Amd 2500+ Maximale temp.

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 17:40

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

Topicstarter
beste mensen,

ik heb 2 vragen:

ik heb een AMD 2500+, Asus a7v8x-x, Club 3D Radeon 9600 256MB, 512MB 3200, 350Watt Qtec.

wat is eigenlijk de maximum tempratuur voor deze cpu overclockt tot: 2.04 Ghz

ik heb laatst de nieuwste versie van de bios er opgezet via Asus Update.

als ik nu naar CPU-Z ga of naar Systeeminfo ga staat er AMD 3200+ ook in apparaat beheer, hoe kan dit?

verder heb ik ook al op het GoT gezocht maar ik kon niet precies vinden wat ik bedoelde.

Bedankt en een vriendelijke groet van,

:) Janben Welleweerd :)

Bedankt alvast

Verwijderd

Maximum temperatuur was iets van 85 graden voor de AMD

offftopic: net ietsjes eerder :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 17:02 ]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:37

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

85 graden d8 ik, maar als hij boven de 65 stressed komt zou ik maar wat aan mijn koeling gaan doen :)

www.google.nl

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Die van mij heeft 110 Graden overleeft, toen zat de koeler er niet goed op.
Hij draait nog steeds perfect (nu wel met goede koeler :P ) en is overgeclocked van 2500 naar 3200 zonder problemen!

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

Verwijderd

Speedfight schreef op 22 januari 2004 @ 17:03:
Die van mij heeft 110 Graden overleeft, toen zat de koeler er niet goed op.
Hij draait nog steeds perfect (nu wel met goede koeler :P ) en is overgeclocked van 2500 naar 3200 zonder problemen!
wie zet nou een pc aan zonder koelblok op je cpu 8)7

Maar bij overklokken zou ik een max temp van zo'n 55 graden aanhouden. Zelfs dat vind ik persoonlijk al te hoog. Bij mij is de max temp zo'n 50 graden. Gelukkig kom ik daar niet aan, zit meestal rond de 40.

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 17:06:
[...]

Maar bij overklokken zou ik een max temp van zo'n 55 graden aanhouden. Zelfs dat vind ik persoonlijk al te hoog. Bij mij is de max temp zo'n 50 graden. Gelukkig kom ik daar niet aan, zit meestal rond de 40.
Koeler zat er toen verkeerd om op 8)7 Had toen nog geen amd ervaring alleen maar P4. Maar nu wordt hij max 45 Graden :)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

Verwijderd

PMG Faq: Hoe warm mag m'n CPU worden? > Een Athlon mag gemiddeld zo'n 90 graden worden, maar zorg er dan voor dat de uitgelezen temperatuur niet boven de 65 a 70 graden uit komt.

Kortom, houdt maar liever een goede marge aan, tenslotte duurt het even voordat een PC uitgeschakeld wordt MITS hij een temperatuurbeveiliging bevat.

PMG Faq: Welke processor zit er momenteel op mijn moederbord? > kijk naar je Bios-initialisatie, CPU ID met andere tools, kijk wat er op de package zelf staat - of controleer of je toevallig hebt overgeklokt.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 17:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 17:06:
[...]

nou nou wat een zelf onderdrukking.
Die van mij liep tot voor kort standaard continu full stressed (mooooeeeeeeee :D ) op 60 graden. Nu looptie op 53 maar hij heeft de 80 weleens aangetikt.

Verwijderd

De pc van mn schoonpa (2000+) heeft anderhalf jaar op 89 graden gedraaid.... Wonder dat dat ding het overleeft heeft!!!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb ook een keer een AMD Duron de koeling andersom erop gezet. Het werkte voor 3 weken en daarna crashes en zo. Ik heb een keer gehad met een Slot1 processor met koeler die een uitgelezen temp had op een Asus P3W-E van 120 graden terwijl die koel aanvoelde netals mijn oude P166MMX die volgens de bios 200 graden werd klopte volgens mij niet. Maar ga niet de boel forceren door te denken die wordt toch maar 60 graden en that's it. Zo werkt het niet. Dat dacht ik ook met mijn Asus laptop waar Asus de koeling niet goed had gemonteerd. Die processor werd 100c en viel uit. De max temp die ik heb gezien was 125c. niet echt gezond want mijn toetsen waren een beetje weggesmolten en vraag niet naar het papier wat ik per ongeluk eronder had(zwart).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
hahaha een p166mmx op 200 graden, heb je eitjes dr op gebakken ofnie :+

ontopic: ik zou me geen zorgen maken over je temp zolang deze onder de 70 blijft en je pc gewoon stabiel is. Mooi is anders.....staat niet echt stoer vind ik met 70graden temps, maar als t geen problemen geeft en je kickt niet op lage temps, lekker zo laten :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Ff zoeken en FAQ'en, is namelijk al zo vaak voorbij gekomen, XP temps.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.