Beeld verdwijnt bij formatteren

Pagina: 1
Acties:

• BucWild
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 07:27
Ik weet niet precies of ik hier goed zit, maar toch......

Ik heb hier een oud bakkie staan, te weten een Cyrix Media GX 200 MHz PC, die ik als server wil gaan gebruiken. Op deze bak zit een onboard videokaart die verbonden is met het mobo via een platte grijze kabel (soort flatcable alleen smaller). Zodra ik de harddisk wil formatteren of Windows 98 setup wil uitvoeren heb ik opeens geen beeld meer en soms schiet mijn monitor ook nog eens in slaapstand. Als ik dan meerdere malen op enter druk dan word m'n monitor weer wakker alleen heb ik nog geen beeld. Enig idee waar dit aan kan liggen

Alvast bedankt !

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

BucWild schreef op 22 januari 2004 @ 18:36:
Ik heb hier een oud bakkie staan, te weten een Cyrix Media GX 200 MHz PC, die ik als server wil gaan gebruiken. Op deze bak zit een onboard videokaart die verbonden is met het mobo via een platte grijze kabel (soort flatcable alleen smaller). Zodra ik de harddisk wil formatteren of Windows 98 setup wil uitvoeren heb ik opeens geen beeld meer en soms schiet mijn monitor ook nog eens in slaapstand. Als ik dan meerdere malen op enter druk dan word m'n monitor weer wakker alleen heb ik nog geen beeld. Enig idee waar dit aan kan liggen
Kun je misschien een PCI videokaart aansluiten om te testen?
Valt het beeld ook uit als je bv NIETS doet op de dosprompt?
Wat voor voeding heb je en al een andere geprobeerd?

BF2 stats Systemen

Verwijderd

De 'videokaart' zit bij die PC's in de CPU afaik: [rml][ pinout gezocht] CPQ Presario 2230 mobo pwr connector[/rml]

Persoonlijk zou ik er geen Win98 op zetten, maar goed. Heb je al eens naar de spanningen gekeken op moment van (en net daarvoor) vastlopen? Heb je om te testen Win95 al geprobeert (waar ze default mee werden uitgerust)?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 06:30 ]

• BucWild
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 07:27
Mhhh, dat van die PCI kaart zal ik vanaaf eens proberen, bedankt iid voor de replys..