Toon posts:

Port-mapping SpeedTouch probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik het (externe) IP-adres van mijn ST Home (Pro getweaked) intik in mijn browser, krijg ik het installatie pagina van de modem, zoals ik die zou krijgen als ik 10.0.0.138 intik.

Dus wou ik mijn poorten forwarden naar mijn PC, waar een server op de standaard poort 80 draait.

http://www.weethet.nl/dutch/adsl_automap.php
Zo heb ik het dus geprobeerd,
maar na het saven en het afsluiten van de Telnet-sessie geeft hij op het(zelfde) externe IP-adres een DNSerror en gaat hij naar de zoekpagina van MSN...
Het serverprogramma werkt perfect met mijn speedtouch USB, dus daar ligt het niet aan.
Hoe komt het dat na het portmappen het toch niet lukt om mijn webpagina te bekijken?

Verwijderd

lees de faq over het grote poortmappen e.d verhaal eens door zou ik zeggen.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Met een SpeedTouch kan je het zelf niet goed testen en moet je een ander vragen om het te testen.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
Je kunt vanaf binnenin je netwerk niet een portmap 'doorlopen' in je NAT machine. Vraag dus iemand anders om te testen, of probeer met een Proxy.

Overigens is het ook mogelijk dat je provider poorten blokkeerd voor uitgaant verkeer, en poort 80 is daarbij erg populair. Let dus op dat dat in ieder geval niet het geval is ;)

Succes !

Dit topic is gesloten.