[W2k] SNMP traps ontvangen

Pagina: 1
Acties:

• justys7
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-04-2025
Wie weet hoe ik op windows 2000 prof SP4 moet instellen dat ik snmp traps op mijn scherm krijg. Ik heb de SMTP service geinstalleerd, maar het lukt mij maar niet om de meldingen op het scherm te krijgen.

Of moet ik hier apparte software voor downloaden/aanschaffen?

Alvast bedankt

Verwijderd

met smtp schiet je natuurlijk niet veel op :).

maar wat wil je ontvangen? om dingen uit te lezen kan je snmpget gebruiken bijv.

• justys7
Voor het volgende wil ik graag SNMP traps ontvangen:

Op ons bedrijf hebben we 2 nieuwe HP proliant ML370 G3 server gekregen. Hier kun je instellen dat als er iets mis gaat met de Hardware er een melding via SMNP wordt verstuurd. Deze meldingen wil ik graag op mijn client PC ontvangen. Op de servers heb ik ingesteld dat hij berichten naar mijn ip adres meot versturen, alleen ik zie ze niet op mijn scherm.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:22
Volgens mij heb je totaal nog niet gezocht?
Zie oa.

Google
HP Insight Management Agents for Windows 2000/Server 2003

edit: en gezien je post-history:
FAQ!

quote:
Zoals gezegd is het hier geen helpdesk. We verwachten dan ook dat je voordat je hier komt zelf moeite doet, en op het forum duidelijk kenbaar maakt wat je zelf hebt gedaan, wat je wilt bereiken en wat je daarin tegenhoudt.

[ Voor 39% gewijzigd door SysRq op 22-01-2004 18:23 ]

-

• mboy
  • Laatst online: 20-06-2024
Er zijn een heleboel tooltjes beschikbaar voor het onvangen van berichten op de SNMP port(162).
Check deze search results: klik

• justys7
Ik heb wel gezocht, maar het probleem is dat ik niet precies wist wat ik nou moest zoeken.
Zo wist ik niet dat je een client van HP nodig had, deze ga ik morgen gelijk uittesten.

Bedankt voor het meedenk/zoeken

• SysRq
  • Laatst online: 11:22
Graag gedaan :)

Al eens in de manual's van hp gekeken ;)

-

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:40
Je kan de compaq/HP agents ook een Email laten verzenden als er iets mis is met de server. Werkt redelijk goed.
Pagina: 1