toelatingsgesprek HKU (DMD)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.644 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Hallo allemaal,

Ik heb mij onlangs ingeschreven voor de opleiding Digital Media Design aan de HKU. Alle negatieve verhalen hier ten spijt, het blijft een opleiding die ik graag zou willen doen, en ik ken ook mensen die er wel enthousiast over zijn :)

Daarvoor moest ik een toelatingsopdracht maken, en *hoera*, ik mag door... naar de volgende ronde welteverstaan, dat wil nog niet zeggen dat ik aangenomen ben ;)

In navolging van Lotte een paar jaar geleden (toelatingsgesprek HKU) leek het mij ook wel leuk om eens te vragen of er van die 6 mensen die 6 februari aanstaande op gesprek mogen komen nog meer tweakers bij zitten?

Dus, ben ik de enige tweaker daar, of zijn er meer? Zowiezo, zijn er ook tweakers die wel geprobeerd hebben, maar helaas niet door zijn?

Het zou ook leuk zijn als je de opdracht die je instuurde kunt posten! De mijne vind je hier :) (pdf, 21mb)

de reden dat ik het in w&g post, is omdat het tc van lotte daar ook stond, het is weliswaar meer een sg onderwerp, maar ik denk dat de kans om aspirant-dmd-ers te vinden hier groter is

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08-2020
Leuk dat je door de opdracht ronde heen bent! Je gaat nu het gesprek tegemoet of vergis ik mij hierin? Waarschijnlijk ga je een gesprek krijgen met Rene Lansink, hoofd van de opleiding, en twee studenten. Zorg dat je goed materiaal bij je hebt en hang niet de smartass uit bij Rene, daar heeft hij een schijthekel aan. En als hij een hekel aan je hebt, dan kom je niet door, of zul je het echt moeilijk gaan krijgen in de aankomende vier jaar. Zorg dus dat deze man je vriend blijft de periode op school.

Mijn gesprek verliep erg voorspoedig, en ik kan eigenlijk ook geen tips geven. Zorg ervoor dat je jezewelf blijft, en als je geen antwoord hebt op een vraag dit eerlijk zeggen. Ga geen vaag zwam verhaal ophangen over waarom je bv. de kleur blauw hebt gebruikt. Dan val je direct door de mand en maken ze je echt waar af tijdens je gesprek.

Ik denk trouwens dat je echt een goede keus hebt gemaakt qua studie, de afgelopen drie en half jaar op het HKU (ook DMD) vond ik echt geweldig. Zorg ervoor dat je zelf genoeg motivatie hebt, en dat je zelf nieuwe dingen wilt blijven leren. Van school uit zal je weinig leren op design en develop gebied.

Succes met je gesprek, en misschien zie ik je nog lopen binnenkort!

Ik ga nu ff je 23MB downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 21:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik wens je alvast succes :Y)

Ik zit over een paar maandjes weer bij de toelatingsronde van de HKA... gewoon dit jaar weer eens een gokje wagen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 20:11

Not Pingu

Dumbass ex machina

offtopic:
gisteren zat ik in de intercity naar Amsterdam en hoorde ik iemand praten over hoe hij was afgewezen voor deze opleiding. Moest meteen aan GoT denken, en aan de lopende discussies hierover.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
@flashaddict, tnx! alleen uh dat van die kleur.., zoals je straks kunt lezen heb ik in m'n opdracht nou juist uitgelegd waarom ik die kleuren koos.. hopelijk gaan ze daar maar niet te hard op door ;) (reden overigens: het paste voor mij gewoon bij het gevoel dat bij het onderwerp hoorde..)
ach.. xie wel :)
de motivatie zit echt prima hier! m'n huidige opleiding ben ik zwaar ZAT (bedrijfskunde, ja heel wat anders) allemaal stom gelul imho.. ben nu bezig met afstuderen.. kom ik opzich een heel eind, krijg ik weer gezeur, dat ik dingen niet op m'n boerenverstand moet doen, maar adhv bepaalde saaie regeltjes die je kunt vinden in saaie dikke boeken.. bah!
ik denk dat ik bij DMD veel meer vrijheid zal hebben wat dat betreft, nog buiten het feit dat het zowiezo een heel andere opleiding is die mij (nu) veel meer trekt dan toen ik eerst moest kiezen.
ik houd gewoon erg van mooie dingen maken op de computer (al kom ik er vaak niet echt aan toe.. :/ ) en vooral, praktisch bezig zijn! natuurlijk is theorie belangrijk, en het is ook best leuk. Maar tot op zekere hoogte.. ik ben een doe-mens, geen leertype.

edit: wat bedoel je met smart-ass uithangen... bijdehand zijn, of het 'beter weten', of juist overdreven grappig proberen te zijn..? k kan het voor mezelf allemaal wel een btje onder smart-ass scharen eigenlijk... nja, k ben zowiezo niet echt zo'n type :)

@db, ook tnx :)

[ Voor 14% gewijzigd door Punksmurf op 22-01-2004 21:03 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
Met smartass bedoel ik dat je niet op Rene in moet gaan. Wanneeer hij vraagt aan jnou waarom heb je dit gedaan, en jij antwoord zus en zo. Waarop hij reageert van dat is onzin, ga er dan niet als een bezetene tegenin. Snap je een beetje wat ik bedoel? Hij ziet jou als iemand die nog niet eens op de opleiding zit, terwijl hij als zolang in het vak zit. Hij zit dus niet op iemand te wachten die hem wel even zal uitleggen hoe het moet (en geloof me, er zitten veel mensen bij die dit doen).

Over die kleuren, dat was een voorbeeld. Hij zal vast niet teveel gaan vragen over je toelating. Overigens is de redenering die je noemt bullshit, omdat het bij het gevoel past die je hebt bij het product. Wat voor gevoel bedoel je? en waarom gebruik je geen blauw, die kleur vind ik namelijk bij het onderwerp passen. Snap je wat ik bedoel. Als je geen betere redenering hebt, dan kan je beter zeggen dat je dat wilt gaan leren, maar ga geen zwamverhaal houden.

Maar waarschijnlijk ga ik je nu veels te nerveus maken, zie het gesprek als lekker relaxed. Rene is echt een goede kerel en je zal echt veel van hem gaan leren. Conceptueel is hij echt geniaal.

succes, en laat ons zeker weten hoe het is gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
FlashAddict schreef op 22 januari 2004 @ 21:21:
Met smartass bedoel ik dat je niet op Rene in moet gaan. Wanneeer hij vraagt aan jnou waarom heb je dit gedaan, en jij antwoord zus en zo. Waarop hij reageert van dat is onzin, ga er dan niet als een bezetene tegenin. Snap je een beetje wat ik bedoel? Hij ziet jou als iemand die nog niet eens op de opleiding zit, terwijl hij als zolang in het vak zit. Hij zit dus niet op iemand te wachten die hem wel even zal uitleggen hoe het moet (en geloof me, er zitten veel mensen bij die dit doen).
ah okej, k snap wat je bedoeld! thanks :D
Over die kleuren, dat was een voorbeeld. Hij zal vast niet teveel gaan vragen over je toelating. Overigens is de redenering die je noemt bullshit, omdat het bij het gevoel past die je hebt bij het product. Wat voor gevoel bedoel je? en waarom gebruik je geen blauw, die kleur vind ik namelijk bij het onderwerp passen. Snap je wat ik bedoel. Als je geen betere redenering hebt, dan kan je beter zeggen dat je dat wilt gaan leren, maar ga geen zwamverhaal houden.
ik snap dat het een voorbeeld van je is, er zijn nog 100 zulke dingen te noemen natuurlijk. ik vind dat geen bullshit, want (voor mij) passen die kleuren erbij. maar hard onderbouwen kan ik dat niet nee. kleuren die ergens bijpassen blijft imho zowiezo erg persoonlijk, bij bier heb ik vast een ander gevoel dan jij.
maar goed, dti gaat offtopic, ik zal me hierin koest houden de 6e ;)
Maar waarschijnlijk ga ik je nu veels te nerveus maken, zie het gesprek als lekker relaxed. Rene is echt een goede kerel en je zal echt veel van hem gaan leren. Conceptueel is hij echt geniaal.

succes, en laat ons zeker weten hoe het is gegaan
k heb die gast al eens aan de telefoon gehad, hij lijkt me idd wel okej. huub duysens ook, en die heb ik op de open dag ook gezien tijdens de presentatie (daar toen niet gesproken) maar dat lijkt me ook een geschikt persoon.

en ik zal zowiezo wel wat nerveus zijn. ik ben gelukkig niet meer zo onzeker als een paar jaar geleden :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49877

ja hallo,

dus jij bent dat gozertje wat met mij binnenkort een toelatingsgesprek zal hebben.
Nou bereid je maar goed voor knul want ik mag je nu al niet.

Kom maar niet, dat scheelt jouw een hoop tijd en mij een hoop ellende.

Rene Lansink.

doet eens normaal zeg.... (crisp)

[ Voor 13% gewijzigd door crisp op 24-01-2004 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
jij denkt zeker dat je grappig bent?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

Anoniem: 49877 schreef op 22 januari 2004 @ 21:31:
ja hallo,

dus jij bent dat gozertje wat met mij binnenkort een toelatingsgesprek zal hebben.
Nou bereid je maar goed voor knul want ik mag je nu al niet.

Kom maar niet, dat scheelt jouw een hoop tijd en mij een hoop ellende.

Rene Lansink.
Kun je nog zieliger reageren?

Punksmurf succes ermee

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 25735 op 22-01-2004 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
[b][message=19806564,noline]PeterCox schreef wat
ik was 1e jaars ID-er toen e-mail nog best nieuw was. en er zat dus een gozer bij mij in de klas die tijdens z'n toelatingsprocedure een emailtje met een soortgelijk berichtje had ontvangen dat zogenaamd van de ID tutor was. bleek een misselijk geintje te zijn van een goede vriend van me al een jaartje eerder met ID was begonnen. die gast heeft flink op z'n lazer gehad: bleek dat die jongen zo ontroostbaar verdrietig was geworden dat z'n moeder de school opgebeld had...

maar succes met je toelating!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
offtopic:
doeds.hku.nl, volgens mij heb ik die website weleens bekeken :D hij is nu overigens offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Genoil schreef op 22 januari 2004 @ 23:02:
[...]

ik was 1e jaars ID-er toen e-mail nog best nieuw was.
dat was zo zeg maar 1971.. bestond die opleiding toen al? :P
en er zat dus een gozer bij mij in de klas die tijdens z'n toelatingsprocedure een emailtje met een soortgelijk berichtje had ontvangen dat zogenaamd van de ID tutor was. bleek een misselijk geintje te zijn van een goede vriend van me al een jaartje eerder met ID was begonnen. die gast heeft flink op z'n lazer gehad: bleek dat die jongen zo ontroostbaar verdrietig was geworden dat z'n moeder de school opgebeld had...

maar succes met je toelating!
wel aardige anekdote, sneu voor die gast wel. vast wel weer goed gekomen hoop ik? :)
bedankt voor de succeswensen!

maar.. zijn er nou echt geen collega-aspiranten hier??? *snuv*

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
FlashAddict schreef op 22 januari 2004 @ 23:24:
offtopic:
doeds.hku.nl, volgens mij heb ik die website weleens bekeken :D hij is nu overigens offline.
offtopic:
hehehe doeds...kansloze poging om een 3d game te maken maar wel veel lol gehad :) . op www.doeds.com staat nog wel een snapshot van de site. en ik zie dat een doed de sourcecode online heft gezet...goh 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

FlashAddict schreef op 22 januari 2004 @ 21:21:
Met smartass bedoel ik dat je niet op Rene in moet gaan. Wanneeer hij vraagt aan jnou waarom heb je dit gedaan, en jij antwoord zus en zo. Waarop hij reageert van dat is onzin, ga er dan niet als een bezetene tegenin. Snap je een beetje wat ik bedoel? Hij ziet jou als iemand die nog niet eens op de opleiding zit, terwijl hij als zolang in het vak zit. Hij zit dus niet op iemand te wachten die hem wel even zal uitleggen hoe het moet (en geloof me, er zitten veel mensen bij die dit doen)
Klinkt nogal als een 'narrow minded' persoon, is deze meneer echt zo of is dat een beetje gechargeerd? Lijkt me namelijk redelijk stug, kzou toch wat meer verwachten van een hoofd van de opleiding? :)

"You're only as good, as what you did last week."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31231

Dark Blue schreef op 22 januari 2004 @ 20:52:
Ik wens je alvast succes :Y)

Ik zit over een paar maandjes weer bij de toelatingsronde van de HKA... gewoon dit jaar weer eens een gokje wagen.
offtopic:
grafische ontwerpen i guess...
best leuke opleiding hoor :*)

Moet je dit jaar ook weer een soort dagboek maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Sorry hoor, maar dat vind ik dus nergens op slaan.
Als iemand je niet mag , mag je niet door? of krijg je het moeilijk. |:(
Ja lekker objectief is ie dan. Bah wat een .................... ik vind dat uber uber triest dan. :r :r .

Of is dat al normaal tegenwoordig met scholen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-01 19:35
-Skyhawk- schreef op 23 januari 2004 @ 20:19:
Sorry hoor, maar dat vind ik dus nergens op slaan.
Als iemand je niet mag , mag je niet door? of krijg je het moeilijk. |:(
Ja lekker objectief is ie dan. Bah wat een .................... ik vind dat uber uber triest dan. :r :r .

Of is dat al normaal tegenwoordig met scholen? 8)7
bij scholen met opleidingen die iedereen wil doen misschien :)

Ik heb ook getwijfeld aan deze opleiding (en ga hem misschien alsnog doen), maar eerst elektrotechniek afmaken, dan zie ik wel verder (ik zit ook nog te denken aan sterrenkunde op de uni :P)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
k heb er nog niet zo'n eng beeld van hoor naja ik zie het wel :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
Volgens mij heb ik al een goed beeld geschetst van hoe de man. Tuurlijk staat hij open voor geweldige ideeen. Wat ik zeg is dat hij snel doorheeft wanneer iemand uit zijn nek gaat lullen om een "zinnig" argument te bedenken. En deze mensen blijven dan stug volhouden bij deze onnozele redenatie. Hier heeft hij echt geen zin aan, en dan heb je nog de echte betweters die met dingen komen die allang zijn gehoord en hem wel even vertellen dat hij zijn vak niet goed doet. Rene is echt een geniale kerel, en zeker niet narrow-minded, integendeel, anders zou hij niet de hoofd van de opleiding zijn, en ook veel lessen geven, plus laatste jaars begeleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:24

alienfruit

the alien you never expected

Oh, dit gaat dan nog leuk worden :):)
Ik heb inmiddels 6jaar een grafische opleiding achter de rug, dus ik vind dat ik er ook wel wat van af weet... Krijg je hem ook bij digital video design of interaction design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
Nee, volgens mij heeft iedereen een verkeerd beeld van Rene, wat deels ook komt door mij misschien. Rene is echt een geschikte kerel, en echt een geniaal persoon! Ga het nu niet zien als een uitdaging om hem eruit te lullen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ik kijk wel uit! :)

maar toen ik m aan de telefoon hoorde leek hij me best aardig, ondanks het feit dat ik rare vragen ging stellen (ik _moest_ van mijn pa vragen of ik vrijstellingen kon krijgen na mijn opleiding hbo bedrijfskunde 8)7 anders wilde hij verder niet in discussie over enige bijdrage van hun kant... nja, nadat hij een aantal x gezeurd had, heb ik hem toch maar gebeld.. uiteraard zijn er geen vrijstellingen mogelijk, k had niet anders verwacht maarja...)

[ Voor 93% gewijzigd door Punksmurf op 23-01-2004 22:20 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:40

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

alienfruit schreef op 23 januari 2004 @ 21:11:
Oh, dit gaat dan nog leuk worden :):)
Ik heb inmiddels 6jaar een grafische opleiding achter de rug, dus ik vind dat ik er ook wel wat van af weet...
Ik denk dat FlashAddict exact doelt op dit soort uitspraken,
met alle respect, maar daar beweren dat je 6 jaar al een opleiding gedaan hebt, dan krijg je één antwoord terug: "wat heb jij in die 6 jaar dan uitgeluisd dat je nu nog steeds 4 jaar extra moet doorleren, wat verwacht je dan in godsnaam nog verder te leren op deze opleiding?" (en met het antwoord: 'het gaat me enkel om het diploma', dan lig je dr meteen uit')

Zo'n gesprek is erop gericht om uit te vinden wat de meest capabele mensen zijn, het beste is dus om zo goed mogelijk te laten zien wat je _echt_ bent en kunt: als je goed bent zullen ze je ook eruitpikken.

mensen die echter 'eromheen' lullen kunnen ergernis opwekken, die maken zelf de beoordeling lastiger, meestal wordt het dan al snel een bepaald clichébeeld, van hoe 17-19-jarigen kunstacademici zien (en dat is geen juist beeld over het algemeen; overdreven creatief en vaag gezwets)

Ga ook zeker niet je eigen werk relativeren, zeggen dat '...het nog niet helemaal zo is zoals je eigenlijk wilt...' of zelf opnoemen wat er fout aan is. Dingen zeggen als: '... maar daar weet ik nog niet genoeg vanaf ...', '... het is nog niet helemaal af hoor ...'.
Niet al je werk hoeft direct een professionele kwaliteit te hebben, waar de beoordelers het eerst naar kijken is de 'visie' die erachter steekt, of iemand in aanleg bewust en gericht bezig is ermee.

als ze vragen naar je achtergronden bij een bepaald werk, ga niet enkel in op zaken als gevoelens, emoties en gedachten achter het werk, maar vertel ook over je werkwijze, leg uit hoe je aan de slag gaat, de afwegingen die je maakt tijdens een klus, op welke gronden je beslissingen neemt

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

:P Ik wil graag doorstuderen omdat ik nog geen zin heb om te gaan werken ;)
Verder neem ik wel aan dat ik aangenomen wordt, anders zou ik ook al niet aangenomen zijn bij de design acedemy én filmacademie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
alienfruit schreef op 24 januari 2004 @ 05:48:
Verder neem ik wel aan dat ik aangenomen wordt, anders zou ik ook al niet aangenomen zijn bij de design acedemy én filmacademie ;)
offtopic:
patser

[ Voor 76% gewijzigd door FlashAddict op 24-01-2004 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

alienfruit schreef op 24 januari 2004 @ 05:48:
"...Ik geloof dat dit een erg informatief gesprek was, en we zullen onze conclusie hieruit wel kunnen trekken, de uitslag van dit toelatingsgesprek zal per post worden opgestuurd.
Ik wens U een een prettige terugreis..."

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 18:05
Mja eventueel kan je het ook nog op de studenten die erbij zitten gooien, die hebben natuurlijk ook wat te zeggen na het gesprek ;)

Trouwens iedereen is tof bij DMD :P

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
RM-rf schreef op 23 januari 2004 @ 22:38:
...
meestal wordt het dan al snel een bepaald clichébeeld, van hoe 17-19-jarigen kunstacademici zien (en dat is geen juist beeld over het algemeen; overdreven creatief en vaag gezwets)
Ligt er natuurlijk aan welke. Een vriend van mij heeft een half jaar kunstacademie Den Bosch gedaan en dat is echt een wereld van verschil met de faculteit KMT aan de HKU. In Den Bosch is het wél vaag creatief autonoom gezwets. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66118

hier wil ik dan ook nog wel even over mee kletsen..

ik heb voor dit jaar toelating gedaan ( de start van dit schooljaar) en kwam vervolgens ook door de eerste ronde heen. Vervolgens kom ik netjes op gesprek ( toevallig in pak, omdat ik voor dat gesprek een eindexamenopdracht moest presenteren) wordt ik ten eerste al aangekeken alsof ik een directeur kwam opzoeken... Bij binnenkomst bij het gesprek maar even gemeld dat het niet ter overdrijven was, maar vanwege die examen opdracht.. kreeg niet echt de indruk dat ik gelooft werd, maar goed..

gesprek begint, en de beste man begint te praten ( weet niet of het dezelfde persoon is maar er waren iig nog 1 docent en 2 studenten bij) over mijn ingeleverde opdracht. Ik had het volgens hem niet goed begrepen en niet goed uitgevoerd ( nou, kan je 1 ding zeggen.. dan vraag je je dus af waarom je mocht komen..). Ik laat hem mijn werk zien, en ze stellen wat vragen over waarom ik sommige kleuren gebruik, waarom ik voor bepaalde vormgeving kies en ga zo maar door..

zenuwachtig als je bent, wil je geen domme opmerkingen maken, en weet je niet altijd wat te antwoorden. Bleken zij voornamelijk nogal komisch te vinden aan hun gezichten te zien. Mijn werk sprak voor zich, en mijn meningen erover ook. Maar als je daar bijna uitgelachen wordt, omdat je jezelf niet goed kan verwoorden, ja sorry.. maar f*** you! :(

ik ben niet aangenomen ( kreeg 2 dagen later meteen de uitslag) en ben voor mijn eigen mening nog steeds blij dat k niet aangenomen ben.. k mocht die man al niet vanaf het moment dat ie zelf de smart-ass uithing.. respect kun je krijgen van me, maar niet door te denken dat je iedereen af kunt kraken, omdat jij al zolang in de business zit... iedereen heeft recht op een eerlijke kans })

heerlijk, die frustratie wegwerken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ojé ojé

morgen is de grote dag... bijna al t werk verzameld dat ik meenemen wil, de route geplanned..

phew...

*zenuwachtig is
:P

naja, overleef t wel :D

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
heh ik was daar gisteren nog (voor zaken :P), het zithoekje bij de recptie zat idd vol met zenuwachtige mensen. sprak daar ook nog de dmd-tutor (Ben), da's best een relaxte gast. rene lansink zag ik ook nog maar die ken ik verder niet zo goed...

ohja en succes!

[ Voor 6% gewijzigd door Genoil op 05-02-2004 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ws voor een andere opleiding dan, want deze datum stond al vast toen ze de opdrachten verstuurden

of iig, dat dacht ik ;)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

wacht even, we hebben het over rene die ik in Stuttgard samen met Roel stomdronken uit uhm... wat problemen heb weten te houden :X

Ook rene is ook maar een mens ;)

Is gewoon een fijne vent en heeft (net als ik trouwens) een teringhekel aan 'eromheenlullen' en autonoom gezwets. Gewoon vertellen wat je vind en eerlijk zijn en ja, hard werken en je best doen dan kom je het verst. Niet jezelf onnodig verdigen als het gewoon goed is, en niet onnodige dingen erin stoppen als het niet echt goed is (moet je ook kunnen toegeven).

Iedereen die nog moet; onwijs veel succes met toelatingen, ik voel mijn eigen knietjes nu nog steeds een beetje.

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
hehe ach, ik kom er niet omdat ik zo goed ben toch? ik kom er om te leren...
hopelijk ben ik wel goed genoeg om toegelaten te worden, maar dat denk ik wel (anders probeerde ik het niet eens hé...)

maar dat denken die mensen die aan idols meedoen ook :)

bedankt voor je bijdrage. je ontwerp is zeker goed, maar je ziet er gewoon niet uit. ik zou je aanraden om daar wat aan te doen, en het volgend jaar nog een keer te proberen. succes!

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Punksmurf schreef op 05 februari 2004 @ 20:23:
ws voor een andere opleiding dan, want deze datum stond al vast toen ze de opdrachten verstuurden

of iig, dat dacht ik ;)
nee was voor dmd, ze laten echt niet iedereen op 1 dag komen :)
(tenminste d'r was een (overigens :9~ ) dmd studente die ik sprak, en die zei dat ze daar bij moest zitten...

[ Voor 18% gewijzigd door Genoil op 05-02-2004 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ik vond het al zo weinig (6 man)
maar de datum van het gesprek (6 feb) stond al op de eerste brief die ik kreeg, ik ging er vanuit dat die naar iedereen was gestuurd maar blijkbaar is dat niet zo ;)

vraag me af hoeveel mensen er dan in totaal zijn uitgenodig voor de eerste ronde..

mensen die al zijn geweest.. laat wat van je horen :) (en zijn roep verstilde in de leegte... :P )

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105085

Ik ben eerstejaars DMD.. bevalt heel goed. :) Toelatingsgesprek is me eerlijk gezegd heel goed afgegaan terwijl ik superstil en nerveus was, ik had zo'n trilstemmetje en direct na het gesprek moest ik gewoon huilen van de spanning.. bij mij zaten René Lansink (inderdaad iemand tegenover wie je je wel moet bewijzen), Henk Fakkeldij (supervent!), en twee studenten. O en tutor Ben is inderdaad een hele toffe peer haha.

Wie moet er morgen toevallig? Dan zit namelijk een vriendin van mij, Sanneke, in de commissie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ik moet morgen iig dus ;)

weet ik nu iig dat ik een soort van via via verre bekende onbekende tegenkom :P
grappig idee :)

bedankt voor de succeswensen van jullie, ik ga nu een tukje doen :)
sanneke, rene en de andere dmd-people.... tot morgen! :D

ben morgenavond niet thuis, maar zal van het weekend wel even melden hoe het gegaan is.. :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105085

o en als het goed is zijn de andere commissieleden Henk Fakkeldij (toffe leraar!) en 2ejaars Martijn.

hoop dat het goed gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:28
hmm hku wilde ik misschien ook nog een vervolgstudie doen
weet niet of mijn niveau goed genoeg is
portfolio onder constructie: www.eh79.com

gaat mij dus meer om grafisch design

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-06 08:33

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Haha,

Ik heb niets met design te maken, ik zat gewoon lekker alle threads op Tweakers te lezen omdat ik me op mn werk zo stierlijk verveel. Maar na het lezen van de hele thread ben ik wel superbenieuwd hoe het afloopt! Succes :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Phusebox schreef op 06 februari 2004 @ 15:25:
hmm hku wilde ik misschien ook nog een vervolgstudie doen
weet niet of mijn niveau goed genoeg is
portfolio onder constructie: www.eh79.com

gaat mij dus meer om grafisch design
Ik weet niet precies welke opleiding je zou willen doen, maar ik denk dat je wel voldoende niveau in huis hebt. Mits je motivatie ook goed is en je ook conceptueel goed bent, komt jij er volgens mij wel op.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

In afwachting... Ik hoop dat onze TS het er goed vanaf brengt :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ik geloof dat ik conceptueel iets te weinig verteld heb... en toen ik naar buiten liep had ik natuurlijk weer 100 dingen die ik nog had moeten vertellen
gesprek duurde maar een kwartier..., maar het was niet vervelend ofzo
maar k heb niet echt goede hoop.. :$
nou... afwachten maar...
ik zou anders ook niet weten wat ik zou moeten... iets bedrijfskundigs worden (das mijn huidige opleiding).. bah! :(

hopelijk komt het (positieve?) antwoord snel :/

en nu ga ik tukkie doen.. bye!

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ow en er was idd een meisje sanneke, en een toffe gozer (cool kapsel had ie :) ) en dan een behoorlijk kale leraar, jonge man nog.. wel aardig maar hij stelde vervelende vragen :P
mss kan EvelienPevelien nog ff een goed woordje voor me doen bij Sanneke? :P *pretty pretty please with sugar on top?*

waar ik nog het meest van baal is dat ik me de imho leuke concepten die ik had pas herinnerde toen ik al buiten stond :( klote is dat... :/

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
*FEEST*

zowaar ben ik toch door.. ondanks het negatieve gevoel!

moet wel op grafisch vlak hard werken.. naja.. geen probleem toch?
m'n waarderingen zijn allemaal vrij laag als ik t zo zie, dus t valt me echt mee dat ze me nog willen hebben daar.. maar soit

weet er iemand nog een betaalbare kamer in hilversum? :P

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Punksmurf schreef op 11 februari 2004 @ 16:54:
*FEEST*

moet wel op grafisch vlak hard werken.. naja.. geen probleem toch?
m'n waarderingen zijn allemaal vrij laag als ik t zo zie, dus t valt me echt mee dat ze me nog willen hebben daar.. maar soit

weet er iemand nog een betaalbare kamer in hilversum? :P
Gefeliciteerd! Ze nemen daar natuurlijk graag mensen aan die heel goed zijn, maar het is veel belangrijker voor ze dat ze je wat kunnen leren. Ze hebben in het verleden ook wel mensen afgewezen die zo goed waren dat ze zich afvroegen wat die mensen uberhaupt bij die aanmelding kwamen doen...

Hilversum? Heb er 5 jaar gewoond, was blij daar uiteindelijk weg te zijn. Ik raad je aan toch maar meteen in Utrecht of Amsterdam te gaan wonen, scheelt je weer een verhuizing :). En zoveel duurder zijn die steden niet dan H'sum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Punksmurf schreef op 11 februari 2004 @ 16:54:
*FEEST*

gefeliciteerd :)

overigens komt zo'n toelating wel vaker een beetje negativistisch over, dat is een vorm om de persoon ook een beetje uit te testen, hoe sterk hij is in zijn overtuiging, en hem juist te dwingen ter zake te komen.

je hebt waarschijnlijk de juiste keuze gemaakt door je niet te laten uitlokken dan teveel 'eromheen' te lullen, maar wel te pogen je werk uit te leggen.

Iig veel plezier het komende jaar met je studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
tnx @ felicitaties, das altijd leuk :)
Genoil schreef op 11 februari 2004 @ 17:41:
[...]

Hilversum? Heb er 5 jaar gewoond, was blij daar uiteindelijk weg te zijn. Ik raad je aan toch maar meteen in Utrecht of Amsterdam te gaan wonen, scheelt je weer een verhuizing :). En zoveel duurder zijn die steden niet dan H'sum...
wat ik zo gauw zag is utrecht over t algemeen goedkoper, maar ik heb nog niet goed gezocht. probleem is wel, ga ik naar utrecht, dan zit ik nu eenmaal met reiskosten.. als niet thuiswonende krijg je geen ov-kaart voor doordeweek... zit ik alsnog in de trein en kost het nog geld ook...

wat is er zo erg aan om in hilversum te wonen?

slechter als het gat waar ik nu woon kan toch niet :P

[ Voor 5% gewijzigd door Punksmurf op 11-02-2004 17:52 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Punksmurf schreef op 11 februari 2004 @ 17:52:
wat is er zo erg aan om in hilversum te wonen?
Hmnja tis niet zo erg hoor, ik heb er immers 5 jaar gewoond :) (en vanuit m'n laatste woning kon ik elke dag naar Femme zwaaien als ie weer eens langs kwam sloffen - maar hij zwaaide nooit terug :P). Was eigenlijk best cool, maar dat kwam omdat er van ons jaar relatief veel mensen in H'sum woonden. Met die nieuwe OV zal dat misschien nog wel beter zijn. Tijdens en na de studie was er wel een gestage exodus van mensen uit H'sum, ik geloof dat er slechts 1tje echt is blijven hangen in klauwen van H'sum...

Hilversum zelf is best een ok groot dorp, maar heeft door z'n ligging tussen A'dam en Utrecht niet wat steden van het zelfde formaat "in de provincie" hebben. Maarja ik dan ook nooit echt een serieuze poging gedaan van h'sum "mijn woonplaats" te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 21:14
Genoil schreef op 11 februari 2004 @ 17:41:Hilversum? Heb er 5 jaar gewoond, was blij daar uiteindelijk weg te zijn. Ik raad je aan toch maar meteen in Utrecht of Amsterdam te gaan wonen, scheelt je weer een verhuizing :). En zoveel duurder zijn die steden niet dan H'sum...
Ben pcies dezelfde mening toegedaan. Ben in Hilversum gaan wonen vanwege de studie DMD die ik in '99 ben begonnen, maar als ik het over kon doen: never nooit niet meer (zowel in Hsum wonen als de studie :P ). Niet voor niks beginnen de lessen pas om 10:00, om iedereen de gelegenheid te geven op z'n gemak uit Amsterdam of Utrecht te komen boemelen.

Hilversum is een saaie sufstad waar vrijwel niks te beleven is en waar iedereen de godganse dag bezig is met zijn imago. Daar tegenover staan een alternatieve scene die zich zo krachtig tegen dat neppe gedoe aan het afzetten is dat het helemaal over the hill is.

Wil je gewoon relaxed wonen en wat te doen hebben, ga dan naar A'dam of Utrecht. De kamers zijn in Hilversum bovendien nauwelijks tot niet goedkoper.

Wat de toelating betreft, een van de opdrachten was om twee recensies te schrijven van sites (de volkskrant en cnn, toendertijd). Ik had die in plaats van een standaard-vorm in een column-stijl gegoten en dat alleen al bleken ze zo origineel en fantastisch te vinden dat de rest er al helemaal niet meer toe deed.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• FlashAddict
Grappig, dan ben je vorig jaar afgestudeerd of niet? Zat je net een jaartje voor mij. Alle lessen beginnen net als al eerder is vermeld om 10h of later. Die tijd is zelfs zo mooi dat ik voor 4 jaar terug had besloten om thuis te blijven wonen en elke keer heen en weer te gaan reizen. Ik woon dus nu nog steeds in Groningen, en moet op een schooldag 4 uur reizen om er te komen :) Toch vind ik het erg de moeite waard.

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Ik zit nu op het GLE en volg de richting Multimedia Vormgeven. Erg leuk allemaal alleen is het een MBO opleiding. Niks mis mee verder maar ik zou het toch graag iets hogerop zoeken.
Zo kwam ik twee jaar geleden bij de HKU terecht. Game Design en Development. Ik houd erg veel van 3D'en en vormgeven.
Nu zit ik nog in het 3e jaar maar volgend jaar studeer ik af en dan moet ik toch al een keuze gemaakt hebben wat ik hierna wil gaan doen.
Dan ben ik inmiddels 20 jaar en dat vind ik echt nog te jong om fulltime ergens aan de slag te gaan. (als webdesigner bijv.)
Game design aan de HKU lijkt me echt zwaar te gek! (ik geloof dat oogst daar op zit ?)
En nu vraag ik me af wat nou precies die toelatingsopdrachten voor deze opleiding zijn?

nikszolekkeralss.exe

• Anders
FlashAddict schreef op 12 februari 2004 @ 09:26:
Grappig, dan ben je vorig jaar afgestudeerd of niet? Zat je net een jaartje voor mij. Alle lessen beginnen net als al eerder is vermeld om 10h of later. Die tijd is zelfs zo mooi dat ik voor 4 jaar terug had besloten om thuis te blijven wonen en elke keer heen en weer te gaan reizen. Ik woon dus nu nog steeds in Groningen, en moet op een schooldag 4 uur reizen om er te komen :) Toch vind ik het erg de moeite waard.
Nee, ik ben er na 2/3 jaar mee gestopt. Reden daarvan heb ik beschreven in het topic van Lotte (genoemd in post van topicstarter) :).

Wel doet mijn huisgenote DMD dacht ik (of ID), maar die is weer twee jaar na mij begonnen.

Anoniem: 104720

Hi !

Ik ben nog één van de weinige ID-chicks die nu op de Hku rondhuppelt.. en ik moet zeggen dat het echt een super leuke school is. (Alleen weinig feesjes, maar die gaan we dan zelf maar organiseren)
Het is heel tof dat de Hku open staat voor eigen opdrachten die je combineert met school voor ISA punten, verder hebben ze een projectenbureau waar ze vaak studenten voor zoeken. In een aantal opzichten lijkt DMD wel op ID, alleen gaat ID wat dieper op concepten in en staat de gebruiker centraal. Ik krijg ook vakken zoals psychologie en ergonomie, wat ik erg interessant vind.
Tja, en wat ze ook zeggen over docenten, uiteindelijk doe je het toch voor jezelf en als jij maar laat zien dat je graag wilt en je best doet, dan komt het allemaal goed!!! (en dat geld ook voor je toelating, ze zoeken niet altijd de beste, maar ook iemand die bij de opleiding pas en nog wat wil leren)

suc6 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Anoniem: 104720 schreef op 12 februari 2004 @ 22:06:
Tja, en wat ze ook zeggen over docenten
suc6 !
wie zitten daar nou nog qua leraren dan?
- antoine vd beemt? B)
- jacqueline de jong?
- david garcia? :Z
- dop terlingen? O+ ;)
- ruud lanfermeijer? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53174

Genoil schreef op 13 februari 2004 @ 09:42:
[...]

wie zitten daar nou nog qua leraren dan?
- antoine vd beemt? B)
- jacqueline de jong?
- david garcia? :Z
- dop terlingen? O+ ;)
- ruud lanfermeijer? 8)7
zie: http://www.hku.nl/usa/fac/fac-nl/kmt/kmt_docenten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
Anoniem: 104720 schreef op 12 februari 2004 @ 22:06:
Hi !

Ik ben nog één van de weinige ID-chicks die nu op de Hku rondhuppelt.. en ik moet zeggen dat het echt een super leuke school is. (Alleen weinig feesjes, maar die gaan we dan zelf maar organiseren)
Het is heel tof dat de Hku open staat voor eigen opdrachten die je combineert met school voor ISA punten, verder hebben ze een projectenbureau waar ze vaak studenten voor zoeken. In een aantal opzichten lijkt DMD wel op ID, alleen gaat ID wat dieper op concepten in en staat de gebruiker centraal. Ik krijg ook vakken zoals psychologie en ergonomie, wat ik erg interessant vind.
Tja, en wat ze ook zeggen over docenten, uiteindelijk doe je het toch voor jezelf en als jij maar laat zien dat je graag wilt en je best doet, dan komt het allemaal goed!!! (en dat geld ook voor je toelating, ze zoeken niet altijd de beste, maar ook iemand die bij de opleiding pas en nog wat wil leren)

suc6 !
Daar ben ik het niet mee eens, DMD is juist de richting waar de focus puur op het concept ligt. ID daarentegen houd zich meer bezig met de rol van de gebruiker, hoe reageert de gebruiker wanneer ik het knopje daar zet etc. Ik merk het ook in het EMMA jaar, nu we met IDérs samenwerken zie je snel dat zij qua concept al snel afhaken. MEt het groepsproject hebben we 2 a 3 maand zitten lullen over het concept, en zitten schetsen (in praktijk is dat natuurlijk te lang, maar op het HKU kan het, dus waaro zou je dat niet doen). De DMD'ers vonden dit erg leuk, terwijl andere studenten het nut er niet van inzagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
Kijk nou, Hans Wolters... Zit ik er niet meer, zit hij er :)

Ik zie Eddy Boeve er niet tussenstaan, heeft iemand hier wel eens les van hem gehad? Ik ken hem persoonlijk (goeie vent) maar ben heel benieuwd hoe ie als docent is.

En mijn absolute topper staat er niet meer tussen (Aafke) maar ja, je kunt niet alles hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Gefeliciteerd!!! Maak er wat van :D echte talenten halen het tot aan de eindstreep, je startbewijs heb je al... :D \o/ \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ik heb er wel vertrouwen in :)
so here i go ;)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
Jammer dat ik je nu net misloop! In ieder geval veel succes, vooral het eerste jaar zal je het nodig hebben ;) Niet omdat de studie verschirkkelijk moeilijk is, maar meer omdat de school enorm rommelig is en jehet eerste jaar niet weet wat je allemaal overkomt :) Maar even doorbijten en je gaat echt een super tijd tegemoet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
Gister een gesrpek gehad met John Hennequin van het HKU ( rechterhand van Rene ), hij vertelde dat het aantal aanmeldingen voor aankomend jaar erg laag is ( 6 in totaal :)), dus wanneer je je ingaat schrijven ben je verzekerd dat je door de toelating komt ;)

ssssssssst, tegen niemand zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
FlashAddict schreef op 11 maart 2004 @ 13:38:
Gister een gesrpek gehad met John Hennequin van het HKU ( rechterhand van Rene ), hij vertelde dat het aantal aanmeldingen voor aankomend jaar erg laag is ( 6 in totaal :)), dus wanneer je je ingaat schrijven ben je verzekerd dat je door de toelating komt ;)

ssssssssst, tegen niemand zeggen :)
oef. da's niet best voor de KMT! misschien moeten ze id + dmd + gdd maar weer bij elkaar gooien zoals vroeger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
zo... nou dan weet ik ook weer waarom ik door de toelatingsrondes kwam...
had gehoopt dat t iets meer kwam omdat ze vertrouwen in me hadden..

nja, k vertrouw iig op mezelf ;)

a.s. vrijdag heb ik m'n verdediging, dat wordt dus spannend
al een leuke woonruimte op t oog, dus als ik afgestudeerd ben er serieus naar gaan kijken

wordt nog spannend :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17618

veel plezier..
als je wordt toegelaten: denk eraan jezelf ook buiten de opleiding te vormen
en zowiezo niet bij je ouders te blijven wonen.
houd je eigen interesses in de gaten.. dan komt het wel goed.

als je niet wordt toegelaten:
je mist niks
ga ergens naar de rietveld of den haag of eindhoven..
ergens waar je rond kan spelen met materialen en ideeen en waar je niet gelijk aan die computer wordt geplakt. computers is iiets waar je altijd nog voor kan kiezen en voor het technisch onderwijs hoef je niet naar dmd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ben al toegelaten, zie hierboven :)

met m'n verdediging bedoelde ik die voor m'n huidige opleiding :P

maar tnx voor je adviezen :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Nu vraag ik me af, wat is de insteek van de HKU, wordt je op deze opleiding ( KMT / ID / DMD ) nu eigenlijk opgeleid tot kunstenaar? Er lopen hier volgens mij namelijk een paar mensen rond, die ook de HKU hebben gedaan ( weliswaar al een aantal jaar geleden ) maar die nu niet echt geschoold zijn tot kunstenaar....just curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Tja, en wat is een kunstenaar?

Op de faculteit Kunst, Media en Technologie (KMT) ga je niet met verf aan de slag. Misschien nog wel voor een concept oid, maar niet als eindproduct. Bij DMD bijvoorbeeld leer je ontwerpen voor nieuwe media, en dat zijn geen doeken met olieverf ;)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
oh,when? schreef op 10 juni 2004 @ 11:21:
...opgeleid tot kunstenaar...
...geschoold zijn tot kunstenaar...
:?

..maar ok ik snap wel wat je bedoelt. in mijn ID-jaren ('96 -'00) was er zeker in het begin nog erg veel ruimte voor autonoom werk. Ik snap de opmerking van Lotte daarom ook niet echt (dat je achter een computer vastgeplakt wordt?). Wij waren haast net zo vaak aan het timmeren en solderen aan fysieke interfaces dan dat we de interfaces ervoor bouwden (nouja da's overdreven maar wel veel :P).

later in de opleiding (en ik meen nu door de hele opleiding heen) is er toch wel een sterke focus op een toekomst in het bedrijfsleven. ik ken maar 2 ex-klasgenoten die puur autonoom zijn gebleven. maar dat maakt het imho niet "minder een kunstacademie"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17618

Genoil schreef op 10 juni 2004 @ 12:08:
[...]

:?

..maar ok ik snap wel wat je bedoelt. in mijn ID-jaren ('96 -'00) was er zeker in het begin nog erg veel ruimte voor autonoom werk. Ik snap de opmerking van Lotte daarom ook niet echt (dat je achter een computer vastgeplakt wordt?). Wij waren haast net zo vaak aan het timmeren en solderen aan fysieke interfaces dan dat we de interfaces ervoor bouwden (nouja da's overdreven maar wel veel :P).
.
DMD zit stukken meer achter computers dan dat er autonoom getimmert wordt

en oh when inderdaad word je niet opgeleid tot "kunstenaar"
bij mijn toelating werd zelfs gevraagd "waarom ga je niet naar een kunstacademie" . De opleiding heeft zelf een beetje een identiteitscrisis omdat ze half techniek gesubsidieerd wordt en half kunst
En er is een goede reden waarom de hoofdvestiging in Utrecht geen vriendjes is met Hilversum. (organisatie en leraren en weet ik wat)

DMD is echt een media studie.
bij ID krijg je geloof ik ook kunstgeschiedenis
bij DMD krijg je mediageschiedenis

En ten laatste nog: ik denk niet dat ID en DMD ooit samen gaan, omdat ze in twee verschillende onderdelen van de KMT zitten en omdat er nu al geen leraren of kennis wordne uitgewisseld tussen de twee.. is.. ik wil niet zeggen een grote rivaliteit.. maar in de beginweek van dmd werd er wel even duidelijk gemaakt hoe stom ID is..
en vice versa .. oudere IDers heb ik ook vaak betrapt op "ooh jullie zijn die flut DMDers"

al denk ik nu dat ik liever ID had gedaan
maarja.

en Punksmurf: gefeliciteerd en ga niet in hilversum wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Genoil schreef op 10 juni 2004 @ 12:08:
[...]

later in de opleiding (en ik meen nu door de hele opleiding heen) is er toch wel een sterke focus op een toekomst in het bedrijfsleven. ik ken maar 2 ex-klasgenoten die puur autonoom zijn gebleven. maar dat maakt het imho niet "minder een kunstacademie"...
Had ik inderdaad maar het woord 'kunstenaar' maar tussen haakjes geplaatst, dat had in ieder geval meer context gegeven aan mijn posting. Inderdaad, de sterke hang naar het bedrijfsleven is iets wat me opviel bij studenten aan de HKU, ook omdat ik er in dit wereldje misschien wat vaker mee te maken krijg ( zijnde HKU toch de sterke new media gerichte opleiding ), terwijl academici zoals de AKI en Tilburg toch meer autonoom 'geschoold' zijn, in ieder geval, die insteek krijg ik wel als ik studenten zie en spreek van deze opleidingen. Vandaar mijn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Anoniem: 17618 schreef op 10 juni 2004 @ 15:48:
en Punksmurf: gefeliciteerd en ga niet in hilversum wonen.
bedankt! (ook voor de rest vd info, is altijd interessant om er meer over te lezen)

hoezo moet ik volgens jou niet in hilversum gaan wonen?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Punksmurf schreef op 10 juni 2004 @ 18:53:
[...]
hoezo moet ik volgens jou niet in hilversum gaan wonen?
Kweet niet of je er ooit geweest bent, maar daar is dus echt niets te doen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
altijd meer dan hier... daar gaat tenminste nog een trein naar utrecht :P

verder ben ik alleen op de faculteit geweest ivm voorlichting en toelating (en natuurlijk door hilversum gereden tot ik daar was :P)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
Hilversum is een AFRADER! Trust me, is echt niks te beleven. Of ga in Utrecht wonen, of in Amsterdam.

DMD is gericht op de nieuwe media, en vooral op het concept. Je zal er zeker niet leren websites te maken. Dus leren Photoshoppen, Flashen, HTML'en enzovoort. Wat je leert op de opleiding is een concept te bedenken. Hiermee bedoelen ze dus niet waarom je een back-knop hebt teogevoegd. Wat ze willen zien is dat jij je eigen visie in een project legt.

Maar Owen, kom gerust een keer langs op de faculteit (opendag of gewoon eens op een normale dag), ik weet zeker dat jij er ook nog wat kan leren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 19:37

Erikie

www.erikie.nl

Ik heb me in januari ook georienteerd op een aantal academies. Eerste keuze ging naar HKU, daarna WillemdeKooning (rtm). ik ben toen naar de open dag van de HKU geweest in hilversum, maar de sfeer beviel me echt niet, en waar waren de vrouwen?! :D . Dus heb ik me maar ingeschreven in rotterdam (Interactive Design), en ben zowaar in 1 x door. Was niet echt zenuwachtig voor het gesprek, maar ik werd wel op een gegevenmoment klem geluld doordat ik zei dat een opdracht niet 'af' was. Tja, toen zei ik maar gewoon dat ze me inderdaad klem hadden geluld , iets van "oeps, foute opmerking :P " . Het gesprek ging steeds stroever, en had mijn opdrachten eigenlijk alleen maar conceptueel heel erg uitgewerkt.

Gelukkig kreeg ik een week later een brief op de deurmat dat ik door was :)

Opdrachten voor Willemdekooning waren trouwens redelijk simpel. :
-Maak / bedenk / ontwerp een site die gericht is op kinderen van 6 jaar die uitlegt wat internet inhoudt. (wtf, kinderen van 6 jaar moeten in de zandbak spelen!)

-project over je zelf

-wat algemene (motivatie) vraagjes

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Nou in Naarden-Bussum (5minuten per trein van Hilversum) is ook niks te beleven, 200meter van het treinstation vandaan en het is al verlaten ;) Verder is Kunstgeschiedenis gewoon vet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Erikie: gefeliciteerd

Wat wonen betreft: ik ben nogal gesteld op rust, t hoeft van mij allemaal niet zo te bruisen. Soms wel natuurlijk, en dan is t mooi dat Utrecht lekker dichtbij is!

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Aha, nou ik woon liever in Utrecht. Beetje grote broer pesten elke dag enzo. Altijd leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ik heb ook al wat aardigs in utrecht op het oog hoor :) maar ga liever wat dichterbij zitten

we'll see, volgend weekend eens 'op locatie' kijken :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
vanochtend m'n verdediging gehad... met hakken over de sloot, maar gehaald! ben allang blij :)
alleen nog beoordeling van m'n afstudeerbedrijf afwachten, deze moet er nog in meegenomen worden maar dat zit wel goed, evenals een ander project dat ook z'n voltooiing nadert. * Punksmurf klopt af :X

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
Ik heb gister een hele dag in de toelatingcommisie gezeten, en ik kan voor mensen die in Augustus nog moeten wat tips geven. Het aller belangrijkste is natuurljk het concept. De commisie weet dat wanneer je op gesprek komt je hier nog weinig kaas van hebt gegeten, je hoeft dus geen opdrachten hebben waarin het concept ijzersterk is. Wat ze van je willen horen is dat jij graag juist dat wil leren, dat je verder wilt in dit vakgebied door dieper te gaan dan op het oppervlak te blijven.

Natuurlijk speelt ook je portfolio een rol, ze willen wel graag zien dat je gevoel hebt voor design, of techniek. Maar het allerbelangrijkste is dat je zegt dat je komt op het HKU omdat je de projecten wilt uitwerken, vanyuit een idee een product te maken. Een project met inhoud. Trust me, dan ben je echt binnen :) Concept is het keyword :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Ik ben tijdens mijn toelating zo'n beetje vergeten alle concepten (die ik nota bene van te voren wat had uitgewerkt, om er beter over te kunnen vertellen) die ik had te vertellen :X :X

Vooral m'n motivatie deed t m geloof ik :)

met een hamer past alles

Pagina: 1