Toon posts:

[DVD] Geluid hapert bij afspelen

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broer heeft pas een nieuwe Brander gekocht met dvdspeler er in (geen DVD-brander), maar als hij dan een dvd-tje wilt bekijken dan hapert het geluid nogal erg, dit gebeurt bij alle DVD's die we hebben (op mijn comp. doen de DVD's het wel goed).
Ik heb verschillende spelers geprobeerd (MediaPlayerClassic, powerdvd) maar er is geen verschil.
Zijn systeem:
P3 733
Gigabyte GA-6vx7-4x mobo
256 mb ram
Geforce 3 ti200
Terra Tec 1024
Sony CRX300a 48X/24x/48x/16x

Nu is zijn systeem niet echt nieuw meer, maar ik heb er nooit aan gedacht dat een P3 geen DVD's kan afspelen. En volgens het boekje is een p2 300 mhz genoeg :o
Ook divx films werken gewoon goed en heeft de pc geen last van haperend geluid.

iemand enig idee (behalve dat de dvd-speler brak is :| )?

[EDIT]: even voor de duidelijkheid: ik woon niet in de buurt van mijn broer, anders had ik de spelers wel even omgewisseld om te kijken of dat wel werkt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 17:21 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je hardware acceleratie en DMA aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
ja, tenminste... bij eigenschappen van 'deze computer' > hardware > apparaat beheer > IDE/ATA Atapi-controllers staat bij zowel de primaire als bij secundaire ide-kanaal de 'overdachtsmodus' op'DMA, indien beschikbaar'.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 17:39:
ja, tenminste... bij eigenschappen van 'deze computer' > hardware > apparaat beheer > IDE/ATA Atapi-controllers staat bij zowel de primaire als bij secundaire ide-kanaal de 'overdachtsmodus' op'DMA, indien beschikbaar'.
Ja oké, maar staat er bij 'Huidige modus:' ook dat hij DMA gebruikt of staat daar PIO-modus ?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
er zijn maar 2 keuzes:
*) DMA, indien beschikbaar
*) PIO-modus

Deze stond al op 'DMA, indien beschikbaar' dus er viel niet veel te veranderen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar wat staat er bij huidige modus?
en staat de hardware acceleratie aan?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 17:49:
er zijn maar 2 keuzes:
*) DMA, indien beschikbaar
*) PIO-modus

Deze stond al op 'DMA, indien beschikbaar' dus er viel niet veel te veranderen :)
Dat bedoel ik dus niet.
Lezen is ook een vak :)

Dit bedoel ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/dit_dus.JPG

Zoals je kunt zien staat daar ook 'DMA, indien beschikbaar' geselecteerd, maar draait hij toch in PIO-modus.
Is dat bij jou ook het geval, dan is DMA-modus dus niet 'beschikbaar' en gaat het haperen ja...
In dat geval staat het wellicht niet Enabled in je BIOS.

[ Voor 32% gewijzigd door Rone op 22-01-2004 18:40 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1