we willen hierzo in het dorpshuis een vrienden-lan-party houden. met zo'n 18 - 22 mensen. ik het een tijdje terug voor een prikkie een 3com 24 poorts 10/100 hub van een bedrijf overgekocht.
Voor gamen is de hub zowiezo denk ik wel geschikt.
maar voor het overzetten van films/muziek/ en andere troep, is hij volgensmij niet helemaal geschikt als ik teminste goed heb begrepen hoe een hub werkt.
als we met zn 20e op die hub zitten. allemaal met een 10/100 netwerkkaart dus een netwerk van 100mbps. dan is de down/upload snelheid dus: 100mbps : 20 = 5 mbps : 8 = +/- 600KB/s
en dat lijkt me een beetje erg weinig als je films e.d. wilt overzetten.
klopt dit ongeveer? of doen we er verstandiger aan om een switch ergens vandaan te huren?
Voor gamen is de hub zowiezo denk ik wel geschikt.
maar voor het overzetten van films/muziek/ en andere troep, is hij volgensmij niet helemaal geschikt als ik teminste goed heb begrepen hoe een hub werkt.
als we met zn 20e op die hub zitten. allemaal met een 10/100 netwerkkaart dus een netwerk van 100mbps. dan is de down/upload snelheid dus: 100mbps : 20 = 5 mbps : 8 = +/- 600KB/s
en dat lijkt me een beetje erg weinig als je films e.d. wilt overzetten.
klopt dit ongeveer? of doen we er verstandiger aan om een switch ergens vandaan te huren?