Toon posts:

[XP] desktop verschijnt niet meer na opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik mijn computer opstart, duurt het langer dan normaal voordat ik voorbij het welkom scherm kom. Vervolgens verschijnt er alleen maar een achtergrond en zijn de icoontjes en de startbalk verdwenen. Het enige wat ik nog kan openen is taakbeheer. Ik heb bij nieuwe taak restore al geprobeerd. Dan krijg ik de volgende foutmelding:

kan het volgende bestand niet vinden: /idlist, : 0 ; 1896, C:\windows\system32\restore

Ik heb al geprobeerd om systeemherstel uit en in te schakelen, maar zonder resultaat. Ook heb ik al gekeken naar de lijst met processen en daar komt geen sysu.exe of dust.exe. in voor. Ook waren er geen virussen aanwezig. Iemand nog een ander idee?

Ik heb ook nog eens met reg cleaner gekeken. Daar staat bij het de lijst opstarten 2 keer desktop en ms office. bij de bestandsnaam wordt gezegd dat ze onbekend zijn. Zou hier misschien de fout kunnen zitten?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 18:44 ]

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Heb ik af en toe ook, soms na een installatie van wat software of na het wijzigen van een systeem instelling.
Krijg het dan altijd erg warm :P
Maar na een minuut of 2-3 gaat hij opeens verder en werkt alles weer...
Misschien (nog) langer wachten? :)

Leave only footprints, take only memories

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-03 08:22

Kabouterplop01

chown -R me base:all

start de computer toevallig ook op na elke minuut?

Verwijderd

Topicstarter
Kabouterplop01 schreef op 22 januari 2004 @ 18:25:
start de computer toevallig ook op na elke minuut?
Nee, hij doet niets.

Verwijderd

XP cd in je cdrom doen PC reboten en opstarten vanaf CDrom. Optie recovery console kiezen en/of chkdsk uitvoeren.

check effuh deze site:

http://www.webtree.ca/windowsxp/repair_xp.htm

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 18:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de oplossingen. Ik heb het probleem verholpen door windows xp vanaf de cd rom te herinstalleren en daarbij de update functie te kiezen. Alle data op de computer blijft hierdoor gewoon op de computer staan en het probleem is opgelost. _/-\o_

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 17:34

robbydw

live your life

Oud topic maar ik heb op dit moment precies hetzelfde probleem.
Na het draaien van Hitman pro is mijn XP installatie gaar.

Na het opstarten krijg ik het inlogscherm met de diverse logo's. Na het inloggen heb ik enkel een blauwe achtergrond. Wanneer ik taskmanager start zie ik wel nodige taken draaien maar enkel system processen.

Wanneer ik explorer start.. via task manager zie ik heel kort de startbalk maar die wordt meteen erna afgesloten.

Ik kan wel via taskmanager MSTSC (RDP sessie) starten naar andere PC in mijn netwerk. Heb al repair optie van XP uitgevoerd. Heeft me alleen maar veel tijd gekost want probleem blijft bestaan.

Iemand bekend met probleem en of oplossing? Alvast mijn enorme dank!!!!

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

toevoeging:

applicaties als notepad en calculator zijn ook gewoon op te starten vanuit de task manager.
Vanuit notepad is het ook mogelijk om files te openen vanaf de HD...

Wanneer ik echter vanuit task manager control panel wil starten, zie je kort het proces in beeld maar wordt daarna snel weer afgesloten. Is het mogelijk om bepaalde files over te zetten om dit probleem te verhelpen?

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Niemand????

Hier nog even een screendump van mijn task manager. Voor zover ik kan nagaan geen vreemde processen.

Afbeeldingslocatie: http://img399.imageshack.us/img399/5355/screendumpmedium5vs.jpg

Verder staat in registry gewoon explorer.exe ingesteld.
Zou ik de explorer.exe kunnen overschijven van een andere PC?

Geen commentaar

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

TMDevil

Blaat

Zonder explorer, geen buroblad. Dus kijk eens wat je explorer allemaal wil opstarten met bv msconfig of in het register :
HK_LM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Veder kan je evt in het windows logboek kijken als daar iets in staat. Het logboek kan je opstarten met eventvwr.msc

n54 power!

• robbydw

robbydw

live your life

TMDevil schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:08:
Zonder explorer, geen buroblad. Dus kijk eens wat je explorer allemaal wil opstarten met bv msconfig of in het register :
HK_LM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Veder kan je evt in het windows logboek kijken als daar iets in staat. Het logboek kan je opstarten met eventvwr.msc
In HK_LM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run kan ik geen EXPLORER entry vinden. Ook op de andere PC die wel normaal functioneert kan ik geen Explorer vinden.

In de eventviewer vind ik de volgende entries:

Event Type: Error
Event Source: Service Control Manager
Event Category: None
Event ID: 7022
Date: 29-12-2005
Time: 13:51:27
User: N/A
Computer: THUISPC1
Description:
The DCOM Server Process Launcher service hung on starting.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

en

Event Type: Error
Event Source: Service Control Manager
Event Category: None
Event ID: 7026
Date: 29-12-2005
Time: 13:51:27
User: N/A
Computer: THUISPC1
Description:
The following boot-start or system-start driver(s) failed to load:
FltMgr

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

De bijbehorende info brengen mij niet echt verder helaas!

HOe kan ik verder in msconfig zien wat explorer allemaal start?

[ Voor 3% gewijzigd door robbydw op 29-12-2005 14:20 ]

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Niemand????

Geen commentaar

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je explorer crashed dus op het moment dat je hem wil starten - doet hij dit ook in safe modus? Doet hij dit ook als je als een andere user aanlogt (lusrmgr.msc -> nieuwe user aanmaken vanuit je taskmanager en dan daarmee aanloggen)? :)

• robbydw

robbydw

live your life

elevator schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 12:04:
Je explorer crashed dus op het moment dat je hem wil starten - doet hij dit ook in safe modus? Doet hij dit ook als je als een andere user aanlogt (lusrmgr.msc -> nieuwe user aanmaken vanuit je taskmanager en dan daarmee aanloggen)? :)
alle vragen moet ik HELAAS met ja beantwoorden. Dus ook in safe mode en ook met andere users. Nieuwe user aanmaken heeft ook geen zin helaas...

Idee????

Geen commentaar

Verwijderd

Mijn moeder zit sinds gisteren met hetzelfde probleem...Het bovenstaande mocht niet baten, alleen de windows cd nog niet gedaan dat is weer zo omslachtig lijkt me.

Het openen van een programma geeft al problemen. Via de commandprompt kan ik wel HitmanPro opstarten, maar explorer of iexplorer doen niets anders dan de taakbalk even laten flitsen en dat was het dan wel weer.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou eventueel met ShellExView (zie de Windows Operating Systems FAQ) eens kunnen kijken of er dingen tussen staan die opvallen en die je kan disablen, vermoedelijk is het zo iets.

Als je overigens je explorer.exe copieert naar explorer2.exe en vervolgens explorer2.exe start - krijg je dan wel een filebrowser? :)

• robbydw

robbydw

live your life

helass doet het OS in dit geval precies hetzelfde

Geen commentaar

Verwijderd

Helaas is het bij mij ook niet gelukt met die ShellExView en dat kopieren van de explorer gaf ook niets.
We gaan nu maar de harde weg nemen door windows opnieuw te installeren met behoud van de oude bestanden.

Echt vreemd dit probleem.

• robbydw

robbydw

live your life

Heb uiteindelijk ook maar een ghost image van paar maanden geleden terug gezet. Alles werkt nu weer zoals het zou moeten.

Wel vreemd dat het bij mij optrad na het draaien van Hitman PRO...

Geen commentaar

Pagina: 1