Toon posts:

Advanced Instant NT Password Cracker

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een of andere universiteit in zwitserland heeft een tijdje terug een project gehad waarmee ze zeiden gemakkelijk (in een paar seconden) NT passwd's uit de LM hashes te kunnen decrypten mbv zgn. rainbow tables.
op de site staat meer informatie over het project, maar het programmaatje zelf is niet meer online. Ik zou het graag eens zelf een keer willen testen, heeft iemand het toevallig op z'n comp staan?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Klinkt lullig (toch zeker interessant voor een tweaker en je moet weten wat het doet om het te kunnen tegenhouden), maar het lijkt me niet de bedoeling op GoT aangezien er vooral ook veel mensen meelezen die het gaan misbruiken: zie ook dit

Ik sluit het topic dus ook. (Mail eventueel even met wosmods [ed] tweakers {puntje} net als je het hier niet mee eens bent :) )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ook voor de search: zie trouwens http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html om het wachtwoord te resetten als dit nodig blijkt.

En nee dit beschouw ik niet als omzeilen aangezien fysieke toegang nodig is en het eenrichtingsverkeer is --> wachtwoord achterhaal je niet en de eigenaar heeft het meteen door aangezien het echte wachtwoord niet meer werkt. Dus compleet voor "legale" noodgevallen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.