Toon posts:

(Studio 7) Opnemen gaat "storen" door onbekende oorzaak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na ongeveer 200 oude draadjes te hebben gelezen om te kijken of mijn probleem erbij stond en niets gevonden te hebben, bij deze een vraag of iemand mijn probleem herkent, of oplossing weet.

Ik heb een Studio Deluxe pakket van Pinnacle, waarmee ik noodgedwongen Studio 7 weer heb moeten installeren. (kreeg 8 niet aan de gang ivm probs met drivers)
Mijn systeem is een P4 2.0 Ghz met Asus P4T-E moederbord.

Ik heb 1 harde schijf van 80 Gb, opgedeelt in verschillende partities. 1 van dei partities heb ik NTFS geformatteerd en bestemd voor videobewerking.
Mijn systeem draait onder Windows XP Pro.

Wat is het probleem ?

Als ik ga opnemen in Studio 7 van mijn analoge camera, dan verschijnt er na verloop van tijd allemaal "sneeuw" in de vorm van gekleurde blokjes ipv videobeelden op mijn storybord. In het previewvenster loopt het beeld wel goed door. Als ik echter op 1 van de "sneeuw"scenes druk, blijkt hij inderdaad deze sneeuw te hebben opgenomen. Het geluid loopt echter wel door.

Zelf kom ik tot de conclusie dat het wellicht komt doordat de schijf het opnemen en omzetten niet kan bolwerken en daarom de beelden verminkt worden. Dit zou worden bevestigd door de opmerking van Pinnacle dat men het beste de videobeelden opneemt op een tweede harde schijf, waarop niet het systeem en de Studiosoftware draait. Maar ja, voordat ik een tweede harde schijf koop en installeer, wil ik toch ook graag van jullie expertise gebruik maken.

Kent iemand dit probleem en beter nog, kent iemand een oplossing ?

Alvast bedankt voor het meedenken !!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Je zegt dat één van je partities NTFS is, dit betreft de partitie voor het videobewerken. Houdt dat in dat je je winxp nog op fat32 hebt lopen?(?!?!!?)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
Yep, dat klopt. Wil dat wel in de toekomst veranderen, maar dat zou een herinstallatie betekenen en ik wil graag eerst de boel helemaal aan de praat hebben.

Kan daarnaast me niet indenken dat daar de storing vandaan komt.....

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik zou het andersom doen, nu alles nog op z'n gat liggen de basis goed maken anders dan kan je bij wijze van spreke weer van voren af aan beginnen. Het zal niet dé oorzaak van je storing zijn maar het heeft duidelijk te maken met een bottleneck in je systeem. Dat kan je harde schijf zijn, maar het zou ook je processor kunnen zijn (staat je HD wel op DMA?)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"