Na restart blijft die hangen

Pagina: 1
Acties:

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
(jarig!)
Kennissen van mij, hebben een computer, als die gerestart wordt, blijft die hangen bij het windows opstart scherm, als je dan regelmatig op het toetsenbord blijft "rammen" gaat windows na een poosje weer verder, met als gevolg dat de muis het niet doet en dat het hele systeem plat ligt.
Ook als je opnieuw opstarten kiest blijft de computer hangen... Formateren helpt ook niet, want als die opnieuw moet opstarten blijft die hangen...

Wie helpt me... :?

Verwijderd

Klinkt als een hardware conflict..

probeer eens op te starten met zo weinig mogelijk randapparatuur, eerst alleen keyboard, dan muis, dan beeldscherm >:), denk dat het daaraan ligt, windows neemt elke keer weer dezelfde IRQ adressen voor je apparaten, ondanx format, denk dat het daar aan ligt.

lukt dat ook niet, dan is er iets met mobo? seriele poorten? alles kan tegenwoordig met computers :P

• Markje_X

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
(jarig!)
Je bedoelt dus, de kaartjes verplaatsen?

Wat ik alleen nog niet begrijp is, dat die alleen blijft hangen bij een restart, waaorm dan niet als die opstart???

Verwijderd

Een beetje logisch nadenken leidt bij mij dan niet tot een hardware-conflict maar een software conflict...

Welke programma's draaien er bij hem allemaal op de achtergrond?? (Op moment van re-boot dus)

• Markje_X

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
(jarig!)
Geen idee, het is niet mijn computer, maar na een schone installatie, werkt het ook allemaal niet, dan moet windows opnieuw opstarten (win 98 se) en dan blijft die in die restart hangen.

Het toestenbord en muis zijn dan ook niet te gebruiken.

Verwijderd

Ja ok, maar formateren is in dat geval ook niet de oplossing, of bedoel je na installatie van windows zonder andere software??

Heeft hij een "kant-en-klare" pc met master-c.d.('s) of een (originele >:))windows98 cd-rom??

• Markje_X

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
(jarig!)
Ik bedoel gewoon een kale installatie van windows 98 se...

Je weet wel format C: e.d. en dan setup, dan moet die op den duur restarten of zo... dan blijft die hangen muis en toetsenbord functioneren dan ook niet, als ik de pc dan aan en uit zet, werkt die wel weer.

de cd is 100% legaal, gisteren net uit de verpakking gehaalt en de licentie bewijs in gevult... :)

Verwijderd

Hmmm weird ja....

Heeft 'ie in de BIOS lopen klooien?? C.q. heb je dat zelf gedaan??

• Markje_X

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
(jarig!)
Ik heb daar nog niet in de bios gezeten, maar wat zal daar fout kunnen zijn?

Oftewel, hoe krijg ik die weer terug in de oorspronlijke staat? Misschien een bios virus? zo ja hoe krijg ik die er weer uit?

Verwijderd

BIOS opnieuw installeren (resetten)

Maar je moet eerst gewoon ff alle mogelijkheden in je BIOS nalopen... Weet ut ook niet uit mijn hoofd...
Maar d'r zitten wel het één en ander aan instellingen in die je PC "vertellen" welke randapp. er bij het opstarten geactiveerd moeten worden... Moet je wel ff kijken wat je gaat veranderen zodat je het evt. weer in oorspronkelijke staat kunt herstellen.

• Markje_X

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
(jarig!)
Dus ik ga naar de site van het moederbord en haal een bios op...? Vind ik altijd gevaarlijk... Maar goed...

• Powersoft744
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 20:27

Powersoft744

Maakt werk van Dromen

zit er een abit KT7 in???

Maar ik had die problemen ook! tig keer opnieuw geinstelleerd maar hielp niets. De ene keer wel een goede reset en soms 10* achter elkaar niet.

rename de volgende 2 files in de windows\system\iosubsys directory.

drvwppqt.vxd
drvwq117.vxd

tip rename ze naar drvwppqt.old en drvwq117.old lekker makkelijk terugvinden. btw doe dit in pure dos-mode...

opstarten f8 indrukken safe-mode dos kiezen!

hierna zou je van je problemen af moeten zijn.

succes

BTW dit probleem komt bij alle type moederborden voor zowel intel als AMD

BTW2 geldt alleen voor 98SE

MacBook Pro 14” (2023), Imac Pro (2017,3 Ghz 10 core Xeon W, 128 Gb, Radeon Pro Vega 64), Mac Mini (Late 2014, i5 2,8 Ghz, 8Gb) IPad Pro 13” 2024

• MADSMILE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-08 09:00

MADSMILE

Perl 4 life

Volgens mij is dit een redelijk bekend probleem bij win 98 se , ff snel afsluiten uitvinken bij systeemconfiguratie . of de afsluitpatch voor win98 SE installeren .

BTW Kan ook zijn dat je netwerkkaartdriver vastloopt, 3com kaartjes hebben dit probleem.

en bijvb floppyscan at logoff uitvinken bij mcaffee.

"Perl 4 Life"

• Markje_X

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
(jarig!)
Ahha, en dat het meteen al gebeurd bij de installatie... is daar ook nog wat aan te doen????
Pagina: 1