Ik krijg de volgende foutmelding als ik kernel 2.6.1 ga compilen voor mijn systeem:
Unable to mount root fs on unknown block(0,x) (Die x weet ik niet meer)
Ik heb de kernel gedownload en opgeslagen in /usr/src/linux-2.6.1
Daarna heb ik make xconfig make bzImage make modules en make modules_install gedraait.
De bzImage heb ik gekopieerd naar de /boot directory als de naam vmlinux-2.6.1 en heb de oude System.map hernoemt naar System.map.old en heb de nieuwe System.map gekopieerd naar /boot.
Mijn filesysteem is reiserfs en deze heb ik ook in mijn config file aangezet dus geen module van gemaakt.
Ik heb lilo.conf aangepast met de volgende settings:
image = /boot/vmlinuz
root = /dev/hde2
label = Linux
read-only
image=/boot/vmlinuz-2.6.1
root=/dev/hde2
label=Linux2.6
read-only
Daarna heb ik lilo gestart. Dan boot ik en dan krijg ik de foutmelding. Overigens heb ik geen initrd gebruikt (is dat perse nodig?)
Weet iemand wat ik fout gedaan heb of weet er iemand waardoor deze foutmelding kan onstaan? De oude kernel start nog steeds op gelukkig. Maar het zou fijn zijn als ik de nieuwe 2.6 kernel kan gebruiken.
Alvast bedankt
Unable to mount root fs on unknown block(0,x) (Die x weet ik niet meer)
Ik heb de kernel gedownload en opgeslagen in /usr/src/linux-2.6.1
Daarna heb ik make xconfig make bzImage make modules en make modules_install gedraait.
De bzImage heb ik gekopieerd naar de /boot directory als de naam vmlinux-2.6.1 en heb de oude System.map hernoemt naar System.map.old en heb de nieuwe System.map gekopieerd naar /boot.
Mijn filesysteem is reiserfs en deze heb ik ook in mijn config file aangezet dus geen module van gemaakt.
Ik heb lilo.conf aangepast met de volgende settings:
image = /boot/vmlinuz
root = /dev/hde2
label = Linux
read-only
image=/boot/vmlinuz-2.6.1
root=/dev/hde2
label=Linux2.6
read-only
Daarna heb ik lilo gestart. Dan boot ik en dan krijg ik de foutmelding. Overigens heb ik geen initrd gebruikt (is dat perse nodig?)
Weet iemand wat ik fout gedaan heb of weet er iemand waardoor deze foutmelding kan onstaan? De oude kernel start nog steeds op gelukkig. Maar het zou fijn zijn als ik de nieuwe 2.6 kernel kan gebruiken.
Alvast bedankt