Toon posts:

[SATA] Nieuwe schijf toegevoegd, gezien als DVD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Asus P4P800 met daaraan een Maxtor IDE 80Gb, LG IDE DVD Speler, LG IDE Cd Brander. De hdd zit apart op een kabel als master en bij de opticals zit de brander als master. De hdd is opgedeelt in 2 primary partities, een c en een d schijf. Allebei NTFS

Nu heb ik net een nieuwe hdd toegevoegd, een Maxtor 160Gb 8MB S-Ata. Deze wordt gezien in de bios als fourth ide device, dat lijkt me niet zo gek.
Maar hoe krijg ik deze hdd die ik heb toegevoegd aan het werk onder windows xp home?
Ik weet dat je normaal een schijf moet formatteren enzo in Schijfbeheer, maar dat lukte me niet bij deze schijf, kom hem wel initialiseren (hoe schrijf je t ook alweer?) Nu zegt windows bij schijfbeheer wel dat ie 160 Gb (niet exact maar goed) en dat ie on-line is. Maar ik kan hem geen drive-letter toewijzen en ik heb nu bij Deze Computer een nieuw DVD Apparaat staan? :S

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels t probnleem op kunnen lossen, ik klikte op de verkeerde plek vandaar dat ik hem nie kon partioneren. Die nieuwe DVD speler zag hij nog steeds, heb ik maar verwijdert

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik pc gerestart maar toch ziet ie de dvd weer, iemand ideen?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:12
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 18:19:
Nu heb ik pc gerestart maar toch ziet ie de dvd weer, iemand ideen?
Edit aub gewoon je post anders is dit topic zo gesloten. Je hebt het nu reeds (onbewust) 2 maal gekicked binnen 24 uur ...

En ik begrijp je verhaal niet helemaal, wordt de harddisk gezien als DVD speler ?

[ Voor 13% gewijzigd door Juicy op 22-01-2004 18:31 ]

-

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de hdd ziet ie gewoon als HDD, maar sinds ik deze heb geinstalleerd ziet ie ook een DVD speler, als ik de eigenschappen bekijk zegt ie dat het een "Generic DVD-ROM SCSI Cd-Rom device" is. Maar ik heb helemaal geen scsi apparaten in m'n config :S

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die generic DVD-ROM device is 99% kans van je Deamon tools...heb er hier ook 2 staan, en die zie je idd ook bij je diskmanager onder XP...je kunt ze zelfs een andere driveletter toekennen - en ik in den beginne maar niet snappen waarom mijn brander niet van driveletter wilde verwisselen :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ow jah, thnx. Kats vergeten dat ik Daemon tools er nog op hebt staan. Toch bedankt allemaal :D
Pagina: 1