mp3 speler in de jewel laptop

Pagina: 1
Acties:

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 12:55
Ik heb sinds kort een nieuwe laptop,
een jewel 2780, nu zit hier vanvoren een mp3 speler op
die je ook kan gebruiken als de laptop uitstaat.

Maar helaas krijg ik deze niet aan de praat,
mailen naar jewel.nl helpt niet echt want die antwoorden kom ik nix verder mee.

Ik heb: De software van de cd geinstalleerd,
muziek in c:\mp3\ staan

Ik kan: Als de laptop uitstaat met de linker knop (mp3 staat daarop volgens mij)
de speler aanzetten,althans de laptop start op en het lcdtje vanvoren gaat licht geven. In het lcd is het volgende te zien:

--- cd mp3 (waarbij cd en mp3 onder elkaar staan rechst van de streepjes)

het drukken op play of welke knop dan ook mag niet baten, de speler speelt niet.

Wie heeft dit ding wel aan de praat, en helpt mij ff verder?

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

moeten de mp3's niet op een cd staan ipv op je hd?

Multimonitor is relax :P

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:55

liberque

Vrijzinnig!

Dacht dat je dat mp3 playertje wat je van "de utility cd" heb geinst moest openen.. daar alle bestanden in die c:\mp3 map op de playlist gooien, playlist opslaan, sluiten en your done.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• Jackbq
ehr ik ben ff nie mee, wil je nou die mp3 util in c:\mp3 zetten ofzo? :?

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

MeIsTwisted schreef op 22 januari 2004 @ 21:16:
moeten de mp3's niet op een cd staan ipv op je hd?
Dat lijkt me idd het meeste logische. :)
De HDD van een laptop die uitstaat doet namelijk vrij weinig.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Gooi er eens een audio cd in en kijk wat ie daarmee doet. Een mp3-cd zal op dezelfde manier afgespeeld moeten worden.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:55

liberque

Vrijzinnig!

Jullie geven Jewel teveel credit. Het systeem muv scherm start (dus ook de hd-drive) gewoon op om de mp3 player te starten. Ik vermoed iets als een soort quick-boot in een soort eigen omgeving die dus die playlist afspeelt. Als je bv. een wachtwoord in de BIOS zet blijft hij daar iig al op haken :)

edit: het grappig is overigens dat je er juist geen cd's mee kan afspelen :)

[ Voor 16% gewijzigd door liberque op 23-01-2004 00:11 ]

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• mc_Emperor
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 11:55
Ik heb dezelfde laptop. Je moet een van de mp3 programma's installeren welke op de cd staat. Daarna kan de mp3 speler van de harddisk of mp3 cd lezen. Ik weet niet meer precies welk programma het was, er stonden er twee op geloof ik. Als je ze beide installeert, dan moet het toch lukken. In de handleiding staat het ook niet echt duidelijk aangegeven, daar heb je dus ook weinig aan.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 10:56

seninha

god's right foot

Je moet aan de onderkant van je laptop een schakelaar waar MP3 op staat ff op ON zetten

Daarna moet je ff een van de knoppen (weet ff niet meer welke) van je speler 3a4 sec vasthouden

succes :*)

[ Voor 33% gewijzigd door seninha op 23-01-2004 14:05 ]

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Ik heb een Targa Visionary XP 2000+ (Lidl Actie, december 2002), de ombouw van deze laptop is gelijk aan de jouwe.
Bij mij werkt het ook niet, maar met Google vond ik deze (Duitse) link waarin wordt uitgelegd hoe het wel werkt:
Windows 2000 Professional (dürfte allerdings mit Windows XP Home genauso gehen) auf einer frisch NTFS-formatierten C-Partition installieren (bei mir war es die EINZIGE Partition, sollte aber keinen Unterschied machen).
Von der Utility-CD mit dem Autostart-Programm (!) (=> gilt für alle Installationen von der Utility CD) zuerst den Soundchip-Treiber installieren (inklusive Realtak Sound Manager (Icon muss nicht im System-Tray angezeigt sein). Gegebenenfalls bei Nachfrage rebooten.
Dann den MP3-Player installieren. Gegebenenfalls bei Nachfrage rebooten.
Dann Qkeys installieren (sollte allerdings überflüssig sein, da nach deinstallation mein Audio-DJ immer noch funktioniert hat). Gegebenenfalls bei Nachfrage rebooten.
Danach den Super-DJ installieren (ist auf meiner Utility-CD bereits in der Version 3.5 gewesen. => evt. diese Version aus dem Internet herunter laden und statt der auf der TARGA-Utility-CD verwendeten Version (ich glaube 3.2) hernehmen).
Dann erst die restlichen Treiber, Programme usw. installieren.
Im ausgeschalteten Modus 2 bzw. 4 Sekunden (je nach BIOS-Version) lang auf den MP3-Knopf drücken => der Audio-DJ erkennt Audio-CDs, MP3-CDs und MP3s im Ordner C:\MP3 (allerdings erst nach ca. 20 Sekunden Anlaufphase). Meines Wissens werden ALLE MP3-Formate unterstützt (getestet habe ich 24 kb/sec (mono), sowie 112, 128, 160, 192, 256 und 320 kb/sec (stereo) und ausserdem ein Format mit fließend wechselnder Auflösung (ebenfalls stereo)).

Der Audio-DJ merkt es, falls eine entsprechende CD während des Betriebs in das Laufwerk gesteckt wird. Er bevorzugt CDs vor dem Ordner C:\MP3. Falls eine Nicht-Audio-CD bzw. Nicht-MP3-CD im Laufwerk liegt, greift er auf den Ordner C:\MP3 zu.

Ich wünsche allen, bei denen der Audio-DJ noch nicht funktioniert, viel Erfolg mit dieser Prozedur. Mein Audio-DJ läuft jetzt übrigens so stabil, dass ihn nicht einmal eine MS Office2000 Professional Installation beeinträchtigen konnte.
Vertaalde, Nederlandse samenvatting:

• Begin met een schone lei, formateer en maak van C een NTFS partitie.
• Doormiddel van de Autostart functie van de bijgeleverde CD, de geluidsdriver installeren. Installeer ook de Realtek Sound Manager (hoeft niet in de tray te blijven staan). Eventueel herstarten.
• Vervolgens de MP3-Player installeren en herstarten.
• Hierna het QKeys programma installeren.
• Na afloop kun je het Super-DJ programma installeren, er zijn nieuwe versies op Internet.
• Nu kun je de overige drivers en software installeren.

Het programma werkt nadat de MP3 knop 3 seconden of langer wordt ingedrukt. AudioCD's en MP3's uit de map C:\MP3\ worden ingelezen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 14:19 ]

• Jackbq
oke ik ga ff proberen om die drivers nogmaals te installeren, had het al gedaan en toch werkte het niet raar or :s

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

nou, ik heb het geïnstalleerd, maar het geluid is eigenlijk niet om aan te horen :X ik snap dat je dat misschien niet kunt verwachten van een laptop, maar dit is nog niet eens radio kwaliteit. hier hoort dus een mooi setje boxen bij :) mm.. de geluidskaart op zich is al niet wat.. nou ja, gelukkig is-ie daar ook niet voor gekocht
Pagina: 1