Toon posts:

[TSWeb] knop reageert niet *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn servertje tsweb draaien op poort 80.
Op mijn alcatemodem heb ik mijn uitgaande :80 gemapt naar mijn interne ip adres van mijn servertje op poort 80. Nu kan ik op school naar http://isp ip adres/tsweb gaan en dan zie ik het Terminal services scherm. Hier kan ik het isp ip adres invullen en dan op connect klikken maar er gebeurd niks.

Ik kan op google niks vinden en hier op het forum word ik ook niks wijzer :(

De knop reageerd dus gewoon niet. Wat doe ik fout.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:31
Port 3389 mappen? Dat is namelijk de port voor remote desktop.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik ook al gedaan

• Archie_T
  • Laatst online: 12:31
Mag je port 80 wel gebruiken van je internet provider? Domme vraag, anders zie je de pagina niet, als je rechtstreeks connect met RDP gaat het dan wel goed?
Voornamlijk om dit:
Nu kan ik op school
Lijkt mij dat er een firewalletje tussenstaat. Dus probeer het eerst even rechtstreeks.

[ Voor 33% gewijzigd door Archie_T op 22-01-2004 21:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik kan dat nu helaas niet proberen

Verwijderd

Topicstarter
kan het niet zijn dat de activeX niet goed werkt.
Want alleen de knop werkt dus niet :S

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08 23:43

Nobby

Nuts!

Heb je wel rechten om activeX te installeren?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
op de client bedoel je.....
Ik heb gewoon admin rechten zowel op de client als de server

Verwijderd

Topicstarter
intern doet tsweb het trouwens gewoon wel goed

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-08 11:38

_nethack

We're all MAD here

Het kan zijn dat er op school een firewall en/of proxy server op de internet verbinding staat.
Je hebt dan wel de mogelijkheid om op je website op poort 80 te komen, en om die client te starten, maar die client kan vervolgens niet jouw pc op poort 3389 benaderen voor de verbinding met de terminal server.

Intern zal ie het best doen, want dan kan ie die poort wél benaderen.

Aangezien je op de client alle rechten hebt; probeer eens of je verbinding krijgt met de normale remote desktop client, die je bij MS op de site wel kunt downloaden.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Mike Jarod
  • Niet online
^^^

Of nog simpeler: telnet [jouwthuisip] 3389 en kijk of je connectie krijgt.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:06

mrsar

waar een sar is,is een wodka

en probeer bij het inlog scherm niet het ip van je isp maar van je server :)
als ik inlog bij mij thuis gebruik ik de naam van m'n server om in te loggen :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Niks invullen, gewoon doorklikken.

Verwijderd

Probeer eens met remote desktop client connectie met je pc/server te maken. Als dat wel lukt dan weet je dat het aan tsweb ligt (server of client side), als remote desktop connection met de client niet werkt dat ligt het aan het systeem dat je wilt raadplegen met remote desktopt

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

De titel duidelijker gemaakt, enkel tsweb is wat te kort ;)
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 21:30:
intern doet tsweb het trouwens gewoon wel goed
Naast inderdaad met de RDC proberen: kan je vanaf diezelfde client wel een andere TSWebserver bereiken? Zet evt. ook even de beveiligingsopties op je client op laag (of beter: zet de IP adressen van je server in de trusted zone)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eerst poort 3389 gemapt.
Daarna heb ik het op school nog een keer geprobeerd en toen vroeg hij of ik een ActiveX plugin wilde downloaden, dit heb ik gedaan en toen deed ie het :D

Verwijderd

edit:

F*ck, het is nog vroeg zeg. Net zitten zwoegen op het verhaal hieronder en vervolgens lees ik je laatste post... sorry, zit nog half te pitten hier.....

Dit probleem heb ik ook op mijn werk. Het probleem zit hem in het feit dat je computer de instalatie van activeX niet accepteerd. Dit is netjes door de systeembeheerder geblokt. Ik het het een en ander al geprobeerd maar het werk simpelweg niet. Als je achter een pc zit die niet "beperkt" is door administratorrechten zal je merken dat er door je server een klein pluginntje (leuk woord) aangeboden wordt. Alleen als je deze instaleert werkt je remote desktop. Ben dus bang voor je dat het vanaf je school niet gaat werken...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 09:21 ]

Pagina: 1