OK, kleine intro: ik ben bezig met een eigen statistieken-module. dat hebben een miljoen mensen voor mij ook al gedaan, maar ik wil alles graag op mijn manier doen en zo leer ik er ook nog eens behoorlijk veel van.
Allerlei struikelblokken overwonnen, maar nu heb ik dus een aantal tabellen waar allerlei informatie in moet komen en al gauw kwam ik erachter dat het insert'en van verschillende info wel met een enkele functie zou moeten kunnen, namelijk zoiets:
geeft Notice: Undefined variable: platform in .. on line ..
De scope van $platform maar vast in de 1e functie vastleggen werkt niet.
Als $platform niet uit een functie komt, maar gewoon
dan gaat het (natuurlijk) wel goed.
Dus hoe verkrijg ik nu de inhoud van $platform van de ene in de andere functie?
--------
Later wil ik ook nog meerdere variabelen mee kunnen geven, dus bijvoorbeeld insert_db("LOG_BROWSERS", "browser+version") en dat-ie dan daar zelf even $browser en $version van maakt en de juiste waarden invult, maar ik loop alweer op de zaken vooruit en dat gaat me zelf ook wel lukken..
Allerlei struikelblokken overwonnen, maar nu heb ik dus een aantal tabellen waar allerlei informatie in moet komen en al gauw kwam ik erachter dat het insert'en van verschillende info wel met een enkele functie zou moeten kunnen, namelijk zoiets:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| function insert_platform() { // bepaal $platform.. $platform = "Windows"; insert_db("LOG_PLATFORMS", "platform"); } function insert_db($log_table, $column) { global $$column; $value = $$column; $query = "INSERT INTO $log_table ($column) VALUES ('$value')"; $result = mysql_query($query) or die(display_error($query)); } |
geeft Notice: Undefined variable: platform in .. on line ..
De scope van $platform maar vast in de 1e functie vastleggen werkt niet.
Als $platform niet uit een functie komt, maar gewoon
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| // bepaal $platform.. $platform = "Windows"; insert_db("LOG_PLATFORMS", "platform"); function insert_db($log_table, $column) { global $$column; $value = $$column; $query = "INSERT INTO $log_table ($column) VALUES ('$value')"; $result = mysql_query($query) or die(display_error($query)); } |
dan gaat het (natuurlijk) wel goed.
Dus hoe verkrijg ik nu de inhoud van $platform van de ene in de andere functie?
--------
Later wil ik ook nog meerdere variabelen mee kunnen geven, dus bijvoorbeeld insert_db("LOG_BROWSERS", "browser+version") en dat-ie dan daar zelf even $browser en $version van maakt en de juiste waarden invult, maar ik loop alweer op de zaken vooruit en dat gaat me zelf ook wel lukken..