In elkaars agenda kijken met Outlook XP en inbox kwestie

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 20:56
Een klant van me heeft een aantal PocketPC's gekocht (3 om precies te zijn), ook hebben ze 3 PC's waarop Windows XP draait.
Ze gebruiken Outlook XP (is bij PocketPC geleverd), ze zetten hun afspraken in de PocketPC, en daarna sychroniseren ze met Outlook.

Nu was hun vraag of het mogelijk is om in elkaars agenda te kunnen kijken.

Nu ben ik daar wat over gaan zoeken en kwam er dus achter dat je met Outlook 2000 dit nog met "Netfolders" kon doen, en dat die functie niet meer in Outlook XP zit.

Dan zou je Microsoft Exchange moeten gebruiken... Dit vind ik wat te veel van het goede voor 3 gebruikers, en ik heb er verder geen ervaring mee.

Zijn er nog meer mogelijkheden?

Ook willen ze graag verschillende inboxen, nu hebben ze er naar mijn weten maar één, alles voor de @ word gewoon naar één adres gestuurd, en ze kunnen ook voor de @ zetten wat ze willen, dus zo hebben ze wel verschillende email adressen, maar dus maar een inbox.

Nu heb ik zelf wel ervaring met Argosoft Mailserver, die ik zelf ook gebruik, maar als ik het goed begrijp uit de help file, kan dit programma niet automatisch een POP account op halen, anders zou ik het gewoon op hun eigen PC (die dan soort server word) kunnen regelen, zodat ze toch verschillende inboxen hebben.

Ze hebben @home, ik meen me te herinneren dat @home poort 25 dicht heeft gezet?

/edit per ongeluk op enter gedrukt, topictitel moest zijn "In elkaars agenda kijken met Outlook XP en inbox kwestie".

[ Voor 11% gewijzigd door eX0duS op 22-01-2004 17:51 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:44

Predator

Suffers from split brain

PNS -> SA

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• eX0duS
*kick*

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
draai een exchange server.. dat is een r uk programma, maar dan zijn je problemen wel opgelost...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Skaah
  • Niet online
Janaserver kan wat je wilt met de mail. http://janaserver.de/

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 11:55
rac-on schreef op 30 januari 2004 @ 09:59:
draai een exchange server.. dat is een r uk programma, maar dan zijn je problemen wel opgelost...
Misschien kun je dit onderbouwen? Wij draaien het hier ook, maar werkt perfect voor onze doeleinden. :)

En zoals je kan lezen wil hij geen exchange gebruiken, beetje duur voor 3 gebruikers. :)

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
welk deel moet ik onderbouwen?
het is idd wel duur, maar daar ga ik verder geen oplossingen voor aandragen.

Verder geeft het (naar mijn idee) veel minder configuratie mogelijkheden als de linux variant, maar het is wel zo gepiept. En je hebt fijn boxjes voor rechten en zo.

wat mij het meest irriteerd is datie zo weinig tegen spam doet, maar misschien moet ik er gewoon meer tijd in steken op kantoor :p

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• eX0duS
Thanx. _/-\o_

Njah anders download ik Exchange wel, als is het maar dat ik er zelf even mee kan kloten met hoe of wat.

Ik zal die Janaserver ook eens bekijken.

• FastBunny
  • Nu online

FastBunny

Give it the Works !

eX0duS schreef op 30 januari 2004 @ 10:55:
Thanx. _/-\o_

Njah anders download ik Exchange wel, als is het maar dat ik er zelf even mee kan kloten met hoe of wat.

Ik zal die Janaserver ook eens bekijken.
Let erop dat je voor Exchange ook een Windows 200x server nodig hebt :) Werkt niet op 2000/XP Pro namelijk ivm Active Directory.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• eX0duS
Hehe dat had ik al door. ;) Ik weet downloaden mag niet... Maar zou Microsoft niet willen dat de scriptkiddies van nu zich verdiepen in hun software zodat ze later een nóg grotere marktpositie krijgen? ;)

En ja al zeg ik bij dat bedrijf zo'n warez versie van Exchange er op... Dat is mijn probleem niet, als het bedrijf daar voor kiest...

Maar goed ik ga het iig uitproberen. :o

Hmm wel krom want bij die klant van mij draait geen Server OS, alleen XP. Waar ik werk hebben we Windows 2000 Server, dus daar kan het wel gewoon op. Maar het was niet zo'n probleem om er een extra servertje bij te zetten.

[ Voor 57% gewijzigd door eX0duS op 30-01-2004 11:06 ]

• FastBunny
  • Nu online

FastBunny

Give it the Works !

eX0duS schreef op 30 januari 2004 @ 11:03:
Hehe dat had ik al door. ;) Ik weet downloaden mag niet... Maar zou Microsoft niet willen dat de scriptkiddies van nu zich verdiepen in hun software zodat ze later een nóg grotere marktpositie krijgen? ;)

En ja al zeg ik bij dat bedrijf zo'n warez versie van Exchange er op... Dat is mijn probleem niet, als het bedrijf daar voor kiest...

Maar goed ik ga het iig uitproberen. :o

Hmm wel krom want bij die klant van mij draait geen Server OS, alleen XP. Waar ik werk hebben we Windows 2000 Server, dus daar kan het wel gewoon op. Maar het was niet zo'n probleem om er een extra servertje bij te zetten.
Voor dat soort bedrijven is tegenwoordig Windows 2003 SBS uit en die is in aankoop nog geen 500€ incl Windows 2003 Server en Exchange 2003. Als het bedrijf het graag wilt is het ook te overwegen een simpele server te kopen met daar SBS2003 op, meteen alle voordelen van een centrale opslag plek enzo :) En voor een bedrijf is 500€ voor een stukje software dan niet zo veel als er veel voordelen bij komen kijken :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• eX0duS
He thanks! Dat zal ik ze eens vertellen dan... Dat is wel een zéér interessant aanbod denk ik. :)

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Small business server is goede oplossing, tot voor kort versie 2000, en nu sinds enkele maanden 2003 ook uit. Ga zelf ook een servertje inrichten met 2003. Is goed tot en met 50 gebruikers dacht ik. Daarboven gaat SBSERVER niet.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• eX0duS
http://www.microsoft.com/...ion/overview/default.mspx

http://www.microsoft.com/...sbs/howtobuy/pricing.mspx

Prijzen zijn toch wel duur.
Bijna 600 dollar voor een Standard version met 5 CAL'S, nou we hebben 12 PC's, dus dan moet je er nog een stel bij hebben voor 99 dollar per CAL.

• FastBunny
  • Nu online

FastBunny

Give it the Works !

eX0duS schreef op 30 januari 2004 @ 11:32:
http://www.microsoft.com/...ion/overview/default.mspx

http://www.microsoft.com/...sbs/howtobuy/pricing.mspx

Prijzen zijn toch wel duur.
Bijna 600 dollar voor een Standard version met 5 CAL'S, nou we hebben 12 PC's, dus dan moet je er nog een stel bij hebben voor 99 dollar per CAL.
Als je hem bij je systeem koopt als OEM versie is ie een stuk goedkoper. Maar ik dacht dat het maar voor 3 gebruikers was ;) Dan moet je inderdaad wat CAL's bijkopen. Kijk voor de grap eens bij www.dell.nl en stel hem eens samen incl simpele server. Pak wel minimaal 512MB geheugen :)

Maar dan heb je ook wel een leuk systeem, en SBS2003 is prima voor kleine bedrijven tot maximaal 75 gebruikers (SBS2000 tot 50gebruikers)

Pagina: 1