Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

CCFL Kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo jongens tijdens hcc 2003 had ik een ccfl gekocht naar een tijdje begon ie wat minder fel te branden! en toen ging ik het draadje wat bewegen en ging het beter maar nu maakt het draadje niet zo goed contact meer en gaat hij uit zeg maar.... en as je dan beweegt were aan enz en als je de ccfl zelf beweegt gaat ie raar geluidje maken wat moet ik hier mee doen weg gooien of fixen oid ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 18:56:
Hallo jongens tijdens hcc 2003 had ik een ccfl gekocht naar een tijdje begon ie wat minder fel te branden! en toen ging ik het draadje wat bewegen en ging het beter maar nu maakt het draadje niet zo goed contact meer en gaat hij uit zeg maar.... en as je dan beweegt were aan enz en als je de ccfl zelf beweegt gaat ie raar geluidje maken wat moet ik hier mee doen weg gooien of fixen oid ?
heb je alle draadjes al gekeken?
ik heb oook zon ding en een draadje was los gegaan weer vastgemaakt en het is weer goed...

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Als het draadje aan aan de CCFL niet goed vast zit en het daarom niet of slechter doet, dan kun je het volgens mij wel weggooien ja. Tenzij je het met wat gepruts en plakband repareren kan misschien.

Welk merk CCFL is het, weet je dat toevallig nog?
Sunbeam, Recom, Sharkoon zijn vaak wel goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Swop1200 op 22-01-2004 19:00 ]

Verwijderd

Swop1200 schreef op 22 januari 2004 @ 18:59:
Als het draadje aan aan de CCFL niet goed vast zit en het daarom niet of slechter doet, dan kun je het volgens mij wel weggooien ja.

Welk merk CCFL is het, weet je dat toevallig nog?
Sunbeam, Recom, Sharkoon zijn vaak wel goed.
ik heb subeam alleen daar was dat draadje wel los gegaan en nu blijft ie klemmen, trek hem ook maar niet hard aan want dan gaat strax het hele draadje eraf..of zijn alle CCFL's zo gammel?

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
CCFL's zijn in ieder geval vrij breekbaar/kwetsbaar ja. Het is glas & erg dun, dus kan het niet zoveel hebben.
* Swop1200 heeft er ook wel eens eentje kapot gestoten :D

[ Voor 11% gewijzigd door Swop1200 op 22-01-2004 19:03 ]

Verwijderd

ik heb er 2 van coolermaster, eentje gistere gaan halen nog, men tweede, gistere deed die het perfect, steek pc vandaag aan, geeft zeer weinig licht, vertseek de kabels,..... in andere inverter...... helpt niets, dan maar weer naar de winkel

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Als iets het niet goed doet, en een beetje frobelen aan het draadje doet ie het weer een beetje dan kan je er gewoon vanuit gaan dat je last hebt van een draadbreukje of losse soldering... Waarsch is de soldeerverbinding van het kabeltje aan de CCFL zelf losgeraakt... Je kan de krimpkoud die daarover zit losmaken en proberen de boel opnieuw te solderen, maar ik weet niet of een ccfl knapt als je dat probeert. (Wordt natuurlijk aan een kant erg warm door je soldeerbout) Maar goed, het is toch al stuk dus je kan het altijd proberen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.