Toon posts:

4200Tr en 4speed dvd branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De verkoper wist mij nog zo goed te vertellen "nee een 7200 Tr zit er in.. "
MOrgen gaan we dus even netjes Dell bellen want dat is een heel verschil 4200 / 7200

De laptop heeft heel leuk een 4speed brander maar 4 speed weet hij niet te halen... hij wil alleen 2,4 speed pakken de rest is te snel voor de hard disk lijkt wel..

Ik vraag mij dan ook af... kan een 4200Tr hdd wel 4speed dvd branden ?
En als de verkoper mij door de telefoon 7200 heeft beloofd en ik krijg 4200 is er dan nog wat aan te doen ?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 20:24:
De verkoper wist mij nog zo goed te vertellen "nee een 7200 Tr zit er in.. "
MOrgen gaan we dus even netjes Dell bellen want dat is een heel verschil 4200 / 7200

De laptop heeft heel leuk een 4speed brander maar 4 speed weet hij niet te halen... hij wil alleen 2,4 speed pakken de rest is te snel voor de hard disk lijkt wel..

Ik vraag mij dan ook af... kan een 4200Tr hdd wel 4speed dvd branden ?
En als de verkoper mij door de telefoon 7200 heeft beloofd en ik krijg 4200 is er dan nog wat aan te doen ?
Zou je iets duidelijker kunnen zijn met wat je precies bedoelt? :)

Ik denk dat je hier wou posten? Dell Inspiron 8600 topic (post hier je ervaringen enz.)

[ Voor 11% gewijzigd door Roberto op 22-01-2004 20:57 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Heb je al wat duurdere merkschijfjes geprobeerd zoals bv Sony's. Daarvan is mijn ervaring dat de snelheden normaal gehaald worden terwijl met Princo of Traxdata je niet veel hoeft te verwachten. Noname cheap-ass schijfjes brandern meestal niet op hogere snelheden.
Welke schijfjes heb je eigenlijk geprobeerd?
En welk brandprogramma heb je geprobeerd? Kon je daar de snelheid instellen of staat er misschien een oude versie op die niet harder kan dan 2.4x?

Of heb je inderdaad de verkeerde DVD-brander gekregen. Meestal kan je dit bij Apparaatbeheer in Windows wel zien. :)

Als een verkoper vertelt dat er een 4x speed brander in zit en je krijgt een 2.4x brander dan ben je misleid. Dan kan je een beroep op je consumentenrecht doen.
Maar het is eerst zaak om uit te zoeken of de fout niet bij jezelf ligt. Want het zou natuurlijk nogal l*llig zijn als de verkoper wel gelijk had.

Een 4200 toeren schijf kan in de juiste mode iets tussen de 7-10MB/s verstouwen in benchmark testen. Een DVD brander op 4x speed heefft ongeveer 5MB/s nodig.
Dan zou een 4200 toeren schijfje het best bij kunnen benen.
Een 7200 toeren schijfje heb ik nog nooit in een consumenten-laptop gezien. Soms willen er wel 5400 toeren schijfjes gebruikt worden maar dit zitten met transferrates ergens tussen de 10-15 MB/s

[ Voor 20% gewijzigd door -=bas=- op 22-01-2004 23:10 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van Arita 4speed dvd's deze zijn naar mijn mening wel goed toch ?

- Branden op 4 speed
Data op de dvd is niet goed leesbaar, en film is schokkerig

- Branden op 2,4 speed
Geen enkel probleem prima

Maar doe ik die zelfde dvd branden ( Arita ) op mijn gewone pc op 4 speed met de pioneel a106 dan is er geen enkel probleem...