere kant is het ook niet helemaal "eerlijk". Ik zou daar wel even over moeten nadenken...
Yeah . . . right !!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 21:44:
[...]

een 9800XT of een 9600XT daz nog wel een verschil....
ik zou em houden, eigen schuld dikke bult, moeten ze maar beter opletten O-)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Wel een gelukkie voor jouw zeg :D aardig wat prestatie winst voor weinig :P

Alleen heeft de verkoper of de fabriekant iets fout gedaan. Voor de verkoper erg sneu zal gezeik krijgen of moet het in het ergste geval zelf bijleggen :X

Dis meer iets voor sg or hk

[ Voor 7% gewijzigd door _MaLa_ op 22-01-2004 21:54 ]

Verwijderd

Robbedoeske schreef op 22 januari 2004 @ 21:43:
hoezo jaloers? :Y)

no offence :7

Verwijderd

al gaat die nou kapot ofzo wat dan?
kom je met bon radeon 9600XT boem je hebt een 9800XT kan niet!!!

shit he betaal ik 550 euro voor een 9800XT :(

• XxKr0n3xX
  • Niet online
Nou laat mij dan maar oneerlijk zijn.
Ik ga er in ieder geval wel voor de extra 300 euro volop van genieten.

De verkoper stond ook nog eens uitgebreid te babbelen met een of andere vent over zijn Palm Tungsten Tjah dat je dan misschien wel foutjes maakt en minder goed oplet is niet mijn probleem. Ik denk persoonlijk dat je heel sterk in je schoenen moet staan wil je deze eerlijk terug brengen.

Verwijderd

Ja serieus, want misschien moet de verkoper het idd wel zelf bijleggen ofzo. Dan naai je die man hard. Moet je voorstellen dat jij die verkoper bent, en dat je zelf 200 euro moet lappen, dan ben je wel blij als de eerlijke klant terugkomt. En idd als hij kapot gaat heb je geen goede bon. Ik zou het niet zo snel weten hoor. Maar ik zou hem uiteindelijk misschien toch stiekem wel houden :P

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Move -> SG?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

ja denk het ook ik zou hem ook niet terug brengen hoor :D
dikke winst man al overkomt dit MIJ nou is :z
ik heb eerlijke 550 euro voor een 9800XT betaalt :9

• mylar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-08 10:24
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 21:50:
al gaat die nou kapot ofzo wat dan?
kom je met bon radeon 9600XT boem je hebt een 9800XT kan niet!!!

shit he betaal ik 550 euro voor een 9800XT :(
de garantie via de fabrikant regelen?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:22
lekker houden :D

winkels zijn er wel tegen verzekerd ;)

zo kreeg ik eens een p3 733 mhz mee ipv een celly 667 :p bij de vobis :D... thx >:)

https://wren.co/join/Devian

• XxKr0n3xX
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 21:53:
[...]

Ja serieus, want misschien moet de verkoper het idd wel zelf bijleggen ofzo. Dan naai je die man hard. Moet je voorstellen dat jij die verkoper bent, en dat je zelf 200 euro moet lappen, dan ben je wel blij als de eerlijke klant terugkomt. En idd als hij kapot gaat heb je geen goede bon. Ik zou het niet zo snel weten hoor. Maar ik zou hem uiteindelijk misschien toch stiekem wel houden :P
Als de verkoper gewoon oplet gebeurd dit niet. Het lijkt me niet intensief om een bon te maken en vervolgens de doos op te vullen met de juiste spullen.
Spullen die gewoon netjes gestickerd zijn en waarschijnlijk makkelijk via een serienummer terug te vinden zijn in een magazijn.

Tuurlijk een vergissing is menselijk maar ik ken mezelf gewoon goed genoeg dat ik liever profiteer van deze fout dan dat ik "het juiste doe" en de verkoper misschien wel red van wellicht zijn ontslag.

Komop hoor het is niet alsof ik toe heb staan kijken hoe een oud vrouwtje op straat mishandeld wordt.

@Robbedoeske..

Wanneer ik een mp3 download steel ik ook van de mensen die de muziek maken en recht hebben op mijn geld. Ik kan hier helaas geen goedheiligman mentaliteit in aan gaan nemen en ik ben bang dat dat voor een hele hoop mensen ook zo is.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:38

Rival24

I'll Be Back

XxKr0n3xX schreef op 22 januari 2004 @ 22:02:
@Robbedoeske..

Wanneer ik een mp3 download steel ik ook van de mensen die de muziek maken en recht hebben op mijn geld. Ik kan hier helaas geen goedheiligman mentaliteit in aan gaan nemen en ik ben bang dat dat voor een hele hoop mensen ook zo is.
Dat is niet echt een goede vergelijking he. Ik koop zelf nooit muziek maar ik download wel af en toe een mp3tje, ik schaad daar de muzikant niet mee, maar toch mag het niet. De winkel waar jij je kaart kocht heeft nu wèl een klein probleempje.

Ik weet zelf niet wat ik gedaan had trouwens... dus ik veroordeel je verder niet ofzo ;)

Verwijderd

Damn erg nice.... hopen dat het mij morgen ook overkomt als ik mn FX5900XT op ga halen :D...

Amsterdam Arena zij je toch iets met rood he??....

:9 :P

Verwijderd

Ik heb het zelfde verhaal gehad, maar dan met een teveel aan vuurwerk. We hadden voor zo'n 50 euri besteld we kregen voor 150 euri Diamond Collection mee :D.

Overigens: check *KNIP*

Voor het betere werk, dan dat van Rob Oudkerk. 8)7

Dat jij je handjes (en meer) wil riskeren moet je lekker zelf weten, maar illegaal vuurwerk hoort niet thuis op GoT

[ Voor 30% gewijzigd door Pollewob op 22-01-2004 22:26 ]

• XxKr0n3xX
  • Niet online
Rival24 schreef op 22 januari 2004 @ 22:11:
[...]

Dat is niet echt een goede vergelijking he. Ik koop zelf nooit muziek maar ik download wel af en toe een mp3tje, ik schaad daar de muzikant niet mee, maar toch mag het niet. De winkel waar jij je kaart kocht heeft nu wèl een klein probleempje.

Ik weet zelf niet wat ik gedaan had trouwens... dus ik veroordeel je verder niet ofzo ;)
Ik weet dat je me niet veroordeeld ;) Ik probeer alleen aan te geven dat het downloaden van bijvoorbeeld copyrighted material enigszins broodroof is van de mensen die de muziek publiceren,maken, de cdhoezen ontwerpen, de cddoosjes fabriceren enz enz. Dat is op zichzelf ook een bedrijf. Een winkel is dat ook.

Dit is niet iets wat je kunt ontkennen. Niet iedere mp3 die ik heb staan heb ik ook daadwerkelijk op een originele cd. En niet van iedere artiest waar ik van geniet op MP3 koop ik een originele cd van puur vanwege dat ik een Nederlander ben en er niet graag geld tegen aan smijt voor spullen die ik toch al heb. Ik zie artiesten als one-(wo)man bedrijven die zelfstandig hun geld binnen halen. Hoe zou stelen daarvan anders zijn dan "stelen" van een winkelketen.

Kwartje op de eerste rij ! En in dit geval voor 50% kosten op de eerste rij in het grote Graphics card theater ;).

Ik kan me de situatie van de verkoper wel indenken ik heb zelf ook in de verkoop gewerkt (weliswaar geen computeronderdelen e.d) maar vaak zijn grote zaken als deze wel verzekerd voor een dergelijke delving en word dit ook d.m.v creatief boekhouden 3 a 4 keer terugverdient. Dit keurt "mijn gedrag";) absoluut niet goed maar het sust wel mijn geweten.

[ Voor 7% gewijzigd door XxKr0n3xX op 22-01-2004 22:37 ]

Verwijderd

ik zou dus EGT niet terug gaan jongen,.lker houden de winkels merken daar tog niets van ,.het is my een collega van my ook ook gebeurd,..alleen dan met een 9700 ipv een 9200.
hij kreeg niets te horen alleen dat het aantal niet meer klopte,..maar verder niets,.lker bealngrijk! :)

idd dit overkomt my dus egt nooit he!? al moet ik wel zeggen dat ik niet mag klagen >:)

Verwijderd

waarom terug brengen? deze kost 229 euro. De 9800XT 550 euro. dat is 2 x zo veel. Dus voor het geld wat je dan " winst" hebt gemaakt kan je weer een nieuwe kopen. En ow ja, de fabrikant heeft geen bon nodig. Die zien aan de nrs op de kaart wel hoe lang je garantie hebt.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Garantie kan je dus dik vergeten, dat realiseer je je wel :) ?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:58
FOOOK JOOU !!! O-)

ik ook willuh !1 O+

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 21:12

FlyEragon

Alien Monkeys

morgen even naar de rode winkel dan..........

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het is wel weer genoeg geweest zo imo. HK-replies en een wel/niet teruggaan discussie welke niets op zal leveren.

Wees er blij mee, doe er je ding mee maar een onderwerp voor een topic is het niet echt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.