[XP]hall.dll niet gevonden bij dualboot (again....) *

Pagina: 1
Acties:

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Topicstarter
Ik hoop niet dat dit topic meteen gesloten wordt, want ik heb nu al veel gelezen en geprobeerd en het lukt me nog niet. Bovendien is het de computer van iemand anders en die wil hem wel weer graag werkend hebben uiteraard.

Het zit namelijk zo:

Eerst hadden we Windows XP Home (versie zonder CD-ROM, met recovery op de HDD) op een harde schijf. Later een HDD er bij gedaan en Windows XP Proff. geinstalleerd op de nieuwe (dus tweede) HDD. Nu bij het opstarten kan ie hal.dll niet vinden....zover een bekend probleem, maar aangezien er geen CD-ROM bij de Home Edition zit en we niet bij de recovery kunnen komen zijn onze enige opties de recovery van de XP Proff. cd-rom, en het editten van de Boot.ini.

Recovery via de Proff. cd-rom:

Heb dit ingevoerd (had ik hier gelezen):

expand f:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hal.dll

en alle varianten hierop (1 "l", 2 ll-en etc.)
Ik krijg dan echter "kan hal.dll niet aanmaken" of zoiets.

Dit is de boot.ini file:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
We hebben voor de duidelijkheid dus twee HDD's.....op disk 1 staat Home ed. en de schijf bevat maar 1 partitie (en die recovery-shit)...disk twee staat dus proff. op en bevat twee partities waarvan windows uiteraard op de eerste staat.

Volgens mij klopt de boot.ini wel, maar wil het dus even zeker weten. Heb trouwens al wel wat verandert, maar dat haalt niks uit en we zijn nu weer bij de originele terug. En kan de recovery anders wel met een willekeurig Home edition cd-rom? Of nog iets anders?

[ Voor 10% gewijzigd door zimbab op 22-01-2004 21:19 ]

Verwijderd

De laatste keer dat ik dat had kon ik windows opnieuw installen. En dat was op een lan party notabene :(

Maar ik neem aan dat dat je niet veel helpt

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Topicstarter
OK....ik doe maar even een kickje en zal meteen een wat gerichtere vraag stellen.

Is de kans groot dat het expanden mislukte omdat ik een XP Proff. CD gebruikte en zo ja is de kans aanwezig dat ie het met een Windows XP Home CD wel doet? En maakt het dan nog uit of de CD in een andere taal is dan de installatie? Installatie is Nederlands en CD in Engels. En zou het anders misschien met een upgrade CD kunnen? We hebben nog een XP upgrade CD in het Nederlands namelijk.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Editen van de boot.ini hoeft niet...
je kan in de recovery console een nieuwe laten generen..

Lees hier meer: Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. ;)

[edit]
Nog wel even OS in de titel gezet, zie: Windows Operated Systems - Policy

[ Voor 22% gewijzigd door momania op 25-01-2004 19:56 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*