Toon posts:

Raid Problems *Wie o wie kan helpen*

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc met een msi k7t266 met raid.
Heb 2 gelijke hdd's van 80gb. Een hdd als master apart op een raid controller en die andere idem dito. ik heb nog een dvd speler en een dvd brander en die zijn aangesloten op de ide poorten.
In de bios staat de raid op enable en met opstarten komt het fast trak menu naar voren. Auto setup uitgevoerd (performance/desktop). Windows xp cd geladen, F6 ingedrukt, raid driver vanaf a:\ geinstalleerd. Windows xp cd formateerd in NTFS de schijven. Windows wordt nu geinstalleerd. Na de installatie in windows ga ik naar C:\ en die zegt : schrijfgrootte 80 gb. Wat doe ik verkeerd? _/-\o_

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-03 09:17

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

waarschijnlijk heb je ze dan als RAID1 (mirror) gezet ipv RAID0

edit:
dit kun je meestal aanmaken/veranderen in de BIOS van je RAID controller
..of gewoon helemaal niet in RAID, maar gewoon als 2x 80GB.. dat kan natuurlijk ook nog

[ Voor 65% gewijzigd door DaaNium op 22-01-2004 18:15 ]

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem geeft aan 0+1. en zegt in het menu v.d. fast trak : stripe .

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02-2025

BigBart

Memento Mori

Bij stripe zou het systeem alleen 0 aan moeten geven en geen 0+1 want dat is stripe + mirroring.

edit:

Met systeem bedoel je denk ik je bios? :?

[ Voor 25% gewijzigd door BigBart op 22-01-2004 19:20 ]

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 18:09:
Ik heb hier een pc met een msi k7t266 met raid.
Heb 2 gelijke hdd's van 80gb. Een hdd als master apart op een raid controller en die andere idem dito. ik heb nog een dvd speler en een dvd brander en die zijn aangesloten op de ide poorten.
In de bios staat de raid op enable en met opstarten komt het fast trak menu naar voren. Auto setup uitgevoerd (performance/desktop). Windows xp cd geladen, F6 ingedrukt, raid driver vanaf a:\ geinstalleerd. Windows xp cd formateerd in NTFS de schijven. Windows wordt nu geinstalleerd. Na de installatie in windows ga ik naar C:\ en die zegt : schrijfgrootte 80 gb. Wat doe ik verkeerd? _/-\o_
RAID1 gezet?
Niet de hele schijf geformatteerd?
Check eens met je diskmanager of er ergens nog wat (80gb) unpartitioned space is te vinden ;)
Anders heb je 40gb schijven :D

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• bassie666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09-2024

bassie666

www.wrsmarine.com

het is heel simpel, met 2 80gig schijven heb je met striped array 160gig totaal (zoals ik), en met een mirrored array hou je 80gig over.
Dus jij heb m nu mirrored staan.

HTPC user

Verwijderd

Topicstarter
nee alles is geformateerd en gepartinioneerd. lijkt me inderdaad stripe en mirror.
??? ik wil alleen stripe, ik ga nog maar eens opnieuw proberen. bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 19:52:
nee alles is geformateerd en gepartinioneerd. lijkt me inderdaad stripe en mirror.
??? ik wil alleen stripe, ik ga nog maar eens opnieuw proberen. bedankt
RAID0 --> 80GB + 80GB = fysiek 160GB
RAID1 --> 80GB <-> 80GB = fysiek 80GB
RAID0+1--> 80Gb (2x 40GB stripe) + 80GB (2x 40GB mirror) = fyiek 80GB

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Herlees het handboekje van je mobo en neem de RAID FAQ door die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden :)

/basic

In ieder geval is het hier op GoT de bedoeling om eerst vooronderzoek te doen door o.a. de handleidingen en de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum na te slaan. Aangezien je dit overduidelijk niet hebt gedaan, verzoek ik je bij deze vriendelijk doch dringend om de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte eens aandachtig te doornemen. Zodoende krijg je een beter beeld van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.