Hallo iedereen,
Vraagje ik heb twee tabellen in een mysql database staan waar ik gegevens uit zou willen halen. Alleen hetgeen ik niet snap is hoe de query moet.
Tabel 1 :
Voorbeeld record :
Tabel 2 :
Voorbeeld records :
Nu wil ik dus met een query het artnr en alle drie de kenmerken laten zien, hoe doe ik dit...
Geprobeerd :
Maar dit geeft geen enkel resultaat ( niet alle kenmerken in tabel 1 hoeven / zijn gevuld )
Het gaat hier over mysql 3.23.49 en dit moet ook in een produktie omgeving met deze mysql versie gaan draaien dus subquery's helpen mij niet.
De request komt vanuit PHP dus hier kan ik nog wel iets mee doen, maar het gaat om 18.000 records die ik in een lijst wil laten zien dus ik kan niet per artnr 4x de omschrijving ophalen.
Vraagje ik heb twee tabellen in een mysql database staan waar ik gegevens uit zou willen halen. Alleen hetgeen ik niet snap is hoe de query moet.
Tabel 1 :
code:
1
2
3
4
5
| Artnr kenmerknr1 kenmerknr2 kenmerknr3 kenmerknr4 |
Voorbeeld record :
code:
1
2
| Artnr kenmerknr1 kenmerknr2 kenmerknr3 kenmerknr4 1001 1 2 19 |
Tabel 2 :
code:
1
2
| Kenmerknr Omschrijving |
Voorbeeld records :
code:
1
2
3
4
| Kenmerknr omschrijving 1 Grolsch 2 Bier 19 Krat |
Nu wil ik dus met een query het artnr en alle drie de kenmerken laten zien, hoe doe ik dit...
Geprobeerd :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Select tabel1.artnr,
tabel2.omschrijving as omschrijving1,
tabel2.omschrijving as omschrijving2,
tabel2.omschrijving as omschrijving3,
tabel2.omschrijving as omschrijving4
from tabel1,tabel2
where (tabel1.kenmerknr1 = omschrijving1) and
(tabel1.kenmerknr2 = omschrijving2) and
(tabel1.kenmerknr3 = omschrijving3) and
(tabel1.kenmerknr4 = omschrijving4) |
Maar dit geeft geen enkel resultaat ( niet alle kenmerken in tabel 1 hoeven / zijn gevuld )
Het gaat hier over mysql 3.23.49 en dit moet ook in een produktie omgeving met deze mysql versie gaan draaien dus subquery's helpen mij niet.
De request komt vanuit PHP dus hier kan ik nog wel iets mee doen, maar het gaat om 18.000 records die ik in een lijst wil laten zien dus ik kan niet per artnr 4x de omschrijving ophalen.