Geheugen identificeren.

Pagina: 1
Acties:

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Topicstarter
Tsja, ik heb op mijn werk een reep 256mb laptop geheugen gevonden, en aan de stand van het nokje kan ik wel zien dat het DDR geheugen is, maar hoe kom ik er nu verder achter wat voor type het is ...?

Ik zou hem graag willen gebruiken op de slettop op het werk, maar weet niet zeker of het wel gaat werken, en durf het ook niet uit te proberen B)

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Cijfertjes op de chip door google rammen ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:40
Mocht je er dan nog niet helemaal uitkomen, als er een logotje op de chips staat:
http://www.advanced-tech.com/ic_logos/ic_logos.htm
Kijk en vergelijk :Y)

• Neo289
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09-2024
met cpu z kun je gemakkelijk het spd bekijken. Zie je zo het merk, zonder je laptop open te slopen

Verwijderd

Ram het er gewoon in, werkt het, jij blij, werkt het niet, dan zal de laptop er niet aan kapot gaan denk ik.

Gewoon proberen dus.

Indien je dat toch niet durft, haal de cijfers op de chip dan idd es door google, wie weet wat het oplevert.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:40
Neo289 schreef op 22 januari 2004 @ 20:25:
met cpu z kun je gemakkelijk het spd bekijken. Zie je zo het merk, zonder je laptop open te slopen
De TS zal toch echt z'n laptop open moeten slopen om die 256MB erin te prikken hoor... Hij geeft echter ook aan dat hij dit niet wil doen, dus dan zal hij het wel op móeten zoeken :)

• BYM

BYM

Topicstarter
Purechaos schreef op 22 januari 2004 @ 20:23:
Mocht je er dan nog niet helemaal uitkomen, als er een logotje op de chips staat:
http://www.advanced-tech.com/ic_logos/ic_logos.htm
Kijk en vergelijk :Y)
Nou eerst dacht ik, dat is een link die ik VERSCHRIKKELIJK handig vindt, maar hier nu niet kan gebruiken.

Edoch, ik ben er nu achter dat de chips van MT zijn, http://www.microlinear.com/ .
Maar dan ..., leuke zoektocht, en hardstikke bedankt voor die link, die gaat me vaker helpen !!!!!

• BYM

BYM

Topicstarter
Atlas schreef op 22 januari 2004 @ 20:20:
Cijfertjes op de chip door google rammen ;)
Waarmee ik tot de ontdekking kwam dat het 46v16m16 ddr 333 geheugen is.
Daarmee meteen concluderend dat ik het op V&A ga zetten, want dat gaat niet werken :(

Heren bedankt voor de tips !

Pagina: 1